![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In gewone mensentaal: De geldwereld is van list en bedrog. Dit is voor ieder normaal mens allang volkomen duidelijk maar het is ongewone taal voor de topman als Herman Wijffels. Nu is de Rabobank al heel lang een buitenbeentje in de bankwereld - deels ontstaan uit een boerenleenbank. Ik heb daarom zo mijn twijfels over de haalbaarheid van de wensen van Wijffels. Kunnen we van geldwolven schapen maken? Zijn de snelle jongens van het geld dan niet vanaf de schoolbanken gefocust op zelfverrijking ten koste van het geploeter van anderen? Wordt hen niet geleerd fraaie praatjes te verkopen, kleine lettertjes te schrijven en iedereen naar de mond te praten en in een glibberige taal waar niemand het fijne van begrijpt? Daar worden ze toch op seminars voor getraind en bijgeschoold? Staan ze nu niet met een onschuldig smoel te adviseren hoe iemand die tot zijn nek in de stront zit door hun 'producten' zich drijvende kan houden door weer een nieuw product uit hun portefeuille aan te schaffen? Het is zo ver gekomen dat een door de burgers gecontroleerd financieel bedrijf, een ouderwetse coöperatie, kent u het woord nog, het enige alternatief is. Daarvoor moet echter eerst het hele verrotte geldstelsel met haar verziekte personeel in een grote financiële crisis naar de verdommenis gaan. Hoe eerder hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Daar ben ik nog niet van overtuigd. De brave burger zal er ongetwijfeld het slachtoffer van worden. Een hervorming van het geldstelsel lijkt mij een meer aangewezen optie. Complete transparantie is een eerste vereiste bij een dergelijke hervorming. Een tweede vereiste is het waarborgen van de spaarcenten van de brave burger in iets anders dan monopoliegeld.
|
![]() |
![]() |