![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Aanschouw de verheven democratie van het land der landen, de superieure VS, leider van de vrije wereld, uitvoerder van de democratie...
Citaat:
dus zo doet men aan politiek in de VS. Het gaat dus om geld, en niet om de ideeën of projecten van de kandidaten. In europa zal het niet veel beter zijn, ze kunnen het hier alleen beter verbloemen waarschijnlijk. Ik vrees dat we de democratie opnieuw moeten uitvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals diene Perry, die praat over niks anders dan oorlog, dat is dus de man die zich prostitueert voor het militair industrieel complex. Cain = Koch Brothers. Enz. De enige normale die er nog tussenzit, en integer is; is Ron Paul, die hetzelfde loon als een arbeider zou vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() als jij deze gang van zaken niet wereldschokkend vindt maar vrij normaal, is het toch wel erg gesteld met je.
waarom zo'n blind vertrouwen in "ons" systeem, in "onze" politiek? Ik vind niet dat wij hier in België in een democratie leven. Zulke illusies heb ik al lang van mij afgeworpen. we hebben hier zo'n politieke kaste boven onze hoofden die het land "bestuurt". De verkiezingen om de zoveel jaar dient alleen maar om legitimiteit te verschaffen aan die kaste. De mensen hebben helemaal geen vat op de "politiek". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil j e soms bestuurders zonder verleende legitimiteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Ja frappant is wel dat je echt kan naagaan van wie men donaties krijgt. Dan zie je wel dat die Perry, Romney en Obama allemaal gesponsord worden door banken. Paul door de militairen die moeten vechten in afghanistan en iraq. Hmm, zegt wel iets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Aan politiek (van het Grieks politeia = het besturen van een staat) wordt er al lang niet meer gedaaan. Het énige dat er nog overblijft is een zelf gecreërde politieke kaste, die noch slechts één enkel doel heeft: zichzelf in stand houden, zichzelf verrijken en macht uitoefenen. En nu moogt ge alle politiekers in één zak steken, eens goed schudden en daarna er één uithalen. Maakt geen enkel verschil, het zijn allemaal dezelfde. Ik heb het grootste misprijzen voor deze kaste, maakt niet uit in welk land. Kthxbai, Jan. Laatst gewijzigd door JanJanssens : 26 oktober 2011 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Er is geen kaste.
Niemand wordt uitgesloten Mandaat wordt verleend Athene, dat waren 20000 gelijkberechtigde burgers en 200000 uitgeslotenen Wat er in de VS corrupt is, dat is het systeem. Niet zo in Europa Laatst gewijzigd door eno2 : 26 oktober 2011 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() ^ Nee want fatjhon vertelt niet de waarheid. Dr Paul krijgt donaties (schijvjes van kleine bedragen) van heel veel actieve militairen maar ook veteranen EN burgers in het algemeen. Terwijl Obama, Perry, Romney, Cain en Gingrich grote sommen geld krijgen van een kleiner maar rijker gedeelte van de bevolking.
|
![]() |
![]() |