![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik hoor hier net op CNN dat Ronald Reagan overleden is. Alweer een jeugherinnering verdwenen (die vermaledijde jaren 80)!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Yup, Ronald Reagan RIP!
Ja, dat waren nogal eens jaren. Dat was nogal een kerel. Vele europeanen moesten lachen met de man zijn intellect, zo herinner ik me nog. In feite was het even erg op dat vlak als met George W. Bush, zoniet erger... En toch schatten de amerikanen hem zeer hoog in en wordt hij aanzien als een president die politiek serieus veel verwezenlijkt heeft!
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Wij hebben aan die persoon deels het einde van het communistisch blok te danken en dat is niet niets!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reagan was persoonlijk verantwoordelijk voor het trainen en bewapenen van de extremistische moslimrebellen in Afghanistan, waaruit later al-quaida en vele andere terroristische organisaties zouden voortspruiten. Hij was ook verantwoordelijk voor het trainen van Guatemalteekse en elsalvadoraanse doodseskaders die 100000'en slachtoffers maakten in de strijd tegen de zogenaamde communisten. enzovoort
Natuurlijk in vergelijking met Bush lijkt zelfs Ronald Reagan gematigd en weldoordacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stalin wordt behandeld op een andere topic, deze gaat over Ronald Reagan, noch historisch noch qua land en omstandigheden echt te vergelijken met Ronald Reagan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waar haalt u dit cijfer? gelieve een bronvermelding te geven plus in te delen waar en in welke omstandigheden deze slachtoffers te betreuren vielen, en wat de verantwoordelijkheid van stalin hierin was, dan pas kunnen we een serieuze discussie voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.google.fr/search?q=stalin...ogle&meta= en een van de eerste is dan nog: http://www.johndclare.net/Russ12.htm die wel de 6M van de holocaust bevestigt. Dus geen revisionist zoals jij het blijkbaar zijt met je tekst: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ronald Reagan was ongetwijfeld één van de meest populaire presidenten van de VS ooit. En hij zal door zeer veel Amerikanen (Republikeinen èn Democraten) steeds beschouwd worden als één van de grootste presidenten van de 20ste eeuw. Het feit dat vele Europeanen (inclusief het grootste deel van wat hier voor intilligentsia moet doorgaan) dat niet kan begrijpen illustreert alleen de totale onwetendheid van vele Europeanen over de VS en over de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stalin million death intyppen op google is blijkbaar uw interpretatie van wetenschappelijk onderzoek...
http://www.cdi.org/russia/johnson/7022-11.cfm "The author concludes that welfare and mortality crises were not the totality of Soviet welfare and demographic experience under Stalin: apart from the crises, there was a rapid secular decline in mortality, a swift transition from relatively short to relatively tall final heights, and from late maturation to early maturation. " http://www.econ.uiuc.edu/~slavrev/581abs.html ook voldoende wetenschappelijke onderzoeken die bewijzen dat de algemene mortaliteit en kindersterfte er gedurende de stalinistische periode met rasse schreden werd ingeperkt, als gevolg van de industrialisatie en de sterk verbeterde levensomstandigheden (ook gemeten in het groter worden van de mensen gemiddeld, wat duid op een betere voeding en levenscondities). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() ik weet nog 22-23 jaar geleden toen ik in SU woonde en maar 5-6 jaar oud was beschouwde ik (na brainwashed geweest te zijn door propaganda, ja je werd vanaf uw 4-5de gebrainwashed) Ronald als mijn grootste vijand en mijn grootste wens was dat hij stierf..
Rest In Peace Mr. Reagan! what you did to fight communism will nog be forgotten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.moreorless.au.com/killers/stalin.htm Citaat:
|
||
![]() |
![]() |