![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel jaar een pedofiel krijgt bij ons, weet ik niet precies, maar 't is alleszins een lachtertje.
Hier een CNN Breaking News berichtje Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Een pedofiel naar een 'normale' gevangenis sturen is al een lachertje op zich. Het is een zieke voorkeur, die ga je niet weghalen of 'genezen' door wat opsluiting. Meestal worden die ook in elkaar geramd door de andere gevangenen.
Ik zag een tijdje geleden nog een reportage op Canvas van Louis Theroux, op bezoek in een speciale gesloten instelling voor pedofielen en andere zedendelinquenten. Daar worden ze jarenlang, zoniet levenslang vastgehouden, behandeld en in veel gevallen zelfs chemisch gecastreerd of nog meer. En als ze al worden vrijgelaten is dat altijd onder het wakende oog van een soort coach die ze begeleid om zo terug normaal te kunnen functioneren in de maatschappij. En ik zeg ook ALS ze worden vrijgelaten, wat zelden het geval is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hangt er wat vanaf, als hij deel uitmaakt van een grote Belgiscistische organisatie, zoals de RKK in Belgie, gewoonlijk niets, zelfs geen proces.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de periode voor het verjaard is, aan wat ligt het dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wel veel te veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 10 augustus 2011 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mja, in de meeste gevallen ben ik vóór het principe van verjaring, maar als er emotioneel leed of trauma is dan vind ik dat ongepast. Mensen kruipen in hun schulp, krijgen schuld/angstgevoelens... Je kan niet verwachten dat dat soort slachtoffers altijd assertief genoeg is om de stap te zetten naar een (vaak ook nog eens voor hen pijnlijke) procedure. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verjaringstermijn afschaffen. Begin maar eens een zaak te onderzoeken 15 jaar of meer na de feiten. Je wilt toch geen onschuldigen veroordelen. Waar was U 10 augustus 8 jaar geleden? Meneer kan geen antwoord geven dus hij heeft geen alibi en zal het wel gedaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |