Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2011, 11:05   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Hoeveel gevang krijgt een pedofiel bij ons?

Hoeveel jaar een pedofiel krijgt bij ons, weet ik niet precies, maar 't is alleszins een lachtertje.

Hier een CNN Breaking News berichtje

Citaat:
Warren Jeffs, convicted of two counts of sexual assault on a child, was sentenced to life in prison on Tuesday after a Texas jury deliberated for only 30 minutes.

The trial, during which Jeffs represented himself, included sermon-like speeches about religious freedom from the polygamist sect leader and an audio recording that prosecutors allege documents Jeffs' sexual assault of a 12-year-old girl in the presence of three other "wives."

The jury sentenced him to life in prison for the first count of aggravated sexual assault and 20 years for the second count of sexual assault plus a $10,000 fine.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 11:27   #2
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Een pedofiel naar een 'normale' gevangenis sturen is al een lachertje op zich. Het is een zieke voorkeur, die ga je niet weghalen of 'genezen' door wat opsluiting. Meestal worden die ook in elkaar geramd door de andere gevangenen.

Ik zag een tijdje geleden nog een reportage op Canvas van Louis Theroux, op bezoek in een speciale gesloten instelling voor pedofielen en andere zedendelinquenten. Daar worden ze jarenlang, zoniet levenslang vastgehouden, behandeld en in veel gevallen zelfs chemisch gecastreerd of nog meer. En als ze al worden vrijgelaten is dat altijd onder het wakende oog van een soort coach die ze begeleid om zo terug normaal te kunnen functioneren in de maatschappij. En ik zeg ook ALS ze worden vrijgelaten, wat zelden het geval is.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 12:43   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoeveel jaar een pedofiel krijgt bij ons, weet ik niet precies, maar 't is alleszins een lachtertje.

Hier een CNN Breaking News berichtje
Het hangt er wat vanaf, als hij deel uitmaakt van een grote Belgiscistische organisatie, zoals de RKK in Belgie, gewoonlijk niets, zelfs geen proces.
Oud 10 augustus 2011, 12:44   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Een pedofiel naar een 'normale' gevangenis sturen is al een lachertje op zich. Het is een zieke voorkeur, die ga je niet weghalen of 'genezen' door wat opsluiting. Meestal worden die ook in elkaar geramd door de andere gevangenen.

Ik zag een tijdje geleden nog een reportage op Canvas van Louis Theroux, op bezoek in een speciale gesloten instelling voor pedofielen en andere zedendelinquenten. Daar worden ze jarenlang, zoniet levenslang vastgehouden, behandeld en in veel gevallen zelfs chemisch gecastreerd of nog meer. En als ze al worden vrijgelaten is dat altijd onder het wakende oog van een soort coach die ze begeleid om zo terug normaal te kunnen functioneren in de maatschappij. En ik zeg ook ALS ze worden vrijgelaten, wat zelden het geval is.
En dat gewoonlijk nadat die gevangenen er door de cipiers zijn opgewezen wie de pedo's zijn.
Oud 10 augustus 2011, 12:49   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En dat gewoonlijk nadat die gevangenen er door de cipiers zijn opgewezen wie de pedo's zijn.
Ik vermoede al dat dat zo ongeveer ging...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 13:14   #6
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hangt er wat vanaf, als hij deel uitmaakt van een grote Belgiscistische organisatie, zoals de RKK in Belgie, gewoonlijk niets, zelfs geen proces.
Dat ligt eerder aan verjaring.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 13:19   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dat ligt eerder aan verjaring.
En de periode voor het verjaard is, aan wat ligt het dan?
Oud 10 augustus 2011, 13:24   #8
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alle pedofielen brengen het tot bisschop, hé.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 13:58   #9
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat er niet tijdig een klacht werd ingediend. En dat ligt weer aan chantage door die corrupte individuen, maar zo glippen ze wel door de mazen van het net. Afschaffen die verjaring, zeg ik!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet alle pedofielen brengen het tot bisschop, hé.
Maar wel veel te veel.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 16:09   #10
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Let daar mee op, er zijn verschillende gradaties van pedofilie:
  • leeftijdsverschil
  • leeftijd van de jongere
  • instemming van de jongere of niet
  • gebruik van geweld of niet
  • recidivisme of niet
  • profiel van een pedofiel/sexuele predator of niet
  • hoe ver gaan de feiten?
  • ...

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 10 augustus 2011 om 16:11.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 16:10   #11
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Ben ik mee akkoord. Dat soort mensen hoort in een soort van levenslange streng bewaakte psychiatrie.

Citaat:
Ik ben geen tegenstander van dit model.
Oud 10 augustus 2011, 16:13   #12
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:

Mja,

in de meeste gevallen ben ik vóór het principe van verjaring, maar als er emotioneel leed of trauma is dan vind ik dat ongepast. Mensen kruipen in hun schulp, krijgen schuld/angstgevoelens... Je kan niet verwachten dat dat soort slachtoffers altijd assertief genoeg is om de stap te zetten naar een (vaak ook nog eens voor hen pijnlijke) procedure.
Oud 10 augustus 2011, 16:14   #13
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Mja,

in de meeste gevallen ben ik vóór het principe van verjaring, maar als er emotioneel leed of trauma is dan vind ik dat ongepast.
Waarom?
Oud 10 augustus 2011, 16:22   #14
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Mja,

in de meeste gevallen ben ik vóór het principe van verjaring, maar als er emotioneel leed of trauma is dan vind ik dat ongepast. Mensen kruipen in hun schulp, krijgen schuld/angstgevoelens... Je kan niet verwachten dat dat soort slachtoffers altijd assertief genoeg is om de stap te zetten naar een (vaak ook nog eens voor hen pijnlijke) procedure.
Bwa, als ze nog in de positie zitten van onder invloed van de gezagspersoon (leraar, priester,...) kan ik dat begrijpen. MAAR de verjaringstermijn begint al pas te lopen op het moment dat men meerderjarig wordt. Dus vanaf men 18 is. Als je dan nog een eeuwigheid wacht om klacht in te dienen...

Verjaringstermijn afschaffen. Begin maar eens een zaak te onderzoeken 15 jaar of meer na de feiten. Je wilt toch geen onschuldigen veroordelen. Waar was U 10 augustus 8 jaar geleden? Meneer kan geen antwoord geven dus hij heeft geen alibi en zal het wel gedaan hebben.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 16:40   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Bwa, als ze nog in de positie zitten van onder invloed van de gezagspersoon (leraar, priester,...) kan ik dat begrijpen. MAAR de verjaringstermijn begint al pas te lopen op het moment dat men meerderjarig wordt. Dus vanaf men 18 is. Als je dan nog een eeuwigheid wacht om klacht in te dienen...

Verjaringstermijn afschaffen. Begin maar eens een zaak te onderzoeken 15 jaar of meer na de feiten. Je wilt toch geen onschuldigen veroordelen. Waar was U 10 augustus 8 jaar geleden? Meneer kan geen antwoord geven dus hij heeft geen alibi en zal het wel gedaan hebben.
Dat is het systeem dat het belgische gerecht nu gebruikt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be