![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110716_002 KINDEREN???? Ben ik de enige die vroeger ooit "doktertje" heeft gespeeld met de andere kinderen? Gelukkig dat mijn moeder geen klacht bij de pliesie had ingediend en ik moest ondervraagd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Doktertje was in den tijd een gewoon spelleke waarvan mams en paps gewoon niet mochten weten.
Zolang 't niet met de scoutsleiding is..
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Idd, zolang het alleen de kinderen onderling zijn en de leiding/volwassenen nóch meedoen, nóch toekijken oid...
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk niet verwonderlijk met al die schandalen de laatste tijd dat mensen hysterisch gaan reageren op wat eigenlijk normaal is.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(inderdaad wel in de veronderstelling dat oudere leiding niet heeft zitten meespelen; maar gezien de reactie van het parket, zou dat niet het geval geweest zijn). Sjonge sjonge, wat een reacties toch mogelijk zijn vanwege sommige verwrongen geesten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik (12) had geen idee wat daarmee bedoeld werd. Maar de toon liet geen opening tot twijfel: het was door en door slecht! Achteraf (10 jaar later) ben ik te weten gekomen wat er juist gebeurt was. Een spelletje "wie heeft de langste". Toen (12) was ik gechockeerd. Nu ben ik gechockeerd dat ze mij daarvoor toen shockeerden. Wat mij betreft had die leider moeten reageren met "manieren houden he mannen" en er verder over zwijgen.
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik vind de term "seksuele handelingen" nogal vaag om daar zomaar meteen over te oordelen, eerlijk gezegd. Blijkbaar weten sommige forummers weer haarfijn wat er daar gebeurd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik speelde doktertje toen 'k zelfs heel klein was. Met de buurmeisjes, en met m'n nichtje Ik rond mijn 10de durven of doen, die veelal pikant getint was. En rond mijn 12de was er "suiker en zeem" waarin je de ander moest tikken en kiezen tussen een handdruk of een kus (of in een gevorderd spel een tongkus) Is dat fout? Ach, dat is ontwikkeling.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn Walen.
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Er wordt wel heel makkelijk met de pedo-vlag gezwaaid tegenwoordig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb het altijd gezegd: bij die scouts leren ze niks dat deugt, enkel vettigheden.
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En nee, daar kwamen geen meiskes bij te pas dus da vond ik dan maar vies/debiel.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() nu begrijp ik waarom er bij de scouts vriendschapsbanden voor het leven worden gesmeed.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij speelden vroeger 'om het verste plassen', 'wie heeft de langste', speelden met de meiskes 'katteke kus' (ook op de mond of met de tong op pakweg 12-jarige leeftijd) en 'waaheid, durven of doen', maar geen kniesoor die daar toen problemen van maakte. En wij zijn toch allemaal goed terechtgekomen zonder trauma's e.d. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Sensoa heeft nochtans een duidelijke richtlijnenfolder voor zo'n zaken (groen, oranje en rood gedrag). Ik dacht dat doktertje spelen en onschuldige spelletjes onder kinderen onder "groen" vallen en dus wel mogen gekaderd worden door de leiding, maar niet afgestraft.
Jammer om te zien dat de inspanningen, betaald met ons overheidsgeld, niet begrepen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |