![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Bart Peeters. Bij mijn tweede atoomtheorie-actie ben ik voor het eerst op de tv geweest en wel bij Bart Peeters op 31 december 1986 op Nederland 2 om 8 uur. Ik heb dat filmpje slechts in het begin gezien, want net toen ik keek werd ik gebeld en ben ik zo dom geweest de telefoon op te nemen. Mijn broer heeft het echter op video opgenomen, maar ik heb zelf geen video afspeelapparatuur en later heeft Ronald Bijleveld (regisseur) het meegenomen en nooit weer teruggegeven, wat ie wel beloofd heeft. Ik meen dat dat tv programma ook maar kort heeft geduurd. Bart vroeg toen bij de opname aan het einde of ik God was, maar ik zei nee, en ik had: "Ja" moeten zeggen. Dat ik: "nee" zei kwam omdat ik mij voorgenomen had dat eigen Gods idee (ik ben Jezus) bij de tweede atoomtheorie actie weg te laten. Dit omdat mijn atoomtheorie niet Gods hemelrijk is, maar Gods rijk is in de eerste plaats. Dit is dan nog altijd een probleem wat lang onopgelost is gebleven. Nochtans is mijn atoomtheorie een Gods leer en als Gods rijk eerder Joods en ben ik niet de zoon, maar de vader. Eigenlijk de eenheid van beiden als de heilige geest. Maar goed: hoe ik dat dan precies moet formuleren is een probleem, ook al omdat ik niet aan de oude Bijbel vast wil zitten en met mijn atoomtheorie een nieuw begin is gemaakt. Verder was het mijn eerste tv opname en was ik ook nog erg onzeker.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 mei 2025 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Het meest bekend is Kopspijkers. Enfin, daar werd ik flink in de maling genomen. Mijn moeder zei nog zo: "weet je wel dat het een satyrisch programma is? Maar ik was natuurlijk zo "media-geil" omwille van mijn atoomtheorie en mijn eigen persoontje dat ik per se voor het voetlicht wilde. Hoewel het toch even iets anders was, want voordien was er al eens eerder iemand bij mij thuis geweest, een vrouw, om mij voor Jack Spijkerman te vragen. Maar ze begreep niks van mijn atoomtheorie en had er ook weinig belangstelling voor en om mij voor het voetlicht te krijgen moet er wel wat meer gebeuren, want ik ben nogal verlegen en ik moet toch wel het gevoel hebben dat de mensen echt geïnteresseerd zijn in mijn verhaal zodat ik mezelf kan zijn. Dus ik zei nee. Maar de tweede keer kwam een jonge knappe vrouw, Floor Zijlstra, die mij uithoorde over mijn atoomtheorie en werkelijk belangstelling toonde. Dat haalde me over de brug (hoewel ik later wel begreep dat de bedoeling daarvan was bij mij de illusie te wekken dat het een serieus programma was, want dat had die eerste vrouw niet voor elkaar gekregen). Maar ik ben erg verlegen voor een publiek, en in een persoonlijk contact ben ik heel wat beter en op afstand nog veel meer, zoals op de fora. Dan ben ik echt brutaal en hebben de mensen dan ook de idee dat ik aan grootsheidswaan lijdt. Maar in een persoonlijk contact ben ik heel anders en zou ik beslist niet durven zeggen dat ik Jezus ben of zoiets. Dus toen we naar Kopspijkers gingen, mijn moeder en ik, was ik wel angstig en voelde me half verlamd. Maar ik dacht: ik vertel hoe dan ook mijn verhaal en op die Jack let ik gewoon niet, want dan raak ik natuurlijk in verwarring, want hij wil me in de maling nemen. Nu, dat was ook zo en een van de eerste dingen die hij zei was dat hij mijn tekening van een atoom uit ruimteschepen wat kinderachtig vond. Nu, dat was natuurlijk geen leuke opmerking en nu ik het programma terug kijk is het eigenlijk een mooie en duidelijke tekening. Later dacht ik: ik had moeten zeggen dat zijn programma Kopspijkers erg kinderachtig is, want hij laat volwassen mannen op een spijker slaan en verder is het ook heel erg kinderachtig door uit allerlei programma's gekke momenten te laten zien om daarmee de boel in de maling te kunnen nemen: niveau kleuterschool. Maar goed: had ik zo gereageerd, dan was ik van het spoor van mijn atoomtheorie afgeraakt en had ik misschien wel ruzie met hem gekregen of een conflict wie er nu de baas was: hij of ik. Dus dat deed ik niet en ik liet die lullige opmerking maar over mij heen gaan. Maar het is wel gek dat van die tekening mij nog het meest dwars heeft gezeten. Verder zei Jack meerdere malen dat hij het niet begreep zonder dat ik daar op in ging. Ook daar was ik wat te onzeker voor om te vragen wat hij niet begreep, ook indachtig dat het programma maar kort duurde. Dan begon hij zelf over Jezus en heb ik gezegd Jezus te zijn, waarbij hij een vies gezicht trok. Verder had hij een gekkigheid dat als hij niet kon vliegen dan zouden atomen geen ruimteschepen zijn. Nu: dat is natuurlijk onzin, want niet de mens is een ruimteschip, wat hij er op laatst van maakte, maar de elementaire deeltjes van de atomen. Maar goed: ik heb hem maar zijn zin gegeven, want hij was nu eenmaal de baas en er moest gekkigheid gemaakt worden. Ik heb het programma nu nog eens teruggezien en voor wat de inhoud betreft, wat ik gezegd heb dus, ben ik er best tevreden mee, alleen dat de mensen zo vreselijk dom zijn en mij in de maling nemen is verder niet mijn schuld. Wel werden mijn moeder en ik buiten het programma om voorkomend behandeld en belde Floor Zijlstra later nog op om te vragen hoe het er mee ging en heb ik nadien ook nog een bedankbrief gekregen met een mooie foto erbij, overigens met slechts 2 adressen erbij van mensen die vroegen om informatie. Maar niemand in het domme Nederland is verder op de idee gekomen dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik zei. Wel ben ik daarna nog voor een ander programma gevraagd van Dolf Jansen, maar daarin moest ik tussen anderen in zitten en zou ik maar voor 2 minuten aan bod komen als derderangs persoon en daar voelde ik me niet zo lekker bij, dus heb dat afgezegd. Verder ben ik door dat programma in contact gekomen met Dick Waanders die mijn atoomtheorie op internet had gezet met meerdere tekeningen daarbij (ik stuurde de mensen gratis 40 bladzijden van mijn atoomtheorie op) en door Dick Waanders ben ik weer in contact gekomen met Frank de Zwart die vroeg of ik Börger na wilde kijken en mij het computeren heeft geleerd. Dus het heeft toch nog wel gevolgen gekregen. Vooral wat de computer betreft, want dat doe ik nu met plezier.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Harrie Weggelaar uit Amsterdam is een van de weinige personen ter wereld (voor zover mij bekend) die een theorie heeft ontwikkeld die raakvlakken heeft met de mijne. Hij noemt zijn visie: "Atomen bestaan uit ruimteschepen", en hij bood zijn zienswijze al in de vorige eeuw gratis aan, op papier en fraai door hem zelf geïllustreerd. Omdat hij pas veel later de beschikking kreeg over een computer, heb ik zijn aanvankelijke geschriften jarenlang op mijn webzijde geplaatst. Daardoor is Harrie uiteindelijk een 'bekende figuur' geworden op TV, radio en later internet. Ook al wist hij dat hij door Jack Spijkerman alleen maar gebruikt zou worden als object om belachelijk te maken, hij kon de uitnodiging voor zijn eerste TV-optreden niet weerstaan. Mensen die een niet-alledaagse visie ontwikkelen op ondoorgrondelijke en ongrijpbare zaken, worden meestal niet meteen omarmd als visionaire zieners. Scepsis en kritiek zijn in de regel hun deel. Dat heeft Harrie ook ervaren. Hoe harder hij zijn best deed om de wereld van zijn theorie te overtuigen des te meer hoon en onbegrip hij te verduren kreeg. Daardoor is hij enigszins "geradicaliseerd" en de strijd aangegaan met de "ongelovigen". Op internet is dat regelrecht ontaard in moddergooien en scheldpartijen. Harrie ging zijn berichten ondertekenen met de naam "Harriechristus" en in zijn nieuwe geschriften noemde hij zich "de nieuwe Jezus" en zijn verhaal "de nieuwe Bijbel". Dat was ook voor mij de reden om afstand van hem te nemen en al zijn pagina's te verwijderen van mijn webzijde. Het enige wat Harry al met al heeft bereikt is dat hij is opgenomen in een boek over Morosofie en dat hij een morosoof genoemd wordt. De woorden zijn speciaal bedacht voor mensen zoals Harrie, en zijn niet vleiend bedoeld. Zie bij Morosofie in Wikipedia.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit Retiwiki.
Zelfbenoemd filosoof, closet-scientoloog en Jezus God de Heilige Geest de Trinitas die ervan overtuigd is dat alle atomen bestaan uit ruimteschepen die bestuurd worden door triljoenen super-intelligente microwezens, deze microwezens hebben onder andere de gehele evolutie gestuurd. Volgens Harrie is deze microkosmos in wezen God zelf. Eigenlijk is er niemand die het zo goed kan uitleggen als Harrie Weggelaar zelf maar misschien is dat wel juist de reden dat niemand hem begrijpt. Als je het niet begrijpt dan ben je aldus Harrie te dom om het te begrijpen. Overigens heeft Harrie zich allang ingedekt tegen elke vorm van bewijs en gedegen wetenschappelijk onderzoek. Want mocht Harrie toch ooit ongelijk hebben dan heeft hij toch gelijk want "Dan zit het heelal niet goed in elkaar" aldus Harrie in Kopspijkers. ![]() https://wiki.retecool.com/index.php?...rrie_Weggelaar
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harrie heeft inmiddels in zijn naïviteit een ingenieus systeem van reaguren ontwikkeld. Door sommige reaguurders wordt het scoren van een Harrie gezien als een waardige opvolger van een Dicky scoren. Daarnaast is Harrie één van de eerste sterren die te zien is op retevisie in een vierdelige door Olaf geproduceerde documentaire, en is hij onlangs door Dijkie benoemd tot World's Best Crazy Atom Theorist
"Boeiend, het ging hier over een man met een theorie die alle wetenschappelijke modellen belachelijk maakt, wetenschappers dom en arrogant noemt en weigert de discussie op wetenschappelijk niveau aan te gaan terwijl hij zelf aangeeft niet zonder de wetenschap verder te kunnen komen. Over tegenstellingen gesproken." ~ Sha-baz over "Harrie" Ook Engelstalige fora behoren anno 2006 tot de actieradius van Weggelaar, helaas niet tot ieders genoegen: "...some shrink could get very rich from this guy (...) last post from me here i swear". (PhysOrgForum) En speciaal voor de dames heeft Harrie een contactadvertentie geplaatst bij cu2: Jezus zoekt MariaMagdalena. Verder was Harrie te zien bij het programma Kopspijkers op televisie. ![]() Mijn atoomtheorie is een filosofie. Het is zeker niet waar dat ik zou weigeren de wetenschappelijke discussie aan te gaan. Alleen ben ik zelf geen natuurwetenschapper en is mijn atoomtheorie een filosofie. Bovendien heb ik nog nooit mogen horen om welke rede mijn atoomtheorie natuurwetenschappelijke onmogelijk zou zijn. Temeer daar ik heel veel wetenschappelijke problemen zeer goed kan oplossen met mijn atoomtheorie. De waarheid in deze. De waarheid in deze is dat de wetenschap zelf weigert de filosofische discussie aan te gaan. Ik kan mijn atoomtheorie namelijk zeer goed filosofisch beredeneren, en ook daarmede bewijzen dat het hele verhaal van de wetenschap niet klopt. De wetenschap kan namelijk niet bewijzen hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van domme en blinde atomen en ook niet hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen ontstaan, noch hoe het heelal uit een oerknal heeft kunnen ontstaan of waar die oerknal dan zelf vandaan gekomen is. Zelf benoemde filosoof. Zou ik zo dom zijn zelf niet te weten dat ik een filosoof ben als ik het raadsel van het heelal heb opgelost? Wie benoemen dan al die andere "echte" filosofen? Die benoemen elkaar, dat wil zeggen: ze spelen elkaar de bal toe met mooie titels en flinke salarissen, maar iets nieuws of iets bijzonders vertellen kunnen ze niet. Het zijn de ambtenaren van de Geest. Maar open staan voor een nieuw idee als mijn atoomtheorie, dat kunnen ze niet. Pas als het door iedereen geaccepteerd is, gaan zij zich er ook nog eens in verdiepen. Zo gaat dat. Maar de heilige geest benoemt zichzelf, want alleen de geest is voor de geest. Oftewel: God kent zichzelf. Closet-scientoloog. Ook is het niet waar dat ik een closet-scientoloog zou zijn. Behalve dat dit beledigend is, is het al heel lang geleden (36 jaar) dat ik voor een half jaar scientoloog ben geweest. En door een idee van Scientolgy, namelijk dat er reeds vroeger ruimtevaartculturen geweest zouden zijn, heb ik mijn eigen atoomtheorie kunnen vinden. De ellendige visie van de wetenschap. Ook heeft de wetenschap geen enkele positieve visie omtrent de toekomst van het heelal. Deze is slechts gedoemd ten onder te gaan. En dan zeg ik inderdaad: als mijn atoomtheorie niet waar zou zijn dan zit het heelal niet goed in elkaar, want dan zitten we met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept, dat slechts eindig en ook slechts tijdelijk is. Niet alleen is het heelal van de wetenschap slechts tijdelijk, ook haar eigen visie is slechts van voorbijgaande aard voor de eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie. Niet ik veracht de wetenschap, maar de wetenschap veracht mij. Maar ook is het niet waar dat ik de wetenschap in alle opzichten zou verachten. Integendeel heb ik diepe bewondering voor de wetenschap en al haar kunnen. Dat moet ook wel vanwege mijn eigen visie omtrent de ruimtevaart, namelijk dat we het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen. Het is alleen zo dat als het om de diepere visie gaat van het heelal en haar opbouw, dat de wetenschap volkomen de plank mis slaat. En mijn atoomtheorie juist bedoelt is de wetenschap vooruit te helpen. Dus niet ik veracht de wetenschap, maar zij veracht mij. En het zal niet de eerste keer zijn dat de wetenschap haar eigen kind vermoordt. De wereld zal onder gaan. Niet alleen zal het heelal van de wetenschap en haar eigen visie ten onder gaan, maar ook gaat deze wereld ten onder dank zij de natuurwetenschappen, in eenheid met de techniek en het materialisme en het kapitalisme. Het laatste oordeel. Het laatste oordeel is gekomen over deze goddeloze wereld die harriechristus niet wil erkennen. Mijn voorganger is gestorven aan het kruis, maar ik sterf aan de domme leugenachtigheid dezer wereld, maar met mij zal ook deze wereld zelf onder gaan.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 juni 2025 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inge Janse
Atomen zijn ruimteschepen, maar Harrie Weggelaar kan niet meer Harrie Weggelaar. Héél misschien was u erbij toen hij tussen 2005 en 2010 een klein cultfenomeen was op websites als Retecool en Grenswetenschap. Maar hoogst waarschijnlijk heeft u nog nooit gehoord van Harrie. Of zijn inzichten. De hoge pieken en diepe dalen van zijn leven. Dat hij Jezus is. En dat atomen uit ruimteschepen bestaan. Dat is ook gelijk de tragiek van het verhaal: niemand kent Harrie, terwijl Harrie ons allemaal wil kennen. Omdat iedereen recht heeft op een kans, stel ik u graag voor aan Harrie Weggelaar. Zijn jeugd. De hippie-tijd. Het flirten met scientology. Zijn ontdekking van de waarheid. De onttroning bij Kopspijkers. En wat er ooit gebeurd is met Harrie. Innerlijke crisis Harrie Weggelaar komt op 11 mei 1945 op aarde. Hij groeit op in een eenvoudig gezin. Zijn vader is metselaar, over zijn moeder is niets bekend. Als Harrie naar de Mulo gaat, lijdt hij aan ‘innerlijke problemen’. Ook later, als hij uit barre armoe gaat werken als landmeetkundig tekenaar, moet hij daarmee stoppen vanwege een ‘innerlijke crisis’. ‘Harrie weet genoeg: hij is Jezus’ Harrie heeft geen makkelijk leven. Zijn vader gaat, ondanks zijn eenvoudige professie, graag naar lezingen van Jan Börger, een Hegeliaans georiënteerd filosoof en psycholoog. Vanwege zijn crises gaat Harrie vaak met zijn vader mee naar deze lezingen. Harrie is namelijk op zoek naar antwoorden. Börger vertelt Harrie tijdens een privé-afspraak dat Harrie een moedercomplex heeft. Dat vindt Harrie geen enkel probleem. Sterker nog: Harrie beschouwt zichzelf daarom als Jezus, want ook Jezus moest uit de Moeder geboren worden. Straatfobie Harrie belandt in de flower power-stroming, trouwt, woont met zijn vrouw in een autobus in de weilanden bij Osdorp, scheidt na een jaar weer en onderneemt een mislukte poging om leraar te worden. Harrie heeft geen makkelijk leven. Tijdens een baan in de bibliotheek van Haarlem komt Harrie in aanraking met het werk van de filosoof Hegel. Ook wordt Harrie een aanhanger van de Scientology-stroming. Hierin vertelt geestelijk vader L. Ron Hubbard dat mensen eigenlijk Thetans zijn, onsterfelijke geesten van vreemde wezens die 75 miljoen jaar geleden door de God Xenu naar de aarde werden gebracht. Bovendien komt God in deze periode in een droom tot Harrie. Harrie weet genoeg: hij is Jezus. Om onduidelijke redenen vertrekt Harrie uit de bibliotheek, ontwikkelt een straatfobie, belandt via de bijstand in de WAO, en zit daar sindsdien in. Wordt vervolgd. https://tpo.nl/2015/11/08/atomen-zij...kan-niet-meer/
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : Gisteren om 11:40. |
![]() |
![]() |