![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af, of iemand misschien een idee heeft hoeveel leden van de kleinere kartelpartners van de grote partijen er straks in het Vlaams Parlement zullen zetelen. Hoeveel kandidaten van N-VA, Spirit en Vivant maken kans op een zetel, afgaande op de peilingen?
|
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien is er een probleem van voorkeurstemmen (afin, probleem). Zo zou het kunnen dat er in Limburg geen verkozene van N-VA is, omdat een pezzonovante van de CD&V die lijstduwer is, Theo Kelchtermans, waarschijnlijk over de N-VA kandidaat heen zal wippen, die nochtans mathematisch vrij zeker is van zijn plaatsje met deze uitslag. Ga er maar gemiddeld van uit ongeveer 5 kartelpartners, 1 per provincie...
![]() |
#3 |
|
![]() Alhoewel... Voor Vivant weet ik eigenlijk van niets... Dat is eigenlijk geen kartel, dat is tja... hoe moet je het zeggen... Hmm.... Vind de juiste woorden niet...
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() N-VA (gerekend met 28%)
In Antwerpen (+-9 zetels): Bart De Wever (4e) en Kris Van Dijck (8e) In Oost-Vlaanderen (+-8 ): Helga Stevens (4e) en Marius Meremans? (7e) In Limburg(+-5): (Jan Peumans 5e?) In Vl-Brabant (+-6): Mark Demesmaeker (4e) In W-Vlaanderen (+-6): Geert Bourgeois (2e) In Brussel (+-2): 0 Brussels Parlement: 0 Europees Parlement (4zetels?): mogelijk Geert Bourgeois (opgevolgd door Frieda Brepoels) |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vivant (gerekend met een optimistische 20%)
Antwerpen (6�*7 zetels): 0 Vlaams-Brabant (4): 0 Limburg (3): 0 O-Vlaanderen (5�*6): 0 W-Vlaanderen (4�*5): 0 Brussel (1): 0 Europa (2): 0 ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Spirit (ik rekende ruwweg met 23%):
Effectief: zijn vrijwel zeker van hun zitje: Els van Weert in Antwerpen, Bert Anciaux in Brussel, Jan Roegiers in Oost-Vlaanderen. Voor Europa en de rest van de provincies moet Spirit op opvolging rekenen. |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Antwerpen: 8 Vlaams-Brabant: 6 Limburg: 4 O-Vlaanderen: 9 W-Vlaanderen: 6 Brussel: 3 Europa: 4 Overal valt Vivant buiten. Duchatelet heeft zich serieus in de luren laten leggen, me dunkt...
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ach ... zolang hij minister-president mag worden, zal hij niet klagen
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij was Vivant beter af zonder dat kartel dan mèt.
Voor de VLD is het een geluk want nu valt de harde klap minder op.
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Voor Spirit zullen zetelen:
- Europa: Fauzaya Talhaoui - West-Vlaanderen: Bart Caron - Oost-Vlaanderen: Jan Roegiers & Dirk De Cock - Antwerpen: Els Van Weert (*) & Herman Lauwers - Vlaams-Brabant: Jos Bex - Limburg: Joris Vandenbroucke - Brussel: Fouad Ahidar (*) = Els Van Weert wordt in de Kamer opgevolgd door Koen t'Sijen (Spirit). Aangevuld met de 6 kamerleden, de senator en de twee ministers (1 federaal, 1 Vlaams), geeft dit 18 nationale mandatarissen. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Er zullen zeker verscheidene kartellers en overlopers aan de bak komen. Toch zal juist hierdoor een probleem ontstaan in de partijen die hen die plaatsen hebben aangeboden. Waar de partij niet noemenswaardig wint zullen die verkozen worden ten koste van militanten die zich jarenlang hebben ingezet en nu naast de boot vallen. Let op wat er in de VLD zal gebeuren maar ook bij de SP.A zal geween zijn en tandengeknars als er geen winst wordt geboekt. Dat de CD&V-N-VA zo hoog zal scoren als voorspeld geloof ik niet en in dat geval zal het daar ook stormen!
#19 |
Minister-President
|
![]() Opvolgers niet vergeten bij N-Va en Vivant ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: