![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Met het interview van Bart Peeters en zijn 800 haatmails, kwam er kritiek op De Standaard dat ze 'enkel belgicisten aan het woord laten', dat ze 'een rioolgazet' zijn, enz.
De ombudsman reageert: Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PJ3E3FUG Voor mij heeft hij helemaal gelijk. Maar het calimerogevoel van sommigen komt maar al te graag naar boven bij sommigen... Eén raad voor de mensen die zich verongelijkt voelen: stop met De Standaard te lezen en sticht een Vlaamsnationalistisch gazetje. Ik durf te wedden dat alle huidige kranten 100 keer objectiever zullen zijn dan die krant...
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik vind het een echt typische belgicistische krant... Een krant die zelfs weken aan stuk op haar site een link had liggen naar het 'haatliedje' van Daan, dat volgens sommigen op verzoek van DS werd geschreven...
Het feit dat U dat trouwens een kwaliteitskrant noemt, bewijst trouwens voldoende... ![]() (Enkel Guy Tegenbos kan men een objectieve 'politieke' journalist vinden)... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik u overigens ook wijzen dat De Standaard en Het Nieuwsblad beiden bijna volledig dezelfde nieuwsberichten brengen, beiden onder hetzelfde persagentschap VUM zitten en Het Nieuwsblad in juli 2008 kopte:
"Waalse Vrienden: Ca suffit" ![]() Om de heer Vermassen te citeren: "de aanwijzingen zijn er, bewijzen hebben we niet nodig."
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 17 augustus 2011 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() De opinieartikels van de redacteurs maken maar een fractie uit van de totale krant. Nog nooit een krant opengedaan?
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vroeger stond er zelfs op hun krat AVV - VVK ... ![]() Wat er ook van zij... Ik heb hun abonnement opgezegd... En neen... ik ben geen Vlaams-nationalist... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() En waar hebt ge de illusie objectiever nieuws gevonden te hebben?
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het feit dat een belgicist die krant objectief en kwaliteitsvol noemt, bewijst natuurlijk het tegenovergestelde.... ![]() (en inderdaad... Het Nieuwsblad en DS hebben bijna dezelfde inhoud... Waarschijnlijk vind U liesbeth Van Impe ook neutraal en objectief ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan u trouwens vertrouwelijk meedelen dat ik zowel een Slechte Belg als Slechte Vlaming ben, ik heb geen Belgische noch Vlaamse maar wel een EU vlag in huis.
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 17 augustus 2011 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan raad ik u ten zeerste The News of the World aanraden, een krant in Engeland. Of nee, dis is opgedoekt.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tussen de regeltjes lezen kan opmerkelijke resultaten opleveren (alhoewel dit bij DS echt niet nodig is)... Maar ik ga er me niet druk meer om maken... Alhoewel... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 17 augustus 2011 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals ik trouwens hierboven heb ge-edit: ik ben zelfs zo'n slechte Belg en Vlaming dat ik vang een beide een vlag in huis heb.
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Van een belediging gesproken... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 17 augustus 2011 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind van geen enkele Vlaamse krant dat ze het waard is om te kopen, laat staan er veel in te lezen (online dan). Het internationaal nieuws trekt hier altijd op niets en de artikels zijn behept met het subjectivisme van de grote Angelsaksische persagentschappen. Ironisch genoeg zijn de meeste van mijn alternatieve media Amerikaans.
Binnenlands nieuws is voor mij zo onbelangrijk (want wat gebeurt hier?) dat ik kranten niet daarop beoordeel, al kan ik ook daarvan zeggen dat het op niet veel trekt. De "opiniemakers" zijn overigens bijna altijd figuren van het establishment.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 17 augustus 2011 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs de tijd publiceert regelmatig letterlijke copy pastes van BELGA, net zoals De Standaard en Het Nieuwsblad. Verder leggen hun redacteurs meer de nadruk op het (socio)economische aspect van de onderhandelingen, dan het communautaire. Als ge de tijd objectiever dan De Standaard vindt, zijt ge bijna verplicht het communautaire aspect aan de onderhandelingen ondergeschikt aan het socioeconomische te vinden.
Wat natuurlijk een eerbare mening als elke andere is. Ik vind de tijd even goed als De Standaard, enkel ben ik niet zo geïnteresseerd in hun duizenden economische artikels.
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |