![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Stel, je bent een jong koppel en hebt een financiële meevaller gehad. Geërfd. Of een woning met winst verkocht.
En je hebt op de bank -voor een gewone werkmens- ineens een pak geld staan. Laat ons zeggen 25.000 euro. Net nu. En dan nog bij Dexia. Wat is er nu nog een goede investering? Want op je spaarrekening brengt je geld minder op dan het jaarlijks verliest in waarde, naar ik begrepen heb toch. Moet je het afhalen en bvb bij Argenta zetten? Want wat garandeert je dat je je geld ooit nog zal zien? Die garantie van de staat op spaargeld tot 100.000 Euro? Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in, in wat de staat zegt en garandeert. Zo garanderen ze normaal ook mijn pensioen, waarvoor ik tenslotte zelf afgedragen heb. NOT Ze garanderen zogezegd ook mijn veiligheid in deze samenleving. Maar mensen die de krant wat lezen, ogen in het hoofd hebben weten; veilgheidsgarantie door de staat? NOT Of in een kous in huis stoppen? Of goud kopen? Wat denken jullie ervan? En hou het in simpele bewoordingen aub, zodat ik m'n eigen draadje nog kan doorlezen! ![]()
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij doseerde economie te Leuven. Hij is de bekwaamste econoom op dit forum. Als hij het niet weet dan weet niemand het. Hij wordt hier al eens het orakel der bekwaamheid genoemd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het zou kunnen dat hij er niet is, ik heb hem al een volle 10 minituten niet op het forum gezien, hij gaat een enorme reis ondernemen naar het zonnige Antwerpen, hij wilt (krijgen) een volle pint, gaan drinken op de Groenplaats!
|
![]() |
![]() |