![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() In de tijd, dat ik hier een beetje rond zit te snuffelen, kom ik haast tot de conclusie dat de hang naar een republiek altijd samengaat met een onafhankelijk Vlaanderen en andersom dat de hang naar een monarchie samengaat met een (unitarisch) België. Heb ik hierin gelijk of bestaan er nog mensen, die streven naar een onafhankelijke Vlaamse koninkrijk of juist naar een Belgische republiek?
Ter motivatie: ik ben zelf een republikein, maar in Nld. vallen republikeinse en monarchistische gedachtengoeden niet echt in stromingen onder te verdelen... republikeinen zijn te vinden in alle verschillende stromingen! Daarom bevreemd het mij om te zien dat dat in België anders zou zijn!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm... dat er Vlaamsgezinde monarchisten zouden zijn denk ik niet, tenzij het oranje/hohenzollern-aanhangers zijn
![]() Belgischgezinde republikeinen zijn er echter wel, Vivant-Voorzitter Roland Duchatelet is daar een gekend voorbeeld van. Ook zitten er in verhouding veel Belgischgezinden in de Republikeinse Kring. Maar verder zijn de meeste leden van de Belgische Beweging wel voor het behoud van de Monarchie (wat niet impliceert dat het allemaal Vive-Le-Roi-Et-La-Rein-royalisten zijn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Monarchisten zijn cryptofascisten ...
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Tsja, je kan bij een onafhankelijke Vlaamse staat ook altijd het Britse moel uitvoeren... Elisabeth is tevens koningin van o.a. Jamaica en Australië! Dus Albert als koning van de Vlaamse en de Waalse staat!
![]()
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wij erkenen slechts het huis van Oranje. Weg met het Koburg-gespuis!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die een erfelijke politieke structuur aanhangen zijn in sé een beetje "totalitair" ingesteld, me dunkt.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het aanbidden van een verheven leider die het land bij elkaar moet houden, vind ik persoonlijk ook redelijk fascistisch.
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() 'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad' -Jurgen Verstrepen- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is nog maar 39,6% pro monarchie, waar dan wellicht nog een aantal volslagen ongeïnteresseerde gewoontestemmers bij zijn. Met andere woorden: de Belgische monarchie bestaat niet langer dankzij, maar ondanks de gunst van het grootste deel van de bevolking.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar van mij mogen de kosten ook wel wat omlaag. |
|
![]() |
![]() |