Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 29 juni 2004, 20:03   #1
belgischburgertje
Vreemdeling

Standaard

... gaat zo bergaf.
ik heb het gevoel dat buitenlandse overeenkomsten belangrijker zijn dan de Belgen zelf. Hoe kan je in godsnaam zoveel miljoenen uitgeven aan het buitenland als er zoveel Belgen zijn met geldproblemen?
ikzelf heb een baantje als bediende in Brussel. 1000 euro verdien ik, heb een huishuur van 500 euro (!) en dan woon ik nog niet in een toeristische streek. de huur is hier duurder dan een toeristisch land zoals bv. Spanje.
Kan er echt geen maximumfactuur opgelegd worden wat betreft de huur?
Jongeren zijn verplicht jaren thuis te blijven en hopen geld te moeten sparen om een eigen huisje te kunnen kopen. waarom kunnen de banken bv. geen 100% lening aanbieden. elke maand de huur betalen is toch hetzelfde als elke maand de hypotheek af te betalen? enkel goedkoper!

Sinds ik in Brussel werk, geef ik eerlijk toe dat ik een hekel krijg (in het algemeen) aan al die buitenlanders die wij hier zo "gastvrij" moeten ontvangen! Ze geraken zo gemakkelijk ons land binnen, maar vooral, uit ervaring heb ik gezien dat zij makkelijker aan een dop kunnen geraken dan een Belg! Ik heb de laatste 6 jaar in Spanje gewerkt, en ik had geen recht op dop omdat er 1 papiertje ontbrak (!). Als wij dan zitten te werken en we kijken even door het raam, loopt het er vol van buitenlanders, die niet hoeven te werken maar toch een dop krijgen. geen wonder dat de buitenlanders blijven komen! ik zou het ook doen als er een land zoveel vrijheid en voordelen heeft aan een buitenlander.

waar gaat dit stoppen? Word de Belg het echt niet beu dat wij zoveel belastingen moeten betalen op ons loontje? waarom werken wij nog? Ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. maar wat kan een gewone burger daarin veranderen? de regering doet toch zijn zin, of er nu betogingen zijn of niet. buitenlanders zijn welkom voor me, ze doen met hun leven wat ze willen, maar aub, geen profiteurs!!
wanneer krijgen we eens een regering die in de eerste plaats eens denkt aan de Belgische burger? i.p.v aan Mr Bush of het "imago" van ons landje? ik vind het gewoon verschrikkelijk frustrerend en ontmoedigend. staan de Belgen niet op de eerste plaats? waarom moeten wij in ons eigen landje uitsloven voor buitenlanders. denk: stel even voor dat bv. al die luie profiterende buitenlanders geen dop meer krijgen of niet aan de deur van het ocmw kunnen aankloppen. we zouden heel wat minder belasting moeten betalen en de staatsschulden zullen toch een beetje opvrolijken. waarom zouden wij de diepte moeten ingaan voor anderen?
we draaien even de rollen om: wij gaan lekker naar Marokko... ocmw? dop? vergeet het mooi! ik snap het niet waarom de regering dit toegelaten heeft. wat winnen wij ermee?

Ikzelf zie geen uitweg meer. ik ben 11 uur per dag onderweg om te gaan werken en ik kom niet eens toe tot het eind van de maand. en dit hetzelfde voor al mijn vrienden. dit is toch geen leven meer? en nu juist debateren ze terug over een 40uren week.
natuurlijk gaan we terug meer uren moeten werken, want zo komen we er niet! de buitenlanders blijven binnenstromen.

zoek aub een oplossing! Belgie gaat ten onder. want dit word slechter... nu praten ze zelfs over de imigranten stemrecht (!) kan je je voorstellen wat er dan gaat gebeuren! dit word een 2de Marokko! Help Belgie!
want de meerderheid van de jongeren hebben absoluut geen vertrouwen meer in de regering. en terecht zou ik zeggen.
is er iemand met mij eens? ik zou zo graag een degelijk antwoord op krijgen van iemand van onze regering, zonder mooie woordjes. gewoon recht voor de raap! iemand?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be