Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 13:30   #1
revoleto
Banneling

Standaard Geloof in de Engelen*********1

Van een reeks van pilaren van het geloof (het geloof in God en Zijn engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers, de Laatste Dag, en veel goede en slechte)

het eerste deel

Geloof in de Engelen
Waar bleef je, om O Abu Djahl doden Mohammed?!
Inkomen Abu Jahl Kaaba dag en vond de Profeet (uitputting tot God te bidden, Hij werd erg boos, en zei: Lat en Uzza, als ik het zag Mohammed bidden bij de Kaaba te Odan en zijn gezicht in het vuil en Oguetlnh Maar de apostel (niet gevuld met bedreigingen van Abu Jahl, en opnieuw zijn gebed liep Aboe Djahl ten uitvoer worden gelegd en het festival,. Maar hij al snel terug, verbaasde heidenen van de Qoeraisj en vroeg Abu Jahl:!. Waar bleef je, O Abu uitspraak van Mohammed te doden Firtad Abu Jahl, zegt hij, de dichter van de Mohammed-zaak tussen mij en hem een greppel van vuur en suites en de verschrikkingen van de grote Hij zei: ((God, als DNA ( sluiten) aan een lid van de engelen werd ontvoerd door leden) [Overeengekomen].
De moslim is om te geloven wat God zei - de Almachtige - en al de engelen werden geschapen en werkgelegenheid, kijkt uit naar meer informatie over deze mystieke wezens te leren.

De oprichting van de engelen:
Engelen maken groot, en het nummer velen niet berekent alleen God, gemaakt van licht, en Tabahm om goed te doen, zij weten niet kwaad of ze niet sporen aan, maak je niet ongehoorzaam wat God hun geboden, en ze doen wat hun bevolen wordt, dag en nacht zonder ophouden zwemmen, en moe van aanbidding God - de Almachtige -.
Vertel de Profeet (voor materiaal ze zijn gemaakt, zei hij: (De engelen werden geschapen uit licht, en schiep de djinn uit rookloos vuur, en de schepping van Adam, die je beschrijft) [Muslim] En de engelen variëren in karakter sterk verschilt, het is overgeleverd dat Gabriel - vrede zij met hem - heeft zeshonderd vleugels. .

Jabir - moge Allah tevreden met hem zijn - dat de Profeet (hij zei: (Ik ben gemachtigd voor de laatste koning van de engelen van God, dragers van de Troon, die tussen de lob van zijn oor naar zijn schouder afstand van zevenhonderd per jaar) [Abu Dawood].
Een indicatie van de omvang van de schepping van de engelen, wat er van Aisha - moge Allah tevreden - dat de boodschapper van God (hij zei: (Ik zag Jibril had pad Alkhafiqin (Levant en Marokko) gevuld, hij kleren Sondos, opknoping met parels en robijnen) [Ahmad].
Engelen zijn niet mannelijk en vrouwelijk:

God - de Almachtige - het creëren van speciale engelen geschapen, zijn ze niet beschreven mannelijkheid en vrouwelijkheid, maar nobele slaven. God zei - de Almachtige - om de ongelovigen te veroordelen: {(19) En ze hebben de engelen, die dienaren van de Barmhartige, vrouwen. Hebben ze van hun schepping getuige? Hun getuigenis zal worden opgetekend en zij zullen worden ondervraagd} [(decoratie: 19].
Hij zegt {} (27) Inderdaad, degenen die niet geloven in het Hiernamaals naam van de engelen vrouwelijke namen
(28) En ze hebben daarvan geen kennis. Ze volgen niet, behalve aanname, en inderdaad, aanname maakt niet tegen de waarheid helemaal.
[Al-Nadjm: 27-28]. Een moslim gelooft dat God schiep de engelen een speciaal, en dat hij beschreef als vrouwelijk en de boog was een leugen, niet eens is met wat hij gelooft een moslim.

Onfeilbaarheid van de engelen:

God - de Almachtige - paddestoel engelen om te gehoorzamen, zij loven God zwemmen en altijd aanbidden hem, en herinnerde zich de nacht en de partijen in de dagen, zegt God - de Almachtige - voor de engelen: {(26) En zij zeggen: "De Meest Barmhartige heeft Zich een zoon genomen. " Verheven is Hij! Integendeel, zij zijn [maar] geëerde dienaren
(27) Ze kunnen niet vooraf aan Hem in woord, en zij handelen door Zijn bevel. } [Profeten: 26-27].
Hij zei dat de Almachtige: {(6) O jullie die geloven, bescherm uzelf en uw gezinnen van het Vuur, welks brandstof mensen en stenen zijn, waarover [aangesteld] engelen, hard en streng, en niet Allah ongehoorzaam in wat Hij gebiedt hen, maar doen wat hun bevolen wordt} [(verbod: 6].
Hij zegt: {(30) en [te noemen, O Muammad], toen uw Heer tot de engelen zeide: "Inderdaad, ik zal op de aarde een opeenvolgende autoriteit." Zij zeiden: "Will You plaats bij het degene die veroorzaakt corruptie daarin en schuren bloed, terwijl we verklaren Uw lof en heiligen u? ' Allah zei: "Inderdaad, ik weet dat wat je niet) weten." [Baqarah: 30] niet de engelen bezwaar vraag, maar het is een vraag en informeren naar hen van een verborgen wijsheid in dat, komt het antwoord van God zegt: Ik weet wat je niet weet}.

Engelen hebben verschillende vormen:
Jibreel vroeger - vrede zij met hem - kwam naar de Profeet (het beeld van een Bedoeïen, zoals werd gerapporteerd door 'Umar ibn al-Khattab - moge Allah tevreden met hem zijn - zei hij: Terwijl we zaten met de Boodschapper van God (omdat we de man van kleding waren buitengewoon wit, zeer donker haar, ziet niet wordt het effect van de reis, niet een van ons kent.

Hij vroeg de Profeet (van de islam, geloof en liefde, en de tijd en de emiraten ... dat 'Umar zei, toen zette hij er voorzichtig uit Vlbutt en zei toen: Boodschapper van God (. (O Omar, weet je wie de vraagsteller was) Ik zei:. Allah en Zijn boodschapper best weten dat Hij zei: ( Het Jibril, is gekomen om je te leren je godsdienst) [Overeengekomen].

De Gabriël is de boodschapper (en aan hem geopenbaard, zoals vermeld in een interview hoe ze Openbaring, de boodschapper van Allah zei: ((en soms mij is de Koning, Fakelmena, begrijpen wat hij zegt) [Overeengekomen].
En de engelen die naar Abraham - vrede zij met hem - ze waren in de vorm van de mens. Hij zegt: {(24) Is er bereikt u het verhaal van de geëerde gasten van Abraham?
(25) Toen zij bij hem en zei: "[We begroeten je met] vrede." Hij antwoordde: "[En over u] vrede, [u] een volk onbekende
(26) Daarna ging hij naar zijn familie en kwam met een vet [geroosterde] cal. Zij zeiden: "Vrees niet. (28) En hij voelde van hen vrees. Zij zeiden: "Vrees niet," en gaf hem een goede tijding van een geleerde jongen} [Alone: 24-28].
*
Toen was het Gabriel - vrede zij met hem - aan Maria kwam haar in menselijke vorm, maar om de hele structuur van de Schepping, Abashrha het woord van God Jezus, vrede zij met hem. Hij zegt: {(17) En zij nam, in afzondering van hen, een scherm. Dan zonden Wij tot haar Onze Angel, en hij vertegenwoordigde zich haar als een goed geproportioneerde man} [Maryam: 17].

In een interview drie, melaats, kaal en blinde man, die wilde dat God Echtbarham in dankbaarheid voor Zijn genade, God zond ze een koning in menselijke vorm, zoals vermeld in de hadith: (drie van de kinderen van Israël en klop albino en blind, God wilde hen te testen, zond hij hen
Het pand - in de vorm van de mens - de melaatse kwam en zei: Ik wil iets voor u? Hij zei: goede kleur en een goede huid, en ga weg, die Qdhirna mensen (dat wil zeggen: Lona Tbaeidoa mij en omwille van hem). Vmsha, ging hij en gaf hem een vuile Luna Nou ...) [Overeengekomen].
En God - de Almachtige - aan de engelen de mogelijkheid om Eetmtheloa in menselijke vorm met zijn toestemming te maken, omdat mensen niet gewend zijn aan de engelen te zien
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 14:46   #2
Henkerd
Banneling

Standaard

قصة بارد إخوانه

(Cool story bro)

Laatst gewijzigd door Henkerd : 26 augustus 2011 om 14:46.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 16:38   #3
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen was het Gabriel - vrede zij met hem - aan Maria kwam haar in menselijke vorm, maar om de hele structuur van de Schepping, Abashrha het woord van God Jezus, vrede zij met hem
wat?
Oud 26 augustus 2011, 17:02   #4
revoleto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
wat?

Jibriel vrede zij met hem is het gebouw dat oorspronkelijk openbaring komt tot de profeten en boodschappers Toen was de inspiratie voor de Profeet Mohammed kwam Bhaith koning, weer en in de vorm van de mens, maar het deel dat niet begreep de betekenis ervan dat Djibriel kwam in de vorm van de mens als een mens om niet bang te zijn van Mevr. Maria Abashrha het woord van God Jezus vrede zij met hem, en ze zou bevallen zonder huwelijk en zonder de aanwezigheid van de vader van Jezus en dus een wonder voor mensen om Gods macht om alles en nog wat ik hoop dat ik aan u uitgelegd en Allah doet demonstreren geleid je tot de islam
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 17:12   #5
Alboreto

Standaard

Dat is nog minder verstaanbaar.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 26 augustus 2011 om 17:13.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 17:53   #6
eno2
Banneling

Standaard

Ik denk dat ik op het rode knopje gedrukt heb
Een mens zou er de tel bij verliezen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 augustus 2011 om 17:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 18:03   #7
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

En dan wil men nog niet geloven dat de islamitisering bezig is..

Ze sturen al spambots met 'gebeden' naar alle fora..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 26 augustus 2011 om 18:24.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 18:14   #8
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

ما وظيفة الغبية
Oud 26 augustus 2011, 18:38   #9
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En dan wil men nog niet geloven dat de islamitisering bezig is..

Ze sturen al spambots met 'gebeden' naar alle fora..
En kijk hoe ze ontvangen worden.

- F. Nietzsche
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 20:52   #10
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nog minder verstaanbaar.
Het grappige is dat de oorspronkelijke tekst of een juiste vertaling even onzinnig zijn als de verbasteringen die voortgebracht worden door een vertaalprogramma. Zelfs de beste vertalers kunnen van volslagen onzin geen zinnige tekst maken. Dat is het lot dat de koran beschoren is. Maar er zijn altijd nog liefhebbers van nonsens die slechts kunnen geloven wat niemand kan begrijpen en verklaren. En alles wat logisch is en aantoonbaar dat verwerpen ze.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 01:11   #11
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het grappige is dat de oorspronkelijke tekst of een juiste vertaling even onzinnig zijn als de verbasteringen die voortgebracht worden door een vertaalprogramma.
Dat iemand van jouw geweldige eruditie dat gelooft omdat hij het verschil niet kent tussen onzinnig en onverstaanbaar, daar kijk ik helemaal niet van op na een aantal van jouw berichten gelezen te hebben.

Citaat:
Zelfs de beste vertalers kunnen van volslagen onzin geen zinnige tekst maken
.

De beste vertalers slagen er best in volslagen onzin behoorlijk correct vertaald weer te geven zonder daar heel andere onzin van te maken.

Citaat:
Dat is het lot dat de koran beschoren is.
en gij gelooft dat

Citaat:
Maar er zijn altijd nog liefhebbers van nonsens die slechts kunnen geloven wat niemand kan begrijpen en verklaren.
Dat is nogal logisch en verklaarbaar.

Als ge iets kunt bewijzen, dan is het geen punt van geloof meer.

Citaat:
En alles wat logisch is en aantoonbaar dat verwerpen ze.
Toon dat eens aan.
Anders verwerp ik het.
Oud 27 augustus 2011, 06:57   #12
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [U
koppijn[/u];5652678]ما وظيفة الغبية
(....) fel!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 09:07   #13
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het grappige is dat de oorspronkelijke tekst of een juiste vertaling even onzinnig zijn als de verbasteringen die voortgebracht worden door een vertaalprogramma.
Ge vergeet dat ik de Koran gelezen heb en weet dat dit een leugen is.
Oud 27 augustus 2011, 13:20   #14
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge vergeet dat ik de Koran gelezen heb en weet dat dit een leugen is.
Heb je hem nou gelezen of is dit een leugen?
Oud 27 augustus 2011, 13:57   #15
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat iemand van jouw geweldige eruditie dat gelooft omdat hij het verschil niet kent tussen onzinnig en onverstaanbaar, daar kijk ik helemaal niet van op na een aantal van jouw berichten gelezen te hebben.
Het woord 'gelooft' lijkt mij hier niet op zijn plaats. Ik zou zeggen dat ik het 'meen'. Nee ik ben inderdaad niet erudiet en dank u er voor dat ik daarom van u het door u genoemde verschil niet hoef te kennen.
Aangezien het hier echter geschreven tekst betreft is het woord 'onverstaanbaar' naar mijn bescheiden mening niet erg adequaat. Kunnen we 'verstaanbaar' niet beter voor auditief overgebrachte tekst reserveren?

Citaat:
De beste vertalers slagen er best in volslagen onzin behoorlijk correct vertaald weer te geven zonder daar heel andere onzin van te maken.
Meent u werkelijk dat volslagen onzin een zinnige tekst kan opleveren? Allah zal u daarvoor prijzen en hij zal u barmhartig zijn.

Citaat:
Als ge iets kunt bewijzen, dan is het geen punt van geloof meer.
Heeft u dat werkelijk zelf bedacht? Ik meen dit al eens eerder gehoord te hebben. Toch is het een misvatting, want het bewijs moet steeds opnieuw geleverd worden en men moet geloven dat men daarin zal slagen.

Citaat:
Toon dat eens aan.
Anders verwerp ik het.
Ai! U betrapt mij op een hyperbool.
Oud 27 augustus 2011, 13:59   #16
FDM
Banneling

Standaard

ben een gevallen engel
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 14:31   #17
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik denk dat ik op het rode knopje gedrukt heb
Een mens zou er de tel bij verliezen.
alsof dit helpt
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 19:14   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
alsof dit helpt
Blijvend gedruppel holt de hardste rots uit

Dat gastje geeft ook niet op, waarom zou ik het dan doen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 augustus 2011 om 19:15.
Oud 27 augustus 2011, 22:45   #19
Alboreto

Standaard

Citaat:
Heb je hem nou gelezen of is dit een leugen?
Ik heb de koran gelezen en weet dat uw uitspraak een leugen is.
Welk deel verstaat ge niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be