![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerst maar eens het onderzoek afwachten. Ik hoop dat dit niet opnieuw de zoveelste knallende misser van het OM is.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() wat ik nog veel raarder vind is dat in de nabijgelegen meisjes instituut zelfs 40 doden te tellen vielen BIJ KINDEREN TOT TWAALF JAAR. Maar het OM vindt het NIET de moeite om het te onderzoeken?
Citaat:
Naar het meisjesinternaat wordt dus geen onderzoek gevoerd! Citaat:
Ik vind het alvast een stinkend potje. Maar tja, hoe konden de mensen het aanklagen? De ouders kregen te horen dat hun verstandelijk gehandicapped kind was overleden, maar wisten niet dat dit schering en inslag was waarschijnlijk. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 augustus 2011 om 12:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was in een periode dat mijnheer pastoor en mijnheer doktoor altijd gelijk hadden, ook al stonden ze te liegen dat ze zwart zagen...
Dus als er daar ne kleine op een of andere manier aan zijn einde kwam of dat nu het gevolg was van nalatigheid of regelrechte moord, vader Abt zal omwille van de goede naam wel gezegd hebben, natuuriljk overlijden, ... Case closed, ... sorry beste ouders maar we konden niks meer doen... merci mijnheer pastoor, nog een pralientje en koffie mijnheer pastoor ? bedankt voor de goede zorgen mijn pastoor... Die paters bij ons hadden precies ook een ingebouwde detector als mijn grootmoeder waffelen aan het bakken was... zet u overste, ... ah bedankt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Wat wil het OM met het onderzoek.
Alle feiten - zelfs al zou het om onvrijwillige euthanasie gaan - zijn inmiddels verjaard, zegt het OM zelf. De zwarte brigade ontloopt derhalve iedere straf.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Na een onderzoek zal hun naam in ieder geval bezoedeld zijn. En daar hebben ze toch zo'n hekel aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ze leven in hun bastions van de welvaart. Zoals in de middeleeuwen. De kerk zal geen honger lijden en zich schamen om bij een dergelijke organisatie te behoren zit er niet in.
Zie de heer Popie Jopie ......
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij zullen nooit precies weten wat er aan de hand is geweest in die dagen.
Zou dit een doofpot zijn? Ik weet het niet, ik vel ook geen oordeel. Maar het was en is allemaal erg treurig. Tegenwoordig wordt er op een andere mee omgegaan met de gehandicapten als in de jaren vijftig en zestig. Gelukkig maar! ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 17 augustus 2011 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Doe me een beetje denken aan de Vlaamse jeugdfilm "De Zusjes Kriegel"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Altijd makkelijk, dat verjaard. Voor alle misdaden afschaffen, zou ik zeggen.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet altijd akkoord. Er zijn misdaden die nooit verjaren: oorlogsmisdaden.
Tot de dag van vandaag zijn ze overal in Europa bezig met het opsporen van vermaande oorlogsmisdadigers. Soms worden die dan gevonden, en krijg je van die absurde situaties waar een 90-jarige seniele vent in een rolstoel zich moet verantwoorden voor zaken die hij zou gedaan hebben toen hij 20 was. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 18 augustus 2011 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
Kleine misdrijven kunnen geseponeerd worden. Het is weinig efficiënt om iemand die 40 jaar geleden een cursusblok gestolen heeft in een supermarkt nog voor de rechter te brengen. Hoewel het nog steeds correct zou zijn om die mens die cursusblok te laten vergoeden, ook al is het 100 jaar derna. Gestolen is gestolen. Maar als een naaste bijv. vermoord wordt, dan gaat het niet uitmaken wanneer die daarvoor ter verantwoording wordt geroepen. Eventueel kan je wel milder straffen. Als je zus vermoord wordt door een flippende drugsverslaafde, die 30 jaar later berecht wordt en ondertussen z'n leven heeft omgedraaid en nu hulpverlener is bij drugverslaafden, dan moet die nie levenslang gaan zitten van mij (blijkbaar heeft iets hem doen nadenken...). Maar de nabestaanden hebben nog altijd recht op het aanwijzen van die dader als de schuldige, en op antwoorden op hun vragen. Dat er een onderzoek gevoerd wordt naar iets dat al verjaard is kan ik enkel aanmoedigen. De nabestaanden van die slachtoffers hebben recht op de waarheid.