Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 06:17   #1
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard Pensioensparen

De forse verliezen op de beurzen van de voorbije weken hebben een grote invloed op de pensioenspaarfondsen. Iedereen die aan pensioensparen doet, voelt dat op een of andere manier. Het verlies komt neer op gemiddeld 784 euro per spaarder.

Bron: De standaard

Gemiddeld betekent, hoe meer je al gespaard hebt, hoe meer je kwijt bent.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 06:42   #2
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De forse verliezen op de beurzen van de voorbije weken hebben een grote invloed op de pensioenspaarfondsen. Iedereen die aan pensioensparen doet, voelt dat op een of andere manier. Het verlies komt neer op gemiddeld 784 euro per spaarder.

Toch niet.
Sommige verzekeraars nemen meer risico dan anderen, dat heeft een zeer grote invloed.
Oud 12 augustus 2011, 06:50   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Toch niet.
Sommige verzekeraars nemen meer risico dan anderen, dat heeft een zeer grote invloed.
Klopt, maar er zijn teveel achterpoortjes die nog openstaan en weinig garanties.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 06:52   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ga er van uit dat het pensioensparen uiteindelijk op 0 uitkomt. Maar op zijn minst trek ik elk jaar terug van de belastingen. Da's nooit verlies nietwaar.

80% belastingen op €2 da's ook geen ramp meer he.
Oud 12 augustus 2011, 07:06   #5
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Geef mij maar onroerend goed.
Oud 12 augustus 2011, 08:16   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Onzin,

1. Niet elk fonds is gelijk. Sommigen hebben bijvoorbeeld 20% aandelen in de portefeuille, anderen meer.

2. Pensioensparen doe je op lange termijn, nu kijken naar de aandelenkoersen als je dat geld pas binnen 30 jaar gaat opnemen is compleet onzinnig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 08:18   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Geef mij maar onroerend goed.
Ik investeer in gereedschap. Mits een beetje oordeelkundig gebruik en onderhoud gaat kwaliteitsgereedschap een leven lang mee. En zolang ik mijn handen kan gebruiken, kan ik die verzilveren.
Oud 12 augustus 2011, 08:22   #8
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik investeer in gereedschap. Mits een beetje oordeelkundig gebruik en onderhoud gaat kwaliteitsgereedschap een leven lang mee. En zolang ik mijn handen kan gebruiken, kan ik die verzilveren.
Ik heb zeer goede ervaringen met Makita.
Kwaliteit / prijs is een zeer goede verhouding.
Ik heb 30 jaar geleden een boor- en breekhamer gekocht, het beestje doet het nog altijd en is zeer veel gebruikt.
Ook de baterijtoestellen zijn bij de betere.
Oud 12 augustus 2011, 08:35   #9
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om wat u met uw reeds verzilverde arbeid doet. Tenzij u tegen uw pensioen een terugval van de economie naar ruilhandel voorziet.

De Standaard zou trouwens aan een bronvermedling mogen doen, of een iets nauwkeurigere impactanalyse. Een beginnend pensioenspaarder met slechts een 2-3000 euro kapitaal zal wel iets minder verloren hebben dan iemand die reeds 20 jaar spaart. Maar hoeveel?

De goudtrein is reeds te ver gereden om nog op te stappen meen ik. Petroleumderivaten daarentegen hebben nog veel ruimte. Niemand protesteert.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 09:12   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zeer goede ervaringen met Makita.
Kwaliteit / prijs is een zeer goede verhouding.
Ik heb 30 jaar geleden een boor- en breekhamer gekocht, het beestje doet het nog altijd en is zeer veel gebruikt.
Ook de batterijtoestellen zijn bij de betere.
Daarom dat ik vooral Makita toestellen heb.
Oud 12 augustus 2011, 09:13   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Nu verlies, morgen winst...of heb jij je pensioen morgen nodig ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 09:16   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Het gaat om wat u met uw reeds verzilverde arbeid doet.
Dagelijks mijn maandloon binnentrekken, en dat omzetten in pensioensparen en gereedschap.
Citaat:
Tenzij u tegen uw pensioen een terugval van de economie naar ruilhandel voorziet.
Ik hoop van niet, maar wapen me tegen het moment het wel zo zou zijn.

Citaat:
De Standaard zou trouwens aan een bronvermedling mogen doen, of een iets nauwkeurigere impactanalyse. Een beginnend pensioenspaarder met slechts een 2-3000 euro kapitaal zal wel iets minder verloren hebben dan iemand die reeds 20 jaar spaart. Maar hoeveel?
Een pensioenspaarder heeft in theorie niks verloren. Het basiskapitaal is gegarandeerd. Maar gedurende 30 jaar elke maand €75 is €27 000, en geen €65000 zoals de "verzekeraar" beloofde op de laatste briefwisseling met me.
Natuurlijk, even inflatie meetellen... Dan spreken we over heel andere vergelijkingen.
Citaat:
De goudtrein is reeds te ver gereden om nog op te stappen meen ik. Petroleumderivaten daarentegen hebben nog veel ruimte. Niemand protesteert.
1 generatie is nog lang hoor.
Oud 12 augustus 2011, 09:22   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Ik spaar geen hol, en doe alles op.
En als ik geen pensioen krijg, dan pik ik wat ik nodig heb.
Oud 12 augustus 2011, 09:30   #14
kameleon
Minister

Standaard

Wie gaat er nu na zijn 65ste nog van het leven genieten met zoveel geld ? Dat moet je nu al doen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 09:32   #15
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wie gaat er nu na zijn 65ste nog van het leven genieten met zoveel geld ? Dat moet je nu al doen.
Je moet ze dan wel eerst nu hebben he.
Oud 12 augustus 2011, 09:43   #16
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Bij pensioensparen zijn de bijdragen belangrijker dan de opbrengsten
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 09:55   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga er van uit dat het pensioensparen uiteindelijk op 0 uitkomt. Maar op zijn minst trek ik elk jaar terug van de belastingen. Da's nooit verlies nietwaar.

80% belastingen op €2 da's ook geen ramp meer he.
Dat is ook mijn voornaamste drijfveer.(en dat was wat mijn bankier mij uitlegde....)

trouwens,het kontrakt voorziet dat in de laatste 10 jaar er minder en minder "aandelen" zullen inzitten....Tegen uitbetalingstijd zelfs geen meer,zodat de risisco's afvlakken in de laatste jaren...Tot zover de theorie,die rit is echter nog lang

Er is al enkele jaren een waar drama aan de gang bij de eerste generatie die massaal op dat pensioensparen intekende begin jaren 90.De informatie en de risico-inschattingen waren zeker niet goed....hun opgebouwd kapitaal is letterlijk "afgebrand in de beurzen gedurende de laatste jaren.... Die droomcruise,of dat steuntje voor de kinderen gaat niet door

Voor niet weinigen is dat de tweede klop in 15 jaar tijd...de vorige was het L&H-debacle....Bij die mensen moet je met de term "volkskapitalisme",een term uit eind jaren tachtig,niet meer afkomen

Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2011 om 09:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:00   #18
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet.
Verzekeraars bieden kapitaalsgarantie en eenmaal winstdeelnames en rente toegekend werd, is deze verworven. U bedoelt de fondsen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:17   #19
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

2. Pensioensparen doe je op lange termijn, nu kijken naar de aandelenkoersen als je dat geld pas binnen 30 jaar gaat opnemen is compleet onzinnig.
Ik weet het niet. Ik heb zelf nog nooit die switch gemaakt, maar ik vraag me af hoe duur het is om je dynamische fonds om te laten zetten naar een defensief fonds. Als je verwacht dat de beurs een lange tijd zal kwakkelen, zoals in een grote berenmarkt, kan je je geld misschien beter parkeren in een defensief fonds.

De meeste mensen denken dat ze helemaal niet meer kunnen bewegen eenmaal gestort, maar dat is dus niet waar. Ik ben trouwens van plan vanaf 55 jaar alles te switchen naar een defensief fonds en vanaf dan enkel een verzekering af te sluiten.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:52   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zelfs met de huidige, tijdelijke minderwaarde, heb ik nog altijd een vette winst op mijn eerste storting van pensioensparen, zoveel jaren geleden, van toen 20.000 befkes.

Ik zal die centen wel verzilveren op een moment dat meest geschikt is.
(en wie nu toevallig in deze periode 60 zou worden, die betaalt een stuk minder belastingen op de som die hij gespaard heeft, let op, zonder verplichting tot het nu opnemen van de centen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be