![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De forse verliezen op de beurzen van de voorbije weken hebben een grote invloed op de pensioenspaarfondsen. Iedereen die aan pensioensparen doet, voelt dat op een of andere manier. Het verlies komt neer op gemiddeld 784 euro per spaarder.
Bron: De standaard Gemiddeld betekent, hoe meer je al gespaard hebt, hoe meer je kwijt bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige verzekeraars nemen meer risico dan anderen, dat heeft een zeer grote invloed.
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er van uit dat het pensioensparen uiteindelijk op 0 uitkomt. Maar op zijn minst trek ik elk jaar terug van de belastingen. Da's nooit verlies nietwaar.
80% belastingen op €2 da's ook geen ramp meer he.
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Geef mij maar onroerend goed.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Niet elk fonds is gelijk. Sommigen hebben bijvoorbeeld 20% aandelen in de portefeuille, anderen meer. 2. Pensioensparen doe je op lange termijn, nu kijken naar de aandelenkoersen als je dat geld pas binnen 30 jaar gaat opnemen is compleet onzinnig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik investeer in gereedschap. Mits een beetje oordeelkundig gebruik en onderhoud gaat kwaliteitsgereedschap een leven lang mee. En zolang ik mijn handen kan gebruiken, kan ik die verzilveren.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwaliteit / prijs is een zeer goede verhouding. Ik heb 30 jaar geleden een boor- en breekhamer gekocht, het beestje doet het nog altijd en is zeer veel gebruikt. Ook de baterijtoestellen zijn bij de betere.
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De Standaard zou trouwens aan een bronvermedling mogen doen, of een iets nauwkeurigere impactanalyse. Een beginnend pensioenspaarder met slechts een 2-3000 euro kapitaal zal wel iets minder verloren hebben dan iemand die reeds 20 jaar spaart. Maar hoeveel? De goudtrein is reeds te ver gereden om nog op te stappen meen ik. Petroleumderivaten daarentegen hebben nog veel ruimte. Niemand protesteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Nu verlies, morgen winst...of heb jij je pensioen morgen nodig ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, even inflatie meetellen... Dan spreken we over heel andere vergelijkingen. Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spaar geen hol, en doe alles op.
En als ik geen pensioen krijg, dan pik ik wat ik nodig heb.
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Wie gaat er nu na zijn 65ste nog van het leven genieten met zoveel geld ? Dat moet je nu al doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Je moet ze dan wel eerst nu hebben he.
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Bij pensioensparen zijn de bijdragen belangrijker dan de opbrengsten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens,het kontrakt voorziet dat in de laatste 10 jaar er minder en minder "aandelen" zullen inzitten....Tegen uitbetalingstijd zelfs geen meer,zodat de risisco's afvlakken in de laatste jaren...Tot zover de theorie,die rit is echter nog lang ![]() Er is al enkele jaren een waar drama aan de gang bij de eerste generatie die massaal op dat pensioensparen intekende begin jaren 90.De informatie en de risico-inschattingen waren zeker niet goed....hun opgebouwd kapitaal is letterlijk "afgebrand in de beurzen gedurende de laatste jaren.... Die droomcruise,of dat steuntje voor de kinderen gaat niet door ![]() Voor niet weinigen is dat de tweede klop in 15 jaar tijd...de vorige was het L&H-debacle....Bij die mensen moet je met de term "volkskapitalisme",een term uit eind jaren tachtig,niet meer afkomen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2011 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste mensen denken dat ze helemaal niet meer kunnen bewegen eenmaal gestort, maar dat is dus niet waar. Ik ben trouwens van plan vanaf 55 jaar alles te switchen naar een defensief fonds en vanaf dan enkel een verzekering af te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs met de huidige, tijdelijke minderwaarde, heb ik nog altijd een vette winst op mijn eerste storting van pensioensparen, zoveel jaren geleden, van toen 20.000 befkes.
Ik zal die centen wel verzilveren op een moment dat meest geschikt is. (en wie nu toevallig in deze periode 60 zou worden, die betaalt een stuk minder belastingen op de som die hij gespaard heeft, let op, zonder verplichting tot het nu opnemen van de centen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |