Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 07:27   #1
freelancer
Banneling

Standaard Progressieve Vlamingen... vernietigend voor Elio Di Rupo...

De progressieve Vlamingen die de Gravensteengroep vormen, zijn nog vernietigender over de BHV-voorstellen van formateur Elio Di Rupo (PS) dan de traditionele Vlaamse beweging.

Lees hier

In feite zijn ze even vernietigend voor onze 'Vlaamse' media...
De meeste politieke commentatoren van onze 'Vlaamse' kranten moeten zich hier niet goed bij voelen...

De meeste van onze BV's zullen zich ook niet goed voelen...

Laatst gewijzigd door freelancer : 25 augustus 2011 om 07:36.
freelancer is offline  
Oud 25 augustus 2011, 07:33   #2
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De progressieve Vlamingen die de Gravensteengroep vormen, zijn nog vernietigender over de BHV-voorstellen van formateur Elio Di Rupo (PS) als de traditionele Vlaamse beweging.

Lees hier

In feite zijn ze even vernietigend voor onze 'Vlaamse' media...
De meeste politieke commentatoren van onze 'Vlaamse' kranten moeten zich hier niet goed bij voelen...

De meeste van onze BV's zullen zich ook niet goed voelen...
Benieuwd wat hiertegen zal worden ingebracht door "the usual suspects". Zou het kunnen dat het hier gaat om een handjevol extremisten die door hun onverzoenlijke houding, gebaseerd op apriorismen en een eendimensionale kijk op de realiteit die ons allemaal aan het inhalen is, oorzaak zijn van het uiteenvallen van dit "land"?
den ambetantsten is offline  
Oud 25 augustus 2011, 07:47   #3
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Mijn dag was goed toen ik het artikel las.
Het ultieme bewijs dat BDW geen zever aan het verkopen is.

Nu hoort ge het eens van een ander(en). Van een ander(en) die bekend staat om het feit dat hij kan nadenken. Dat hij verstandig is.

Uiteraard gaan er weer een pak niet mee eens zijn. Ze zullen wel weer op de boodschappers schieten. Maar die 20 tegen 1, daar gaan ze over zwijgen.
Oud 25 augustus 2011, 08:02   #4
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Mijn dag was goed toen ik het artikel las.
Het ultieme bewijs dat BDW geen zever aan het verkopen is.

Nu hoort ge het eens van een ander(en). Van een ander(en) die bekend staat om het feit dat hij kan nadenken. Dat hij verstandig is.

Uiteraard gaan er weer een pak niet mee eens zijn. Ze zullen wel weer op de boodschappers schieten. Maar die 20 tegen 1, daar gaan ze over zwijgen.
Inderdaad, ik ben benieuwd hoe mensen die op "hoog niveau" circuleren (althans naar eigen zeggen) hierop zullen reageren. Van een dommekloot als ik moet men niet zomaar iets aannemen, maar hier gaat het toch niet echt om (allemaal) dommekloten. Vooralsnog is het in deze thread echter heel stillekes...
Oud 25 augustus 2011, 08:12   #5
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Yep, stillekes.
Ze zullen wachten tot de draad zover verwatert dat ze weer over randverschijnselen kunnen praten.

Maar: 20 tegen 1. I dare you! I double dare you!

Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 augustus 2011 om 08:28.
Travis66 is offline  
Oud 25 augustus 2011, 08:15   #6
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Inderdaad, ik ben benieuwd hoe mensen die op "hoog niveau" circuleren (althans naar eigen zeggen) hierop zullen reageren. Van een dommekloot als ik moet men niet zomaar iets aannemen, maar hier gaat het toch niet echt om (allemaal) dommekloten. Vooralsnog is het in deze thread echter heel stillekes...
Het bewijst dat het Vlaams-nationalisme zich in alle geledingen van de Vlaamse bevolking sterker en sterker aan het ontwikkelenis en dat alleen de partijpolitiek in Vlaanderen ( en enkele verdwaalde journalisten, artiesten en 'wereldverbeteraars' ) het belgicisme nog nieuw leven tracht in te blazen omdat het eigen belang boven het volksbelang primeert. Het Vlaams-nationalisme heeft weinig met links of rechts maken. Hoewel de belgicistjes er alle moeite aan doen om het in een extreem-rechtse hoek te duwen. Het Vlaams-nationalisme heeft alles te maken met het 'verdedigen' van de Vlaamse belangen en het welzijn van elke Vlaming.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 25 augustus 2011 om 08:34.
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 augustus 2011, 08:28   #7
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

intellectuele sossen die di rupo niet goed vinden, oei oei waar eindigt dit.

Waar is gennezke?
tschoon verdiep is offline  
Oud 25 augustus 2011, 08:34   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik dank de mensen van de Gravensteen-groep voor dit hart onder de riem.

Ik begon het in sommige van de 'progressieve' kringen waar ik af en toe wel eens rondhang en waar de heer Di Rupo ondertussen zowat de status van halfgod had gekregen toch wel een beetje benauwd te krijgen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het koude angstzweet nu met liters tegelijk over de ruggen van de 'progressieve' Vlaamse onderhandelaars gaat stromen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 25 augustus 2011, 08:38   #9
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Oh enne... David? David van Reybrouck? En de rest van de G1(000)... gelezen dit 8ste manifest?
Oud 25 augustus 2011, 09:24   #10
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
..........Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het koude angstzweet nu met liters tegelijk over de ruggen van de 'progressieve' Vlaamse onderhandelaars gaat stromen.
Als dat zo is zou ik er zéér sterk aan twijfelen dat het standpunt van de Gravensteengroep er iets mee te maken heeft.

We moeten immers vaststellen dat Di Rupo er zelfs in slaagt om de “onderhandelaars” de kleuterklas-methode op te leggen : iedereen moet netjes op zijn/haar plaatsje aan tafel blijven zitten, en zwijgend luisteren naar andermans standpunt ; men mag niemand naar de “onderhandelingen” meebrengen, en als dat uitzonderlijk eventjes mag moeten betrokkenen achter hun “onderhandelaar” gaan zitten en mogen zij niet rechtstreeks het woord voeren ; er mag enkel gepraat worden over wat in de nota Di Rupo staat en amendementen zijn niet aan de orde, etc…etc…

Bij mij rijst stilaan het vermoeden dat Di Rupo en zijn maffia er in geslaagd zijn om iedereen middels chantage op het persoonlijk vlak strikt in het gareel te houden. Dat Leterme meerdere minnaressen heeft wisten we al, maar heeft Beke ook een lief in het geniep ? En welk persoonlijk geheim van Gennez moet zonodig bedekt blijven ? Heeft zoontje De Croo iets spectaculairs te verbergen ?

Hoe is het anders te verklaren dat partijvoorzitters zich zo zichtbaar en op dergelijke lachwekkende wijze in de doeken laten doen ?
Gwylan is offline  
Oud 25 augustus 2011, 09:31   #11
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als dat zo is zou ik er zéér sterk aan twijfelen dat het standpunt van de Gravensteengroep er iets mee te maken heeft.

We moeten immers vaststellen dat Di Rupo er zelfs in slaagt om de “onderhandelaars” de kleuterklas-methode op te leggen : iedereen moet netjes op zijn/haar plaatsje aan tafel blijven zitten, en zwijgend luisteren naar andermans standpunt ; men mag niemand naar de “onderhandelingen” meebrengen, en als dat uitzonderlijk eventjes mag moeten betrokkenen achter hun “onderhandelaar” gaan zitten en mogen zij niet rechtstreeks het woord voeren ; er mag enkel gepraat worden over wat in de nota Di Rupo staat en amendementen zijn niet aan de orde, etc…etc…

Bij mij rijst stilaan het vermoeden dat Di Rupo en zijn maffia er in geslaagd zijn om iedereen middels chantage op het persoonlijk vlak strikt in het gareel te houden. Dat Leterme meerdere minnaressen heeft wisten we al, maar heeft Beke ook een lief in het geniep ? En welk persoonlijk geheim van Gennez moet zonodig bedekt blijven ? Heeft zoontje De Croo iets spectaculairs te verbergen ?

Hoe is het anders te verklaren dat partijvoorzitters zich zo zichtbaar en op dergelijke lachwekkende wijze in de doeken laten doen ?
Zou het zicht op een zorgenloze toekomst voor de betrokkenen kunnen meespelen? De Belgische "elite" wordt immers zwaar gepamperd!
Oud 25 augustus 2011, 09:35   #12
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Iemand als iets gehoord van rikske, sphere, system, azert,... Ze zijn hier nog niet komen kappen op de Vlaming, die ook wel eens, heel af en toe racist, xenofoob, fascist wordt genoemd. Geen argumenten? Geen brede kijk die alles in perspectief plaatst? Geen verwijzingen naar het nazistische verleden van deze of gene ondertekenaar?
Allez jongens en meisjes... mij niet teleurstellen hé!
Oud 25 augustus 2011, 09:39   #13
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De progressieve Vlamingen die de Gravensteengroep vormen, zijn nog vernietigender over de BHV-voorstellen van formateur Elio Di Rupo (PS) dan de traditionele Vlaamse beweging.
Idd en er is maar één plek waar dat papierke van Elio thuis hoort: in de "vergeetput" van het Gravensteen.

Vlaandrs Vrij
Nederlanden herenigt u !!
Oud 25 augustus 2011, 09:40   #14
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou het zicht op een zorgenloze toekomst voor de betrokkenen kunnen meespelen? De Belgische "elite" wordt immers zwaar gepamperd!
Mij lijkt het zicht van de Belgische “elite” op de toekomst hoe dan ook niet zorgeloos te kunnen zijn.

Terzijde : ik sta even stil bij de typering “Belgische elite”….. Is het niet extreem schrijnend te moeten vaststellen dat het aldaar verzameld kleuterklasje inderdaad de huidige Belgische politieke “elite” uitmaakt ?
Gwylan is offline  
Oud 25 augustus 2011, 09:48   #15
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand als iets gehoord van rikske, sphere, system, azert,... Ze zijn hier nog niet komen kappen op de Vlaming, die ook wel eens, heel af en toe racist, xenofoob, fascist wordt genoemd. Geen argumenten? Geen brede kijk die alles in perspectief plaatst? Geen verwijzingen naar het nazistische verleden van deze of gene ondertekenaar?
Ik zal het hen makkelijk maken : de Gravensteengroep zijn nazi’s, zonder enige uitzondering. Nazi’s in de grootst mogelijke paniek bovendien. En ze kakken op de Walen. Het zijn smeerlappen, maar het is een kleine minderheid. Het zijn Ollanders. Of erger nog, het zijn Fransen. En o ja, we mogen vooral niet vergeten te vermelden dat het volgelingen zijn van Hitler. Enkel de mening van de koning telt. En deze van Di Rupo. En deze van System, natuurlijk.
Gwylan is offline  
Oud 25 augustus 2011, 09:56   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zonder een "zuiver" federalisme in een staat waar iedereen gelijke rechten en plichten heeft
is elk "compromis" onmogelijk. Indien men wenst dat men in een ander kiesdistrict kan gaan stemmen, dan in datgene waar men woont moet dit voor alle belgen kunnen.

Gewesten moeten 100% over de "gewestelijke bevoegdheden" beschikken, die mogen niet ondergraven worden door "gemeenschappen" - het respect voor culturele eigenheid en taal moet in elk gewest op basis van wederkerigheid ingebakken zijn.

De gewestgrenzen mogen gerust aan wijzigingen onderhevig zijn, maar dat kan niet anders dan een "prijs" hebben.

Wallonië krioelt van de vlaamse villabewoners, hoteliers, veehouders enz.. niets zo logisch dan al die mensen "taalfaciliteiten" toe te kennen. Dat onze franstalige landgenoten hier eventjes over nadenken, alvorens speciale voorrechten te eisen.

zowel voor de uitstraling van de franstalige belgische cultuur als de nederlandstalige belgische cultuur is een gezond samenleven van beide cultuurgemeenschappen een noodzaak.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 25 augustus 2011, 09:58   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik dank de mensen van de Gravensteen-groep voor dit hart onder de riem.

Ik begon het in sommige van de 'progressieve' kringen waar ik af en toe wel eens rondhang en waar de heer Di Rupo ondertussen zowat de status van halfgod had gekregen toch wel een beetje benauwd te krijgen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het koude angstzweet nu met liters tegelijk over de ruggen van de 'progressieve' Vlaamse onderhandelaars gaat stromen.
2
Oud 25 augustus 2011, 10:09   #18
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Ach, die belgicistische partijen luisteren toch niet naar het volk. Het enigiste wat hen kan schelen in hun portemonee. Ook al mag Vlaanderen voor de helft verfransen dan nog zullen ze eerder naar de postjes en de macht zien.

En de partijen die hier voor toestemmen (waarschijnlijk wel allemaal) en bhv splitsen met een extreem zware prijs zullen onherstelbare schade toerichten. Het vertrouwen bij het volk zal voor altijd weg zijn. Ik hoop dat ze dat wel beseffen dat het wel absoluut voor de laatste keer is dat ze postjes kunnen grijpen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 augustus 2011 om 10:12.
matthias999 is offline  
Oud 25 augustus 2011, 10:20   #19
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mij lijkt het zicht van de Belgische “elite” op de toekomst hoe dan ook niet zorgeloos te kunnen zijn.

Terzijde : ik sta even stil bij de typering “Belgische elite”….. Is het niet extreem schrijnend te moeten vaststellen dat het aldaar verzameld kleuterklasje inderdaad de huidige Belgische politieke “elite” uitmaakt ?
Oh maar, zij die daar zitten zijn slechts de poppetjes. De "puppeteers" zitten elders...
Oud 25 augustus 2011, 10:35   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder dan

"Etienne Vermeersch is waarschijnlijk ook klant bij Frituur Het Draakske"

zullten ze waarschijnlijk niet komen. Misschien beseffen ze ondertussen zelf wel hoe pover dergelijke argumentatie is.

Frappante eindconclusie die ik eigenlijk ook al gemaakt had. Als het zo zit dan laten we het beter gewoon zo. Het is toch zo simpel als het maar kan zijn?

Franstaligen: "wij willen extra geld voor Brussel"
Vlamingen: "neen"
Franstaligen: "wat willen jullie in de plaats"
Vlamingen: "splitsing van BHV volgens het ingediende wetsvoorstel"
Franstaligen: "neen"
Vlamingen: "ok, geen geld voor Brussel"

Je moet mij toch maar eens blijven uitleggen hoe de meerderheid die daarenboven ook nog eens de geldschieter is van de minderheid, telkens opnieuw plooit. Telkens opnieuw. Het gaat er bij mij echt niet meer in, echt niet.

Citaat:
Het onveranderd laten van de huidige situatie inzake BHV is dan ook mateloos veel gunstiger voor Vlaanderen dan het voorstel-Di Rupo. BHV kan met een eenvoudige parlementaire meerderheid gesplitst worden. De Vlaamse onderhandelaars zouden deze gesprekken dus beter afbreken en rustig afwachten tot de Franstaligen iets voor Brussel of Wallonië nodig hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 augustus 2011 om 10:38.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be