![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De progressieve Vlamingen die de Gravensteengroep vormen, zijn nog vernietigender over de BHV-voorstellen van formateur Elio Di Rupo (PS) dan de traditionele Vlaamse beweging.
Lees hier In feite zijn ze even vernietigend voor onze 'Vlaamse' media... De meeste politieke commentatoren van onze 'Vlaamse' kranten moeten zich hier niet goed bij voelen... De meeste van onze BV's zullen zich ook niet goed voelen... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 25 augustus 2011 om 07:36. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn dag was goed toen ik het artikel las.
Het ultieme bewijs dat BDW geen zever aan het verkopen is. Nu hoort ge het eens van een ander(en). Van een ander(en) die bekend staat om het feit dat hij kan nadenken. Dat hij verstandig is. Uiteraard gaan er weer een pak niet mee eens zijn. Ze zullen wel weer op de boodschappers schieten. Maar die 20 tegen 1, daar gaan ze over zwijgen.
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Yep, stillekes.
Ze zullen wachten tot de draad zover verwatert dat ze weer over randverschijnselen kunnen praten. Maar: 20 tegen 1. I dare you! I double dare you! ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 augustus 2011 om 08:28. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 25 augustus 2011 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() intellectuele sossen die di rupo niet goed vinden, oei oei waar eindigt dit.
Waar is gennezke? |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dank de mensen van de Gravensteen-groep voor dit hart onder de riem.
Ik begon het in sommige van de 'progressieve' kringen waar ik af en toe wel eens rondhang en waar de heer Di Rupo ondertussen zowat de status van halfgod had gekregen toch wel een beetje benauwd te krijgen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het koude angstzweet nu met liters tegelijk over de ruggen van de 'progressieve' Vlaamse onderhandelaars gaat stromen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oh enne... David? David van Reybrouck? En de rest van de G1(000)... gelezen dit 8ste manifest?
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We moeten immers vaststellen dat Di Rupo er zelfs in slaagt om de “onderhandelaars” de kleuterklas-methode op te leggen : iedereen moet netjes op zijn/haar plaatsje aan tafel blijven zitten, en zwijgend luisteren naar andermans standpunt ; men mag niemand naar de “onderhandelingen” meebrengen, en als dat uitzonderlijk eventjes mag moeten betrokkenen achter hun “onderhandelaar” gaan zitten en mogen zij niet rechtstreeks het woord voeren ; er mag enkel gepraat worden over wat in de nota Di Rupo staat en amendementen zijn niet aan de orde, etc…etc… Bij mij rijst stilaan het vermoeden dat Di Rupo en zijn maffia er in geslaagd zijn om iedereen middels chantage op het persoonlijk vlak strikt in het gareel te houden. Dat Leterme meerdere minnaressen heeft wisten we al, maar heeft Beke ook een lief in het geniep ? En welk persoonlijk geheim van Gennez moet zonodig bedekt blijven ? Heeft zoontje De Croo iets spectaculairs te verbergen ? Hoe is het anders te verklaren dat partijvoorzitters zich zo zichtbaar en op dergelijke lachwekkende wijze in de doeken laten doen ? |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Iemand als iets gehoord van rikske, sphere, system, azert,... Ze zijn hier nog niet komen kappen op de Vlaming, die ook wel eens, heel af en toe racist, xenofoob, fascist wordt genoemd. Geen argumenten? Geen brede kijk die alles in perspectief plaatst? Geen verwijzingen naar het nazistische verleden van deze of gene ondertekenaar?
Allez jongens en meisjes... mij niet teleurstellen hé! |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vlaandrs Vrij Nederlanden herenigt u !!
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Terzijde : ik sta even stil bij de typering “Belgische elite”….. Is het niet extreem schrijnend te moeten vaststellen dat het aldaar verzameld kleuterklasje inderdaad de huidige Belgische politieke “elite” uitmaakt ? |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zonder een "zuiver" federalisme in een staat waar iedereen gelijke rechten en plichten heeft
is elk "compromis" onmogelijk. Indien men wenst dat men in een ander kiesdistrict kan gaan stemmen, dan in datgene waar men woont moet dit voor alle belgen kunnen. Gewesten moeten 100% over de "gewestelijke bevoegdheden" beschikken, die mogen niet ondergraven worden door "gemeenschappen" - het respect voor culturele eigenheid en taal moet in elk gewest op basis van wederkerigheid ingebakken zijn. De gewestgrenzen mogen gerust aan wijzigingen onderhevig zijn, maar dat kan niet anders dan een "prijs" hebben. Wallonië krioelt van de vlaamse villabewoners, hoteliers, veehouders enz.. niets zo logisch dan al die mensen "taalfaciliteiten" toe te kennen. Dat onze franstalige landgenoten hier eventjes over nadenken, alvorens speciale voorrechten te eisen. zowel voor de uitstraling van de franstalige belgische cultuur als de nederlandstalige belgische cultuur is een gezond samenleven van beide cultuurgemeenschappen een noodzaak.
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Ach, die belgicistische partijen luisteren toch niet naar het volk. Het enigiste wat hen kan schelen in hun portemonee. Ook al mag Vlaanderen voor de helft verfransen dan nog zullen ze eerder naar de postjes en de macht zien.
En de partijen die hier voor toestemmen (waarschijnlijk wel allemaal) en bhv splitsen met een extreem zware prijs zullen onherstelbare schade toerichten. Het vertrouwen bij het volk zal voor altijd weg zijn. Ik hoop dat ze dat wel beseffen dat het wel absoluut voor de laatste keer is dat ze postjes kunnen grijpen. Laatst gewijzigd door matthias999 : 25 augustus 2011 om 10:12. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Etienne Vermeersch is waarschijnlijk ook klant bij Frituur Het Draakske" zullten ze waarschijnlijk niet komen. Misschien beseffen ze ondertussen zelf wel hoe pover dergelijke argumentatie is. Frappante eindconclusie die ik eigenlijk ook al gemaakt had. Als het zo zit dan laten we het beter gewoon zo. Het is toch zo simpel als het maar kan zijn? Franstaligen: "wij willen extra geld voor Brussel" Vlamingen: "neen" Franstaligen: "wat willen jullie in de plaats" Vlamingen: "splitsing van BHV volgens het ingediende wetsvoorstel" Franstaligen: "neen" Vlamingen: "ok, geen geld voor Brussel" Je moet mij toch maar eens blijven uitleggen hoe de meerderheid die daarenboven ook nog eens de geldschieter is van de minderheid, telkens opnieuw plooit. Telkens opnieuw. Het gaat er bij mij echt niet meer in, echt niet. Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 25 augustus 2011 om 10:38. |
||
![]() |