Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2011, 12:44   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard 30 minuten om het licht aan te steken

Met het Vlaamse Lichtplan van Crevits
is alles nog lang niet klaar en kits.
Wordt het weer plots guur
dan duurt 't een halfuur
intussen helpt God met een bliksemflits.

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 12:52   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het gaat tamelijk snel hoorde ik net op de pravda.

Maar ik begrijp dan toch nog steeds niet, dat indien men gewoon op de buienradar kan volgen, men niet een klein beetje voorzienend kan zijn en het licht een uurtje op voorhand kan aansteken? te moeilijk?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:41   #3
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het gaat tamelijk snel hoorde ik net op de pravda.
Eens er op de knop gedrukt wordt wel ja ... maar de beslissingsorganen hebben een half uur nodig vòòr ze zover zijn ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Maar ik begrijp dan toch nog steeds niet, dat indien men gewoon op de buienradar kan volgen, men niet een klein beetje voorzienend kan zijn en het licht een uurtje op voorhand kan aansteken? te moeilijk?
Dat is inderdaad de eerste vraag die je je als logisch denkend mens kan stellen. Maar 't gaat over ambtenarij hé, dat verklaart veel.
Oud 4 september 2011, 14:43   #4
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Een regendetector zou misschien beter zijn.

Soms vraag je je af of die openbare diensten op de hoogte zijn van de (niet zo laatste) technologie!!

Mijn auto heeft een ruitenwissersstand waarbij de wissers trager of vlugger wissen ngl de nattigheid!!!

En dan verkondigen ze dat Vlaanderen moet opvallen door zijn technologie vermits het geen grondstoffen heeft. Onze kennis moet onze troef worden!!!! triestig gesteld als ze zelfs dit niet kunnen automatiseren.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:48   #5
freelancer
Banneling

Standaard

Als men elke ambtenaar een paraplu geeft en verplicht deze bij regen open te klappen... dan blijft heel Vlaanderen (en zeker het Franstalig landsgedeelte) kurkdroog...

Maar dan gaan waarschijnlijk onze boeren weer klagen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 15:19   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iedere automobiel die verkocht wordt in de EU,dus ook aan de overgewichtige- en blijkbaar halfblinde Vlaamse chauffeur ,is voorzien van een bijzonder indrukwekkende verlichtingsinstallatie.Tevens wordt bij regenweer aangeraden uw rechtervoet wat minder zwaar te laten duwen op het pedaal en aktief gebruik te maken van de snelheidsregelaar van uw ruitenwissers.Het zou misschien zelfs helpen oms eens NIET te telefoneren,uw i-pod uit uw oor te trekken of uw autoradio wat stiller te zetten....

Dan zijn die Electrabel-kassavullers langs de autostrades voor niks nog nodig...

Laatst gewijzigd door kelt : 4 september 2011 om 15:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 15:21   #7
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Een regendetector zou misschien beter zijn.

Soms vraag je je af of die openbare diensten op de hoogte zijn van de (niet zo laatste) technologie!!

Mijn auto heeft een ruitenwissersstand waarbij de wissers trager of vlugger wissen ngl de nattigheid!!!

En dan verkondigen ze dat Vlaanderen moet opvallen door zijn technologie vermits het geen grondstoffen heeft. Onze kennis moet onze troef worden!!!! triestig gesteld als ze zelfs dit niet kunnen automatiseren.
U verwacht detectoren?

We mogen tegenwoordig al blij zijn als die verlichtingsmasten niet spontaan omlaag komen ...

België is een derdewereldland. Alleen houden we dat vooralsnog redelijk goed verborgen voor Europa. Die mensen gaan ervan uit dat de samenleving er hier een beetje ordentelijk bijligt gezien de zetel van de E.U. hier in Brussel (waar het nog het slechtste van heel het land) gaat.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 september 2011 om 15:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 15:30   #8
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Ik zal u vertellen hoe dat in Belgie in zijn werk gaat :

Minister: "Mijnheer de ingenieur, is het mogelijk om de lichten op de autosnelweg aan te steken vanuit één controle-centrum na opdracht vanuit het ministerie ?"

Ingenieur : " Méér nog, mijnheer de minister : we kunnen de lichten automatisch aansteken dankzij de technologie van de regendetectoren !"

Minister : " JAMAAR, DAT VRÀÀG IK NIET !!!"

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 4 september 2011 om 15:31.
Oud 4 september 2011, 15:41   #9
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ik vind het daarom ontzettend leerrijk en verhelderend om de gedachtengang van een standaard ambtenaar te kunnen volgen hier op het forum.

Ik werkte in de privé (bij een amerikaanse firma, en ja die hebben ook rare afwijkingen), maar het niveau van de "ambtenaar" heb ik daar nooit kunnen bespeuren.
Wel gelijkaardig dingen (zoals camerabeveiling en electronisch gesloten deuren om inbraak te voorkomen, terwijl de raam naast de deur open stond of langs binnen kon geopend worden, waarna men gewoon met PC en al door de open raam kon stappen).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 01:14   #10
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik zal u vertellen hoe dat in Belgie in zijn werk gaat :

Minister: "Mijnheer de ingenieur, is het mogelijk om de lichten op de autosnelweg aan te steken vanuit één controle-centrum na opdracht vanuit het ministerie ?"

Ingenieur : " Méér nog, mijnheer de minister : we kunnen de lichten automatisch aansteken dankzij de technologie van de regendetectoren !"

Minister : " JAMAAR, DAT VRÀÀG IK NIET !!!"
Welk antwoord had je verwacht als je niet weet wat een regen-detector is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be