![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Blijkbaar heeft de koning geen BTW betaald op zijn jacht en vaart ook onder Belgische marine vlag.
Waarschijnlijk 100% legaal maar etisch is anders. Weet er iemand hoe dergelijke financiering werkt? Wat is het financieel verschil indien Albert II in boot in België zou gekocht hebben en onder Belgische vlag varen? Hoeveel geld zou er terug naar de schatkist gevloeid zijn? http://bootblog.nl/?p=6423#more-6423
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet hoeveel procent btw op bootjes betaald moet worden.
Het heeft al in de gazetten gestaan dat het wel legaal is: zolang hij het bootje niet 'importeert' in zijn vaderland. Het zal dus wel in de Middellandse Zee blijven dobberen. Maar dat BTW-bedrag zal klein grut blijken, als ooit berekend wordt wat de totale kostprijs voor Defensie en Politie is. Ge denkt toch niet dat Beirken zelf de kok, de kapitein, de onderhoudsmannen (militairen) en de conciërge (politie) betaalt ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vreemdeling
|
Ja dat is zo, hij krijgt een dotatie maar de helft van zijn personeel werkt op kosten van Defensie.
Gelet op de vlag denk zelfs dat het jacht geen privé jacht is maar militair. Weet iemand hier meer over?
|
|
|
#4 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
#5 |
|
Minister-President
|
Het federalisme kost ons 10 miljard euro per jaar. Dat moet zowat 1.000 keer meer zijn dan het koningshuis.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Twee vraagjes: 1) Hoe wilt u dat probleem opgelost krijgen? 2) Hoeveel volk gaat daar naar komen kijken?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/610...we-denken.html Het koningshuis kost ons dus een goeie 30 miljoen per jaar. Daar onderschat je dus de kostprijs van het koningshuis al enorm. Misschien ook eens kijken naar uw ander cijfertje dan? Het is namelijk al zo dat Wallonie alleen ons al 12 miljard kost, dus ik geloof dat de kostprijs van het federalisme voor Vlaanderen wel wat hoger ligt dan 10 miljard euro.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
1) door een -liefst vreedzame - revolutie;
2) alle Belgische belastingbetalers. Zelfs u misschien (als u twee minuten nadenkt en u uzelf even verplicht in een onvermijdelijk Belgisch kader te denken). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
stuur een mail met uw vraag naar Theo Francken of zijn medewerker Bram Hermans. Zij hebben gans die dotatiestructuur en andere financieringen van het koningshuis volledig uitgezocht. Ze gaan u haarfijn kunnen uitleggen waar hij allemaal geld van trekt (buiten zijn normale dotatie rond)
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Ik denk toch al wat langer dan twee minuten na over dat 'onvermijdelijk' en dankzij gewelddadig separatisme tot stand gekomen Belgisch kader. Mijn conclusie is dat het steeds minder 'onvermijdelijk' wordt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Jaloezie, blijft zo Vlaams als met pensen met appelmoes.
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik zeg dus niet dat hij het zo gedaan heeft hé maar enfin, het verwondert mij dathet leger geen btw zou betalen, want in feite als ik lever aan het leger dan is dat incl btw en dat heb ik nog nooit gehoord: als je als belg een ferrari zou kopen om in zwitersland rond te rijden, moet je dan geen BTW betalen ?? als je een ferrari koopt en je zet uw garage in frankrijk dan moet je geen btw betalen??? wat een grap
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 augustus 2011 om 10:29. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gevoel dat opkomt wanneer je ziet dat iemand die betaald wordt met uw belastinggeld een nieuw jacht koopt en dan nog eens truuken uithaalt om het personeel ook door u te laten betalen, terwijl de belastingen nog eens gaan verhoogd worden en zware besparingen zullen volgen, dat is geen jaloezie. Dat is irritatie en razernij |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
voil�* ! creatief antwoord. Denk eraan bij je volgende belastingsbrief. Misschien ineens mee een kaartje opsturen voor Bertje en zijn eega? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 10:55. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het enige wat mij stoort is dat onder het mom van, wat we zelf doen, doen we beter, de solidariteit tussen mensen, op kosten van die mensen, enkel in het voordeel van een politieke kaste word aangewend. Onder het motto creëer oplossingen van problemen met een paar niet op te lossen grendels erop en onze politieke toekomst is verzekerd. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tijdens de jaren dat ik wél al stemgerechtigd was, heb ik lange tijd voor de véél-te-brave jongens en meisjes van Agalev (later: Groen!) gestemd. Vorig jaar heb ik voor het eerst anders gestemd, omdat ik het gebricoleer aan en het gefoefel binnen de santenkraam zo beu was als kouwe pap. Bij de eerstvolgende verkiezingen - en hopelijk moet ik daar geen jaar meer op wachten - zal ik in het stemhokje alwéér aan mijn ongenoegen uiting mogen geven: het gebricoleer en het gefoefel blijft niet alleen onverminderd doorgaan, het bereikt nieuwe hoogtepunten. De politieke kaste die hier nu al véél te lang denkt het schoon weer te (moeten) maken, moet verdwijnen; liever gisteren al dan vandaag pas.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alle gemeenschapsbevoegdheden en alle gewestelijke bevoegdheden zijn mooi gesplitst, zonder dat dat amper één € gekost heeft, bij wijze van spreken. Voorbeeldje, voorheen kostte het onderhoud van de E17 x mio €'s en werd uitgevoerd door de provinciale directies van het nationale ministerie. Sedertdien wordt dat uitgevoerd door ... de provinciale directies van het gewest. Op dezelfde wijze worden bij de onafhankelijkheid alle bevoegdheden gesplitst. En net zoals Luxemburg en een flink aantal andere staten in de EU, zullen de nieuwe staten groot en sterk genoeg zijn om alles te doen wat nodig is, op een fijne en kleine manier. Met dat verschil dat niet voor elk dossier nog langer het kwadraat van de cirkel moet trachten uitgevonden worden, omwille van verschillende zienswijzen tussen de francofonen en wij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vreemdeling
|
ALPA wordt dus wel degelijk bemand door militairen.
Het jacht werd betaald uit de dotatie van ZKH Albert II, er werd geen BTW betaald en de bemanning wordt door Defensie betaald.
Facebook : De Vlaamse Lente Laatst gewijzigd door De Vlaamse Lente : 30 augustus 2011 om 15:16. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vreemdeling
|
Ik dacht dat ZKH Albert II na zijn bezoek in Kiewiet in België zou blijven om de onderhandelingen te volgen, maar nee, hij keerde terug naar de ALPA. Hou zou je zelf zijn indien je kon kiezen...
Hier wat vakantiekiekjes: http://www.she.be/nl/celebrities/aid...n-corsica.aspx
|