Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 september 2011, 12:05   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Het signaal is aangekomen

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110906_041

NVA, bij monde van Bracke, wil niet naar nieuwe verkiezingen indien de onderhandelingen mislukken !
Dit is pas nieuws !
BDW hoopte nog maar net dat de onderhandelingen zouden mislukken omdat dit zijn partij voordelig zou uitkomen bij verkiezingen...enkele minuten later orakelt Bracke net het tegenovergestelde.
Deze communicatieve kakafonie tussen Bracke en De Wever is ook niet voor het eerst te horen!

Is de NVA zich gaan bezinnen over de signalen die uitgestuurd worden zoals de extreem lage opkomst bij de gordel ?
Toch raar dat Bracke net nu met zijn gebrabbel naar buiten komt.

Nog leuker wordt Bracke's verhaal als we naar de reden kijken waarom NVA geen verkiezingen zou willen !
Hij, Bracke dus, momenteel kopstuk bij NVA haalt de financiële markten aan !
Ik geloofde mijn ogen niet toen ik het las !
Net dat argument dat door NVA steeds is afgedaan als een fabel van de Belgicisten om toch maar de NVA eronder te krijgen...net dat argument wordt nu door Bracke als eerste aangehaald ! Fenomenaal ! Op zijn minst Bracke begint een beetje zijn verstand te krijgen !

Ook zijn tweede argument zint mij wel. Ook dit wordt door de NVA-gelovigen afgedaan als Belgicistische praat, maar nu wel leuk overgenomen door Bracke (NVA'er voor wie in de war ligt met de man zijn politieke overloperijen). De NVA kan niets forceren ! Zelfs monsterscores zullen geen verandering brengen. Op Belgisch niveau, waarvoor federale verkiezingen dienen, haalt NVA nooit een meerderheid en zijn ze dus gedoemd om toch compromissen te sluiten met andere partijen ! Ook al heeft BDW in Der Spiegel gezegd dat hij dat nauwelijks overweegt omdat dit zijn partij schade zou toebrengen !

Als derde reden haalt Bracke de zogenaamde verantwoordelijkheid naar de mensen toe, aan ! Wat een giller ! NVA is niet verantwoordelijk ! Door Maingain bij de gesprekken te willen wist NVA heel goed dat er geen akkoord mogelijk was ! Maar dat wilde ze net ! De Wever zegt bovendien foert tegen zijn kiezers en wil hen niet verder vertegenwoordigen in de onderhandelingen en laat ze daardoor gewoon over in de handen van "collaborateurs" ! En deze partij durft het woord verantwoordelijkheid tov van de mensen nog uitspreken zonder dood te gaan van schaamte....hoewel Den Brack en schaamte, dat gaat niet samen.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 september 2011 om 12:08.
De Rode Willem is offline  
Oud 6 september 2011, 12:06   #2
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Doen die nog mee, die mannen van NV-A ?
Bulevardi is offline  
Oud 6 september 2011, 12:09   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

NVA, bij monde van Bracke, wil niet naar nieuwe verkiezingen indien de onderhandelingen mislukken !
Dit is pas nieuws !
BDW hoopte nog maar net dat de onderhandelingen zouden mislukken omdat dit zijn partij voordelig zou uitkomen bij verkiezingen...enkele minuten later orakelt Bracke net het tegenovergestelde.
Deze communicatieve kakafonie tussen Bracke en De Wever is ook niet voor het eerst te horen!

Is de NVA zich gaan bezinnen over de signalen die uitgestuurd worden zoals de extreem lage opkomst bij de gordel ?

Nog leuker wordt Bracke's verhaal als we naar de reden kijken waarom NVA geen verkiezingen zou willen !
Net dat argument dat door NVA steeds is afgedaan als een fabel van de Belgicisten om toch maar de NVA eronder te krijgen...net dat argument wordt nu door Bracke als eerste aangehaald ! Fenomenaal ! Op zijn minst Bracke begint een beetje zijn verstand te krijgen !

Ook zijn tweede argument zint mij wel. Ook dit wordt door de NVA-gelovigen afgedaan als Belgicistische praat, maar nu wel leuk overgenomen door Bracke (NVA'er voor wie in de war ligt met de man zijn politieke overloperijen). De NVA kan niets forceren ! Zelfs monsterscores zullen geen verandering brengen. Op Belgisch niveau, waarvoor federale verkiezingen dienen, haalt NVA nooit een meerderheid en zijn ze dus gedoemd om toch compromissen te sluiten met andere partijen ! Ook al heeft BDW in Der Spiegel gezegd dat hij dat nauwelijks overweegt omdat dit zijn partij schade zou toebrengen !

Als derde reden haalt Bracke de zogenaamde verantwoordelijkheid naar de mensen toe, aan ! Wat een giller ! NVA is niet verantwoordelijk ! Door Maingain bij de gesprekken te willen wist NVA heel goed dat er geen akkoord mogelijk was ! Maar dat wilde ze net ! De Wever zegt bovendien foert tegen zijn kiezers en wil hen niet verder vertegenwoordigen in de onderhandelingen en laat ze daardoor gewoon over in de handen van "collaborateurs" ! En deze partij durft het woord verantwoordelijkheid tov van de mensen nog uitspreken zonder dood te gaan van schaamte....hoewel Den Brack en schaamte, dat gaat niet samen.
Dat jij nog niet doodgevallen bent van schaamte is anders ook wel een mirakel te noemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 september 2011, 12:10   #4
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat jij nog niet doodgevallen bent van schaamte is anders ook wel een mirakel te noemen.
Waarom zou ik ? Omdat de NVA zichzelf te kakken zet ?

Oud 6 september 2011, 12:11   #5
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

gij hebt duidelijk BDW niet gehoord in Ter Zake. Bart heeft daar al gelijkaardige dingen laten horen: neem de nodige economische maatregelen met een gewone meerderheid, leg artikel 35 op tafel voor de hervorming van de staat.

U blaast dus maar wat in het rond.
vrijevlaming is offline  
Oud 6 september 2011, 12:11   #6
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het niet eens met Bracke maar wat ie vertelt wel redelijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 september 2011, 12:15   #7
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is pas nieuws !

Als goeie linkiewinkie en belgicist, NATUURLIJK de allerlaatste alinea overgeslagen, he ventje! Wie iets van lezen afweet, weet dat daar de kern, het besluit te vinden is! Maar zo ver was je nog niet, zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 6 september 2011, 12:15   #8
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Zijn ze nu nog steeds op precies dezelfde manier bezig met zijn allen?

Als ik dit soort dingen lees vrees ik toch echt dat de laatste Belgische regering al gezeten heeft. In 2078 mislukken de onderhandelingen definitief en splitst het land. Het record "langste regeringsvorming" komt op dat moment weer in andere handen terecht, want onderhandelingen waar geen regering uit kwam kunnen dat record natuurlijk niet behalen.
Oud 6 september 2011, 12:16   #9
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
gij hebt duidelijk BDW niet gehoord in Ter Zake. Bart heeft daar al gelijkaardige dingen laten horen: neem de nodige economische maatregelen met een gewone meerderheid, leg artikel 35 op tafel voor de hervorming van de staat.

U blaast dus maar wat in het rond.
Uit het zelfde artikel:"Als eventuele oplossing schuift Bracke een 'coalition of the willing' in het parlement naar voor: 'Die kan tegelijk het Belgisch imbroglio aanpakken, op basis van artikel 35 van de Grondwet. We onderhandelen over wat we nog samen willen doen".
GZV is offline  
Oud 6 september 2011, 12:18   #10
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Uit het zelfde artikel:"Als eventuele oplossing schuift Bracke een 'coalition of the willing' in het parlement naar voor: 'Die kan tegelijk het Belgisch imbroglio aanpakken, op basis van artikel 35 van de Grondwet. We onderhandelen over wat we nog samen willen doen".
Precies of dat zal lukken... De walen willen niets van een confederaal model weten. Ah, nee want dan kunnen ze niet langer meer geld en grondgebied opeisen.

Enigste oplossing: naar verkiezingen gaan zodat nva een monsterscore haalt. gevolg: nva is incontournable zodat ze hen geen 2de keer uit de onderhandelingen kunnen sluiten. = einde België.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 6 september 2011 om 12:20.
matthias999 is offline  
Oud 6 september 2011, 12:19   #11
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Daar zwijgt Guillaume le Rouge in alle talen over, naar goeie, ouwe, achterbakse rood-belgicistische gewoonte!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 6 september 2011, 12:20   #12
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Precies of dat zal lukken... De walen willen niets van een confederaal model weten. Ah, nee want dan kunnen ze niet langer meer geld en grondgebied opeisen.
natuurlijk gaat dat niet lukken. Maar heb je jezelf weer de redelijkheid zelve getoond en de blokkage van het systeem aangetoond. Nog steeds zien de meesten dit niet, hoewel jij dit blijkbaar niet doorhebt
vrijevlaming is offline  
Oud 6 september 2011, 12:22   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik ? Omdat de NVA zichzelf te kakken zet ?
Nee, omdat er van iemand die een blog op seniorennet heeft en dus al van enige leeftijd is, verwacht mag worden dat die wat meer verstand in zijn hoofd zou hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 september 2011 om 12:23.
fox is offline  
Oud 6 september 2011, 12:27   #14
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
natuurlijk gaat dat niet lukken. Maar heb je jezelf weer de redelijkheid zelve getoond en de blokkage van het systeem aangetoond. Nog steeds zien de meesten dit niet, hoewel jij dit blijkbaar niet doorhebt
Volgens mij zien enkel de belgicistjes en de vlaamse politiekers dat niet, die zijn namelijk zo dom als een achterdeur en denken nog steeds dat de walen vol goede bedoelingen hebben... kuch, kuch..

Laatst gewijzigd door matthias999 : 6 september 2011 om 12:28.
matthias999 is offline  
Oud 6 september 2011, 12:32   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik ben het niet eens met Bracke maar wat ie vertelt wel redelijk.
Op het eerste zicht: ik ben van hetzelfde gedacht als jij.

Maar aangezien ik overtuigd ben dat het Vlaams Strikske geen dom manneke is, en aangezien die gasten onderling wel degelijk de violen meer dan geregeld afstemmen (ze hebben er nu duidelijk meer tijd voor, dan toen ze nog mee mochten 'pogen te onderhandelen'), probeer ik uit te zoeken wat de achterliggende bedoeling is.

En die zou wel eens kunnen zijn:
"wij zitten niet aan bij de formateurstafel, dus wij halen geen kastanjes uit het vuur. Openlijk verklaren dat nieuwe verkiezingen gewenst zijn, stemt een aantal kiezers ongunstig, dus ... wij stellen zoiets niet voor.
De toestand verder laten aanslepen zoals nu, is niet direct slecht nieuws voor de nva, dus laat ze maar aanmodderen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 september 2011, 12:37   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Volgens mij zien enkel de belgicistjes en de vlaamse politiekers dat niet, die zijn namelijk zo dom als een achterdeur en denken nog steeds dat de walen vol goede bedoelingen hebben... kuch, kuch..
Je kon niet meer verkeerd zijn.

De mensen die je daar opnoemd die weten dat ze van de Vlaming niets te verwachten hebben, die zorgen alleen maar dat hun profitariaat zolang mogelijk kan blijven graaien.
Oud 6 september 2011, 12:41   #17
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op het eerste zicht: ik ben van hetzelfde gedacht als jij.

Maar aangezien ik overtuigd ben dat het Vlaams Strikske geen dom manneke is, en aangezien die gasten onderling wel degelijk de violen meer dan geregeld afstemmen (ze hebben er nu duidelijk meer tijd voor, dan toen ze nog mee mochten 'pogen te onderhandelen'), probeer ik uit te zoeken wat de achterliggende bedoeling is.

En die zou wel eens kunnen zijn:
"wij zitten niet aan bij de formateurstafel, dus wij halen geen kastanjes uit het vuur. Openlijk verklaren dat nieuwe verkiezingen gewenst zijn, stemt een aantal kiezers ongunstig, dus ... wij stellen zoiets niet voor.
De toestand verder laten aanslepen zoals nu, is niet direct slecht nieuws voor de nva, dus laat ze maar aanmodderen ...
de achterliggende reden is zeer eenvoudig: uitwegen voor de onderhandelende partijen afsluiten. Als n-va nu zegt dat verkiezingen niet hoeven, en tegelijk een mogelijke oplossing aanreikt, dan heeft dat verschillende voordelen:
  • n-va kan niet meer verweten worden dat ze puur op electorale winst uitzijn
  • n-va kan niet meer verweten worden dat ze geen oplossingen aanbrengen
  • n-va kan niet meer verweten worden dat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen
  • indien de andere partijen hier niet in willen meestappen, en de onderhandelingen zijn mislukt, dan resten enkel nog verkiezingen

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 6 september 2011 om 12:42.
vrijevlaming is offline  
Oud 6 september 2011, 12:50   #18
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Daar zwijgt Guillaume le Rouge in alle talen over, naar goeie, ouwe, achterbakse rood-belgicistische gewoonte!
Dat laatste paragraafje...dat is toch om je te bescheuren van het lachen !
Ik vrees dat de deukenfabrieken maar beter hun stockvoorraad verdrievoudigen als Den Brack zijn art 35 en coalition of the willing in de praktijk wil brengen.
Wie zou er meedoen ? het VB...nou De Wever was duidelijk nooit samenwerking met het VB ! Zelfs nog vorige week in DS-Weekblad herhaald en bevestigd.
De CD&V....die NVA-nalopers maken nog een kans...hoewel hoe lang gaat het nog duren eer ze daar beseffen dat NVA-Bis-light spelen en alleen maar zal doen verdwijnen....
Jongens toch....het loch ness van artikel 35 !
Dat er nog mensen zijn die zich daarrond nog begoochelingen maken ook !
Beschamend !
Zoals De Wever in DS-Weekblad vorige week zijn kiespubliek nog bestempelde....rechts Vlaanderen heeft echt wel een intelligentie-probleem. Ik vrees dat dit nog het enige is waarmee ik het met het dik politiekertje kan eens zijn.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 september 2011 om 12:51.
Oud 6 september 2011, 12:55   #19
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Artikel 35? Men wil al zelfs niet praten over bepaalde bevoegdheden, laat staan dat alles onder de loupe genomen wordt.

Bracke neemt zijn wensen voor werkelijkheid.
Vito is offline  
Oud 6 september 2011, 13:00   #20
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat laatste paragraafje...dat is toch om je te bescheuren van het lachen !
Ik vrees dat de deukenfabrieken maar beter hun stockvoorraad verdrievoudigen als Den Brack zijn art 35 en coalition of the willing in de praktijk wil brengen.
Wie zou er meedoen ? het VB...nou De Wever was duidelijk nooit samenwerking met het VB ! Zelfs nog vorige week in DS-Weekblad herhaald en bevestigd.
De CD&V....die NVA-nalopers maken nog een kans...hoewel hoe lang gaat het nog duren eer ze daar beseffen dat NVA-Bis-light spelen en alleen maar zal doen verdwijnen....
Jongens toch....het loch ness van artikel 35 !
Dat er nog mensen zijn die zich daarrond nog begoochelingen maken ook !
Beschamend !
Zoals De Wever in DS-Weekblad vorige week zijn kiespubliek nog bestempelde....rechts Vlaanderen heeft echt wel een intelligentie-probleem. Ik vrees dat dit nog het enige is waarmee ik het met het dik politiekertje kan eens zijn.
Intelligente praat!
den ambetantsten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be