![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Heb op de trein een stukje krant gevonden met wetenschappelijke artikels. Eentje ervan ging over het fluoreren van drinkwater. Dat dit in Nederland eerst gebeurde met als gevolg een verbeterde tandhygiene, maar dat door druk vanuit "de bevolking" dit nu is tegengehouden en niet meer gebeurt.
De reden was volgens het artikel dat het fluoreren zonder overleg met de bevolking gebeurde, waardoor bepaalde mensen zich butthurt voelden omdat de overheid hen iets verplichtte, en dat op basis daarvan (al dan niet) foutieve beweringen kwamen zoals dat fluor kanker veroorzaakt. Nu vraag ik mij af: Zijn er studies die ondubbelzinnig vaststellen dat fluor schadelijk is voor mensen? Heeft de bevolking iets te zeggen over maatregelen waarvan bewezen is dat ze niet schadelijk zijn maar wel bijdragen tot de volksgezondheid? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vul in naar believen: fluoride health danger en nog meer van dat fraais.
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Fluor is natuurlijk schadelijk.(alles is schadelijk ,als de dosis groot genoeg is) Het 1 van de meest reactieve stoffen die we kennen.
1 van de leukere bij-effecten, als de dosis groot genoeg is (en da's niet veel), is een soort van chemische lobotomie. Vandaar dat Fluor met graagte toegevoegd werd aan de watervoorraad van de Sovjet Goelags. Is de dosis voldoende klein, dan is het een prima caries (gaatjes in de tanden) bestrijder. Maar om het bij drinkwater te kappen voor die toepassing, da's van de pot gerukt. Hoe kan je nu als "overheid" bepalen hoeveel iemand van dat spul nuttigd? Want "dosis" is afhankelijk van een paar factoren. De hoeveelheid in verhouding tot lichaamsgewicht en tolerantie. Dus een volwassen man van 100 kg kan gerust een paar glazen dinken zonder nadeel, maar een babietje krijgt in verhouding al teveel binnen bij een flesje pap.
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
in elk geval is het common practice, natuurlijk hollanders drinken veel kraantjeswater, dus krijgen ze ook veel fluor binnen, fluor zit trouwens al in tandpasta. dus is het eigenlijk niet nodig dat je het ook nog eens in het water gaat keilen, verder weet ik niet of het enige effecten op planten of dieren kan hebben, . Mijn idee is, blijf met je fikken van drinkwater af, het zuiveren en eventueel ontsmetten voor menselijk gebruik tot daaraantoe, maar je moet er ook rekening mee houden dat het terug gedumpt wordt in de natuur. |
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
een recent verschenen meta-analyse stelt:
Citaat:
Dus ja aan fluor-toevoeging Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Schepen
|
Citaat:
De fluoridering van het drinkwater is daarnaast bedriegelijk, omdat water ook primair water dient te zijn. Dus ook geen toevoegingen van mineralen e.d.
|
|
|
|
#7 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is al jarenlang 100% bewezen dat fluor cariës voorkomt. Wat je hier eigenlijk wil zeggen, is dat de voordelen nooit tov de nadelen zijn afgewogen wat betreft het toevoegen van fluor in het drinkwater. Maar ook dat laatste beweren recente meta-analyses blijkbaar wel. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
fluor toevoegen aan water is, dan ook fluor in al uw bereidingen, mensen die zelf bier brouwen, brood bakken, enz zullen content zijn, ik drink enkel flessenwater, zelf voor mijne koffie gebruik ik flessenwater, alleen al om te voorkomen dat er geen kalk in mijn machien terecht komt. (trouwens de smaak is veel beter ook. )
ik blijf het een vorm van de mensen een oor aannaaien vinden, en fluor vergifteging komt dus ook wel degelijk voor, trouwens wat doe je met mensen die er bvb een allergie op ontwikkelen, die moeten zich dan douchen met Vittel of zo ? |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Allee, tis toch ni omda het ni schadelijk is, da het bij het kraantjeswater moet? Zeker niet als er andere oplossingen zijn om voldoende fluor binnen te krijgen. Is da trouwens ook geen verspilling van fluor? Ge moe u toch ni douchen in fluorwater of u patatten er in koken? En wa gebeurt er dan me al die fluor da zo in de grond komt? |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De hoeveelheden toegevoegd aan drinkwater zijn zo laag (ik neem de gehanteerde waardes van deze toepassing in de moderne maatschappij, niet de waardes uit de Goelags, waar de toepassing anders was), en de reactiviteit van fluor zo hoog, dat het vrijkomen op die manier in de natuur weinig effect gaat hebben. Het fluor gaat snel verbindingen aan die chemisch stabiel zijn, en dat was dat.
|
|
|
#12 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de natuur zelf voegt er al mineralen aan
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Zolang dit niet verplicht is heb ik er geen probleem mee. Maar bij kraantjeswater zijn er geen alternatieven. Maar waarom het voor iedereen verplichten als je het ook via tandpasta en tabletten kan nemen?
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
|
Citaat:
Verder: minimale patient compliance vereist je bereikt de onderlaag van de bevolking, die nooit/nauwelijks naar de tandarts gaan volgens wiki economisch het voordeligst
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Je verwacht veel van leken, pieke.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
Als het maar geen waterstoffluoride is....
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
dat is toch gasvormig?
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Als het aangetoond is dat een bepaalde stof geen schade veroorzaakt, waarom niet?
|
|
|
|