![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() ... de Vlaamse kiezer!
Het is slechts een uitstel van executie. Als de 4 volksverraders en postjesgeile Walenvazallen de broek op de enkels laten zakken, zal de kiezer dit niet onbekoren laten. De staatsgebonden media indoctrine is niet meer het enige kanaal dat de kiezer bereikt, het is slechts een van de 10-tallen. Toegegeven, ik had het ook liever anders gezien, maar ik ben ervan overtuigd dat de kat in de zak zeer snel boven water zal komen drijven, en dat we niet lang moeten wachten vooraleer heel Vlaanderen beseft dat onze klooten van ons lijf zijn getrokken door Wallonië + 4 ... sorry, + 5, ik vergat berreke. Begrijp me niet verkeerd, DIT IS EEN HISTORISCHE STAATSHERVORMING!!! ABSOLUUT, geen twijfel. Historisch, omdat deze staatshervorming de vier traditionele partijen voorgoed van de kaart zal vegen. Dit zal reeds volgend jaar blijken in de lokale uitslagen, en als dan, na een panische angst van de vier enkelbroekers niemand de stekker eruit zal trekken, wel, dan wordt 2014 inderdaad de reflectie van een historische staatshervorming. Want dan zal uiterst rechts zegevieren. Ik ben geen separatist, maar ik schijt helaas ook geen geld om zomaar richting zuiden te versjassen... |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Daar zit inderdaad iets in die redenering. Ik ga ervan uit dat de informatieverstrekking op dit ogenblik gans anders is dan een tien jaar geleden. Toen konden TV en andere media een partij doodzwijgen en zelfs de kiezer in het ongewisse laten over de werking van het parlement. (Kijk maar naar de regering Verhofstadt). Ik merk nu al dat de 'grote' kranten en vooral onze rode VTR zowat alle middelen beginnen toe te passen om de opinies bij te schaven. Vandaag kon er bij de VRT (nieuwsuitzending) maar 5 (vijf) minuten af voor de staatshervorming. Bij de Franstaligen was dit een goede 20 minuten. Geen zorgen maken... Af en toe zullen we nog eens prof Sinardet zien opduiken om de 'naïevelingen' een hart onder de riem te steken. Maar daarmee zal het dan wel uit zijn en (hoop ik!) komen de tegenreacties.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Hebben de "vlaamse" onderhandelaars kunnen bedingen dat de franstalige deelstaten geen begrotingstekorten meer mogen maken? Anders zijn we dubbel bescheten!
|
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze Vlaams-nationalistische nederlaag bestaat dus in een verregaande splitsing van Belgische bevoegdheden?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral via de staatsgetrouwe media, zowel de geschreven als de visuele. (BRT) Vlaamse standpunten moeten zo weinig mogelijk aan bod komen of gerdiculiseerd worden. Maar vooral door het aantal verkiezingen te beperken door legislatuurregeringen en door ze zoveel mogelijk te laten samenvallen. (U weet wel om zogezegd de kiezer zijn zondagsrust niet teveel te verstoren) Bovendien kan er via de stemming per computer ook het een en ander geregeld worden. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() WAW!!! Wat een sterke argumentatie alweer! Waar blijf je die halen?
![]()
#9 |
Banneling
|
![]() binnenkort is er weer een peiling. Hou ze maar goed in de gaten
![]() ![]() Laat ze nu maar een regering vormen, dat zoiets ging gebeuren stond in de sterren geschreven sinds de bocht van cd&v. Als ze denken dat de euforie voor hun brolakkoorden zal blijven tot 2014, ze zullen van een kale reis terugkomen; Het enige wat de burger dan nog zal onthouden hebben, is dat ze een rist nieuwe belastingen mochten betalen en bepaalde dingen geschrapt werden. En de miscontenten zullen maar twee partijen meer hebben om voor te stemmen... |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan 40 % voor N-VA
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() guido, Bart heeft zaterdag gezegd dat we het voor ons moesten houden
edit: o ja, en dat is dus nog zonder de invloed van dit belastingsverhogend akkoord. Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 25 september 2011 om 07:25. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() de Vlaamse onderhandelaars hebben bedisseld dat we nog minstens 10 jaar alle tekorten van de anderen zullen bijpassen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |