Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2004, 22:11   #1
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Een rustige straat in Zemst, zaterdagmiddag. Een oudere dame veegt haar stoep. Ze draagt een schort over haar bloemetjesjurk. Ze negeert nadrukkelijk haar buurman.

Deze gaat reeds een kwartier lang één vlekje te lijf op het koetswerk van zijn Audi TT. De straat dreunt sinds het begin dezer grote reinigingswerken op een technobeat uit de B&O installatie van de sportwagen.

Aan de overkant van de straat ligt de lagere school. Daar is alles klaar voor de verkiezingen van morgen. Drie gereserveerde parkeerplaatsjes, naast mekaar bij de schoolpoort: eentje voor gehandicapten, eentje voor het ministerie van binnenlandse zaken, en één voor Banksys, blijkbaar de firma die de stemcomputers aan de praat moet houden.

Daarnaast een bord met de officiële kieslijsten. Hé, das raar, die Waalse lijsten rechts, die zijn zo klein:

Even van dichtbij bekijken: de gemeente heeft de lijsten niet alleen verkleind, maar ook ondersteboven afgedrukt.

Yep, Elio staat op zijn kop. Een louter symbolische actie, maar toch best leuk.

"'t is een 3.2V6 Quattro, Joséphine". De jongeman heeft net zijn geluidsinstallatie uitgeschakeld, en poogt een gesprek aan te knopen met zijn buurvrouw. maar dat lukt niet zo goed.

"3.2 wat?" vraagt ze.

"nee, 184 kilowatt" antwoordt haar buurman trots.

Ik stap verder, op weg naar de krantenboer. In de achtergrond hoor ik Joséphine en haar buurman kibbelen. Een ruzie dreigt. Blijkbaar niet de eerste.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 22:16   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Louis en elio samen op de moto
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 22:19   #3
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

was ik burgemeester in de regio BHV, liet ik die waalse lijsten gewoon schrappen van de Vlaamse kiesbrieven.
Oud 12 juni 2004, 22:21   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Belachelijke pesterijen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 22:25   #5
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Belachelijke pesterijen.
Inderdaad, die Di Rupo pest ons: Hij is burgemeester van Bergen, en wil persé voor de Europese verkiezingen ook in Vilvoorde opkomen. En als dat niet mag, dan dreigt hij met ambras in de federale regering.

Omgekeerd mag de burgemeester van Vilvoorde bij deze Europese verkiezingen niet in Bergen opkomen. Als men dat toch zou willen, dan dreigt Elio opnieuw met ambras in de federale regering.

Gelijk heb je Patriot, dat zijn pesterijen.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 22:30   #6
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Belachelijke pesterijen.
Belachelijk?! Vind jij dat dan normaal dan in de kieskring BHV (waar ik woon) er bij de vorige verkiezingen een Vlaamse zetel verloren gegaan is aan de franstalige MR?? En dit in het hartje Pajottenland!

wel : IK NIET!
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be