![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Londen was vorig jaar de aantrekkelijkste regio voor internationale investeerders, zo concludeert de Parijse Kamer van Koophandel uit een jaarlijks onderzoek. Londen trok in 2003 niet minder dan 112 internationale ondernemingen aan. Tweede en derde zijn Catalonië (82) en Parijs (49). Daarna volgen Boedapest (29), Düsseldorf (23) en, op de zesde plaats, Brussel (20). Minder aantrekkelijke regio's waren Madrid (19), Dublin (16), Frankfort (14), Amsterdam (13), Milaan (11), Berlijn en Genève (elk 5).
En dan denken dat de VB'ers een onafhankelijk Vlaanderen willen, zodat ze eindelijk af zijn van brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() De werkloosheidsgraad in Brussel ligt op bijna 20%, in vergelijking met de 7% in Vlaanderen. Een beetje minder denken dat de Evenaar door de Zenne loopt zou die Brusselaars dus geen kwaad doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
brusselse jobs voor de brusselaars de vlamingen en walen mogen de rest opvullen, maar dan mogen ze ook beginnen betalen voor de verkeersproblemen en vervuiling die ze dagelijks achterlaten en hun vreemdelingen moeten ze ook niet meer dumpen in hun brusselse vuilbak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Welke "brusseleirs" gaan de jobs uitvoeren die nu door de , over het algemeen Vlaamse, pendelaars worden uitgevoerd ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar om terug on the topic te komen, kan ik je met een glimlach mededelen dat er duizenden en duizenden jonge brusselaars zijn met een diploma die geen werk vinden en zolang er schaarste is aan de supply-kant van de arbeidersmarkt, voert brussel simpelweg een vreemdelingen-quota, weliicht grotendeels door walen en vlamingen opgevuld |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En dat is net een eigenschap die veel van die pendelende Vlamingen wél bezitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap ineens waarom Van Mechelen plaats wil ruimen in Brussel.
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar in een onafhankelijk brussel zou tweetaligheid geen verplichting meer zijn begint het te dagen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dus daarvoor gebruiken we de vlamingenquota wel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is niet zoals antwerpen, waar contact met het hinterland van cruciaal belang is |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik steun in het geval van een splitsing van Belgie de Brusselse onafhankelijkheid. Hoe meer van die pretentieuze Vlamingen die denken dat Brussel van hun is en dat ze ervoor betaald hebben ik tegenkom, hoe meer die keuze beaamd wordt.
Het moet maar eens gedaan zijn met dat Vlaamse imperialisme, Brussel is Franstalig en die minderheid aan Vlomse pendelaars, die mag zich aanpassen, of ze mag opkrassen. ![]()
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben niet voor een splitsing van Belgie,maar ik denk dat ge zou verschieten wat dat aan brussel zou kosten,zonder Vlaamse tussenkomst. Bij u mag iedereen opkrassen he, als ni met u gedacht overeen komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlamingen zijn altijd aan het klagen, en zijn inmiddels zo pretentieus en blase geworden, dat ik me hierbij aansluit. Tweetalig Brussel aan de tweetalige Brusselaars, en de Walen en Vlamingen vechten het maar met mekaar zonder Brussel als pasmunt/vuilbak/speelbal te gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
brussel vertegenwoordigt 20% van het BNP met 10% van het aantal inwoners Meer dan 20% van de belgische lonen worden in brussel uitbetaald, en meer dan de helft van die lonen worden uitgegeven in vlaanderen en wallonie hou die vennootschapsbelastingen en lonen eens in brussel, we zullen wel zien wie het recht heeft om pretentieus te zijn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Die mensen zullen heel tevreden zijn met uw oplossing. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik wil zeggen dat brussel een tweetalige onafhankelijke staat moet zijn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
daar wil u toch naartoe he. DENKT U DAT U DAAR GENOEG BRUSSELAARS VOOR ZULT VINDEN? Geen luchthaven meer,geen zeehaven,geen vlaamse investeerders,en omringt door Vlaanderen. veel sucses. |
||
![]() |
![]() |