Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 september 2011, 20:19   #1
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard "De berekeningen van de onderhandelaars berusten op drijfzand"

Citaat:
Het welles-nietes-spelletje over de positieve dan wel de negatieve gevolgen van de nieuwe financieringswet duurt voort.

"Vlaanderen zal in 2030 geen 800 miljoen gewonnen hebben, het zal op jaarbasis 2,2 miljard verliezen. Dat is het resultaat van pure volksverlakkerij", zegt de N-VA maandag op een persconferentie over de financieringswet.

De N-VA heeft nog wel geen teksten, maar heeft met wat ze bij elkaar heeft gesprokkeld eigen berekeningen gemaakt. "Langzaam valt de puzzel in elkaar, en het is niet mooi", zegt Bart De Wever.

De partijvoorzitter beweert 100 procent zeker te zijn van zijn berekeningen. "En wie dat betwist daag ik uit om het tegendeel te bewijzen."

Wat is er volgens de N-VA fout? Samengevat komt het er op neer dat de acht onderhandelende partijen enerzijds sommige zaken bewust verzwijgen én anderzijds verkeerde uitgangspunten gebruiken. "Hun berekeningen berusten op drijfzand."

PG
Hollander is offline  
Oud 26 september 2011, 20:26   #2
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Twijfelden we daar nog aan dat er zaken en cijfers niet kloppen?
Meuh is offline  
Oud 26 september 2011, 20:27   #3
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Schone zet, nu moeten ze wel concreet reageren
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 september 2011, 20:27   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
..
We gaan nog lachen de volgende verkiezingen.

Het gaat pijn doen voor sommigen.

De Vlaming heeft genoeg van de Belgische leugen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 september 2011 om 20:28.
Xenophon is offline  
Oud 26 september 2011, 20:29   #5
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Vlaming heeft genoeg van de Belgische leugen.
Dat blijkt vooralsnog nergens uit. Ik zie nog geen massale demonstraties. Die zou je toch wel verwachten nu jullie zo epic genaaid gaan worden.
Hollander is offline  
Oud 26 september 2011, 20:31   #6
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat blijkt vooralsnog nergens uit. Ik zie nog geen massale demonstraties. Die zou je toch wel verwachten nu jullie zo epic genaaid gaan worden.
Vlamingen reageren alleen als er kinderen verkracht worden en nog meer van dat ergs. Als we financieel gerold worden dan berusten we. Tot bij de verkiezingen.
Trouwens mijns inziens hebben de witte marsen ook niet veel uitgehaald.
stuyckp is offline  
Oud 26 september 2011, 20:33   #7
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin wel zin te krijgen om te demonstreren, en ik sta hier niet bekend als flamingant
Integendeel zelfs, ik voel weinig reden om fier te zijn op mijn 'volk' en als ik vanuit het buitenland terug Vlaanderen binnekom draait mijn maag spontaan bij de gedachte aan al dat laf en achterbaks volk.
Maar toch heb ik zin om te protesteren.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 26 september 2011, 20:34   #8
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter Bekijk bericht
Ik begin wel zin te krijgen om te demonstreren, en ik sta hier niet bekend als flamingant
Integendeel zelfs, ik voel weinig reden om fier te zijn op mijn 'volk' en als ik vanuit het buitenland terug Vlaanderen binnekom draait mijn maag spontaan bij de gedachte aan al dat laf en achterbaks volk.
laf, akkoord,
achterbaks ?
stuyckp is offline  
Oud 26 september 2011, 20:36   #9
Yow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter Bekijk bericht
Ik ben ook geen Flamingant, maar het jeukt toch ook serieus!!!!!!!!!!
Wie organiseert er iets? Ik kan wel een aantal mensen mobiliseren...
(nee, niet uit kringen die er sowieso al zullen zijn, vers bloed!)
Yow is offline  
Oud 26 september 2011, 20:36   #10
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Zullen ze dit wel op de VRT durven uitzenden?? Of willen ze het volk dom blijven houden??

Wij worden met onze ogen open bedrogen. Het is letterlijk om van te huilen...

Ik hoop dan uit de grond van mijn hart de het volk het EINDELIJK begrepen heeft en niet langer meer op die traditionele postjespakkers stemmen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 26 september 2011 om 20:55.
matthias999 is offline  
Oud 26 september 2011, 20:38   #11
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
laf, akkoord,
achterbaks ?
Het zijn fezelaars en kwezelaars.
Tot daar aan toe, ik ben zelf vlaming en bijgevolg genetisch voorbestemd om mijn eigen volk af te vallen.
Vergeef mij als ik dat dan ook doe.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 26 september 2011, 20:39   #12
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zullen ze dit wel op de VRT durven uitzenden?? Of willen ze het volk dom blijven houden??
De vraag stellen is ze beantwoorden.
stuyckp is offline  
Oud 26 september 2011, 20:39   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is omdat je hier niet woonachtig bent, als je "Belg" was, dan zou je er anders over denken.

Want we weten sinds Dehaene die de Witte betoging politiek recupereerde voor Belgie, dat zulke dingen hier niet werken. Pol Marshal verkocht er zelfs de ziel van zijn vermoord kind voor, leve Belgie.

Nederlanders gaan er soms vanuit dat Belgie een democratie is zoals Nederland, niets is minder waar. Hier wordt op voorhand beslist wie er wel en niet mag meedoen, eender wat de verkiezingsuitslag is.
Oud 26 september 2011, 20:57   #14
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is omdat je hier niet woonachtig bent, als je "Belg" was, dan zou je er anders over denken.

Want we weten sinds Dehaene die de Witte betoging politiek recupereerde voor Belgie, dat zulke dingen hier niet werken. Pol Marshal verkocht er zelfs de ziel van zijn vermoord kind voor, leve Belgie.

Nederlanders gaan er soms vanuit dat Belgie een democratie is zoals Nederland, niets is minder waar. Hier wordt op voorhand beslist wie er wel en niet mag meedoen, eender wat de verkiezingsuitslag is.
Ja dat klopt. Ik heb mijn ouders wel eens geprobeerd uit te leggen wat jullie problemen zijn. Het ging er niet in, hoe jullie georganiseerd zijn.

Ze dachten in hun onschuld dat jullie een normaal land waren, zoals wij zeg maar. Maar dan gezellig met Franstaligen erbij.

Laatst gewijzigd door Hollander : 26 september 2011 om 20:58.
Hollander is offline  
Oud 26 september 2011, 21:01   #15
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Wat als nva het akkoord in de vlaamse regering niet zal aanvaarden, zitten ze dan niet met een probleem??
matthias999 is offline  
Oud 26 september 2011, 21:26   #16
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Et alors ?

Er moet niets bewezen worden. Er kan niets bewezen worden.

De uitgangspunten zijn niet bekend. De economische evolutie is niet bekend. La Belgique ziet wel waar het schip strandt. Wat nu telt is 'het compromis'. We zijn op weg naar een rode Franstalige regering.

Met Gennez als vice-premier en minister van een zacht en gemakkelijk ministerie. bvb Pensioenen. De dertig zilverlingen zijn bijna binnen.

Dan komt Eva Brems in 't groen. Staatssecretaris Vreemdelingen Zaken en Asiel. Wie anders wil zich verbranden aan dit klotendossier ? Niet te vergeten Ecolo Javeaux Staatssecretaris Energie en Milieu.

Declerck mag Justitie afwerken en gevangenissen bouwen. De enerzijdse-anderzijdse Vlaamse CD&V toets. Nog een Vice. geflankeerd door Crembo.

Vanhengel mag Financiën hebben. De VLD-ers willen op het geld letten dat er niet teveel betaald wordt door de vrienden. Nog een Vice. uit Brussel.

Al de rest, het enige dat de moeite is en telt, verdelen de Francos onder de vrienden.

Op kop Elio de Eerste. Premier en constituele poespas. Magnette Economie. Onkelinkx Sociale zaken en Arbeid. Nog een Vice.

Michel MR op Buitenlandse en Congolese Zaken. Nog een Vice.

En niet te vergeten Milquette voor een of ander nutteloos ministerie zoals Begroting. Nog een Vice.

Allen met een royaal cabinet en enkele staatssecretarissen voor de familie.

Dat is wat telt. Niet de cijfers met of zonder zand. Het Vaderland en de profijten zijn weer voor enkele tijd gered. De sfère is koet.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 september 2011 om 21:28.
Cyrano is offline  
Oud 26 september 2011, 21:47   #17
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Et alors ?
...
De uitgangspunten zijn niet bekend. De economische evolutie is niet bekend. La Belgique ziet wel waar het schip strandt. Wat nu telt is 'het compromis'.
...
Niet te vergeten Ecolo Javeaux Staatssecretaris Energie en Milieu.
...
Javeaux, die wel als Minister CO2-zaken, Subsidies en Milieu in 2012, 2013 en 2014 versneld alle kerncentrales sluit waardoor de nu kwijnende kaarsennijverheid plots een ontzaglijke groei gaat kennen en elektriciteit sociaal en groen gerantsoeneerd en beperkt wordt voor iedereen tot 1 peertje van 60 W per etmaal of het equivalent ervan.
fcal is offline  
Oud 26 september 2011, 21:48   #18
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Twijfelden we daar nog aan dat er zaken en cijfers niet kloppen?
Over de famauze 500 miljoen .
De beruchte 500 miljoen aan tijdelijke compensaties vindt econoom Van de Cloot "niet abnormaal". Hij spreekt tegen dat daardoor meer geld uit Vlaanderen naar Wallonië zou vloeien. "Dat bedrag blijft de eerste tien jaar hetzelfde, waardoor het eigenlijk steeds minder waarde heeft" door inflatie, aldus Van de Cloot in De Morgen. "Na die eerste tien jaar wordt het ook langzaam afgebouwd. Als je het totaalplaatje bekijkt, levert dit zeker geen verarming op voor Vlaanderen", besluit de econoom van het Itinera-instituut. Ook Decoster spreekt een verarmd Vlaanderen tegen. "Op lange termijn kan ik het zeer sterk maken dat Wallonië verliest", verwees hij op de VRT-radio nog naar de afgebouwde solidariteit en de nieuwe sleutel voor het tewerkstellingsbeleid.

(De Morgen)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 september 2011 om 21:50.
Het Oosten is offline  
Oud 26 september 2011, 21:50   #19
Yow
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
...Ik hoop dan uit de grond van mijn hart de het volk het EINDELIJK begrepen heeft en niet langer meer op die traditionele postjespakkers stemmen.
Ondertussen zijn er meer en meer die het begrijpen, wees daar maar zeker van!
Maar...wanneer krijgen we weer de kans om dit in het stemhokje te tonen en gaat het dan nog niet te laat zijn?
Yow is offline  
Oud 26 september 2011, 21:52   #20
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wij worden met onze ogen open bedrogen. Het is letterlijk om van te huilen...

Ik hoop dan uit de grond van mijn hart de het volk het EINDELIJK begrepen heeft en niet langer meer op die traditionele postjespakkers stemmen.
De postjespakkers zijn vooral de NVA die aan het peluche blijven plakken in de Vlaamse regering.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 september 2011 om 21:54.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be