![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Gezien de gezinsuitbreiding ben ik eens aan het kijken naar een nieuwe wagen. Ik ben eens gaan snuffelen bij Citroën en heb daar een leuke wagen gezien voor €25.000. Heel vreemd want in de Autogids staat die met de catalogusprijs iets meer dan €31.000. Ik vraag me dan af: hoe moet je dat interpreteren?
Is dit werkelijk een tijdelijke actie zoals de reclame ons wil doen geloven? Nu of nooit? Ik laat me echter nooit opjagen door zulke acties. Is dit de marge die Citroën kan nemen zonder in eigen vel te snijden en kan ik die korting binnen enkele maanden opnieuw eisen zonder mezelf belachelijk te maken? Er is momenteel geen haast bij, maar ten laatste eind 2012, begin 2013 moet er toch iets gebeuren. Is er dan een geschikt moment om toe te slaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() dat de prijzen van de Autogids niet op-tot-datum zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() de prijs is lager omdat citroen doorheeft dat ze te veel geld vragen voor hun brolauto
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Dat is altijd zo.
De prijzen bij de dealers zijn vaak pakket prijzen. Pakketten die de dealer zelf samenstelt. Vandaar dat er vaak grote verschillen zijn tussen dealers van eenzelfde merk. je mag geen appels met peren vergelijken, je moet de basis prijs vergelijken. De basisversie van dat model. Normaal moet dit dezelfde prijs zijn. Wel opletten dat je de prijs haalt van de Belgische website van de fabrikant (want in Nederland zijn er lagere BTW tarieven) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je sjans hebt, en uw verkoper dreigt zijn kwartaal af te sluiten met slechte cijfers, of uw dealer heeft nog 20 auto's op zijn parking staan waar hij vanaf wil, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag me dan af: zijn er reële economische feiten die hier achter zitten of ben je gewoon dom als je geen €9000 (is de korting zie ik nu) vraagt wanneer je een auto koopt. €9000 is een enorm bedrag en dit komt ongeveer neer op 25% korting, wat totaal onrealistisch is. Dat is in mijn ogen een te hoge standaardprijs aanrekenen om dan "korting" te kunnen geven. Bij mijn vorige wagens heb ik nooit zulke kortingen bedongen, hooguit 5% van de catalogusprijs (plus opties). Ik heb ook nog nooit bij Citroën gekocht en vroeg me vooral af wat de commerciële trucs van dit merk zijn. En vooral: wat er echt mogelijk is wat betreft korting. Voor hetzelfde geld kan er nog een paar duizend euro van af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Tja, wie gaat nu een auto kopen zonder te onderhandelen over de prijs?
Duw gewoon uw laagst gevonden offerte onder zijn neus, en wacht zijn reactie af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kwartaalidee kan je nog combineren met een type wagen wat kortelings een sterk veranderde opvolger gaat krijgen. (geen faceliftje dus)
Op die manier heb ik mijn Merivake gekocht. Eindereeks, showroom modelleke met alles erop en eraan. ipv €19300 catalogusprijs maar €12000 op tafel mogen leggen.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rond de periode van het autosalon zijn er ook altijd wel hoge kortingen te verkrijgen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(die klant komt toch zijn onderhoud doen bij Citroen... ) Bij Land Rover is een korting van een 8 tal procent te krijgen als je goed onderhandeld, ... als je echter een diplomatieke korting kunt krijgen, dan heb je bij de meeste constructeurs 20 % , pas op dat kunnen de meeste dealers u niet geven, daarvoor moet de fabriek gecontacteerd worden. Het loont echt van een paar contstructeurs en dealers tegen mekaar op te zetten, al is het maar voor die "gratis" vloermatten of radio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu nog een elegante oplossing voor die oude wagen. Tips om niet heel Noord-Afrika door mijn huis te jagen? Laten overnemen lijkt me niet zo'n financieel aantrekkelijk idee. |
|
![]() |
![]() |