Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2011, 22:44   #1
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard Veel landen zullen failliet gaan

Geloof niet de peptalk van de Europese marjonetten.

De schulden die menige landen hebben gerealiseerd zijn te hoog.
Ze eten uit de handen van de grote corporaties, de banken.

Diezelfde banken hebben door hun gefoefel, hun gokzucht, hun hebzucht, hun kredietwaardigheid ondermijnt. Om te overleven moesten ze het belastingsgeld halen bij de overheden.

De overheden konden niet weigeren, want de banken zijn de leners van kapitaal om de staatsschuld te dekken. Met andere woorden, de banken hebben gewoon de openstaande schulden ingevorderd.

Doordat de regeringen niet onafhankelijk meer zijn van de banken, de financiële markten en de grote, internationale corporaties, doen de regeringen gewoonweg NIKS. De mensen worden beduveld met peptalk.

De waarheid is dat een pak landen op de rand van het bankroet zitten.

Ook België stelt het niet goed. De Belgen denken dat hun spaargelden veilig op de bank staat. Maar zouden alle Belgen de spaargelden afhalen van de banken, dan zijn alle banken in België failliet.

De banken hebben veel meer geleend uitgeleend dan dat ze kredietwaardig zijn. Het gefoefel heeft dergelijke proporties dat het niet meer om aan te zien is. En de banken keren nog altijd grote bonussen uit. Waarom ? Ze zijn onaangenaakbaar, want de regeringen eten uit hun handen.

Er is een oplossing in dit alles, maar de oplossing is de tabula rasa. De enige oplossing is de munt omzetten in een goudmunt. Alsook moeten de regeringen onafhankelijk komen van banken en corporaties.

Regeringen moeten sociaal beleid voeren, want de evolutie van de techniek, wetenschap is van dergelijk hoog niveau dat er MINDER en minder werk zal zijn. Onze maatschappij KAN NIET MEER werken op basis van inbreng door werk.

We moeten overschakelen naar een ander systeem, waar inbreng anders wordt geëvalueerd. En de regeringen spelen daar een grote rol in.

Laat U niet bedriegen, er zal veel peptalk zijn van regeringsleiders. Maar heel veel landen zitten in de dikke puree. En de keizer heeft geen kleren !

De regeringen zullen hun geloofwaardigheid verliezen en de bevolking zal roeren.

Als U deel uitmaakt van een regering, wat dan ook, weet, dat eerlijkheid het langs duurt. En dat het volk op de eerste plaats komt. Niet het geld of eender welk systeem ! Het is het volk !

Als een regering het volk steunt, dan zal die regering zien, dat ze goed doet.
En de leiders zullen gezien worden als echte leiders.

Steunt de regering als een angsthaas, de grote corporaties, de banken, de financiële foefelaars, dan zullen menig politici zich schamen dat ze zich ooit 'leider' hebben genoemd en het volk zal hun verachten.

Het doel van een maatschappij moet het brengen zijn van geluk, vreugde, comfort, gezondheid, welvaart bij het volk. Het kan niet zijn dat het geluk van een kleine minderheid meer belangrijk is, dan het geluk van het gros van de bevolking. Dergelijk model is gedoemd om te mislukken. Enkel het brengen van welvaart aan iedereen kan een maatschappij doen slagen.

Daarom wie leider is, moet in zijn hart kijken en zien, wat hij of zij dient. Dient hij het volk, of dient hij (zij) eigenlijk iets anders, dat zijn leiderschap niet waardig is.

En voor diegene die, net als mij, geloven, God ziet U. En als het schip op de klippen loopt, trekt men eerst, de kapitein aan de oren, dan de stuurman, want de roeiers deden gewoon hun werk !

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 juni 2011 om 22:50.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 08:41   #2
freelancer
Banneling

Standaard

Tsja... volgens het weerbericht gaat het de hele week zeveren...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 10:20   #3
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Geloof niet de peptalk van de Europese marjonetten.

De schulden die menige landen hebben gerealiseerd zijn te hoog.
Ze eten uit de handen van de grote corporaties, de banken.

Diezelfde banken hebben door hun gefoefel, hun gokzucht, hun hebzucht, hun kredietwaardigheid ondermijnt. Om te overleven moesten ze het belastingsgeld halen bij de overheden.

De overheden konden niet weigeren, want de banken zijn de leners van kapitaal om de staatsschuld te dekken. Met andere woorden, de banken hebben gewoon de openstaande schulden ingevorderd.
Volgens mij hebben de overheden en de banken beloften gedaan en zijn ze verplichtingen aangegaan die ze niet kunnen waarmaken. Op papier zijn de meeste mensen 'rijk' en heeft iedereen een verzorgde oude dag met een goed pensioen en een waardevol huis. Nu geloven we dat niet meer en daarmee is de crisis geboren. Alleen een geweldige inflatie kan ons weer met beide benen op de grond zetten.

Laatst gewijzigd door Piero : 21 juni 2011 om 10:26.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 10:26   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Tsja... volgens het weerbericht gaat het de hele week zeveren...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 10:29   #5
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Maar zouden alle Belgen de spaargelden afhalen van de banken, dan zijn alle banken in België failliet.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 23:07   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

De banken zijn al failliet als een vrij kleine fractie van de spaarders van één middelgrote bank hun spaarcentjes gaan afhalen.
Oud 21 juni 2011, 23:56   #7
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De banken zijn al failliet als een vrij kleine fractie van de spaarders van één middelgrote bank hun spaarcentjes gaan afhalen.
Ik zou zoiets alleen maar toejuichen. Laat dat hele corrupte bankwezen maar in elkaar storten. Toegegeven, de economische gevolgen op korte termijn zullen voor veruit de meeste mensen niet direct plezierig zijn, maar dan zijn we wel van dat zootje witteboordencriminelen af, die feitelijk hele naties gegijzeld houden. Op middellange en lange termijn zie ik in elk geval wel voordelen, waarvan vrijheid, of beter gezegd het ontbreken van schuldenslavernij de belangrijkste is. En daarmee samenhangend ook dat men dan waarschijnlijk van de kwalijke EU verlost is.
Oud 22 juni 2011, 13:12   #8
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik zou zoiets alleen maar toejuichen. Laat dat hele corrupte bankwezen maar in elkaar storten. Toegegeven, de economische gevolgen op korte termijn zullen voor veruit de meeste mensen niet direct plezierig zijn, maar dan zijn we wel van dat zootje witteboordencriminelen af, die feitelijk hele naties gegijzeld houden. Op middellange en lange termijn zie ik in elk geval wel voordelen, waarvan vrijheid, of beter gezegd het ontbreken van schuldenslavernij de belangrijkste is. En daarmee samenhangend ook dat men dan waarschijnlijk van de kwalijke EU verlost is.
We denken weer eens hetzelfde, maar misschien niet precies hetzelfde. Van de kwalijke EU wil ik namelijk wel verlost worden, maar ik zie geen goed alternatief behalve een niet-kwalijke EU, d.w.z. als we dat gedrocht niet democratiseren, staat ons wellicht nog erger dan de EU te wachten. Maar goed: ik heb vele jaren praktijkervaring met apparatsjiks uit drie EU-instellingen achter de rug, en als je iemand niet hoeft te vertellen wat voor rotzooi het is...

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 juni 2011 om 13:12.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 16:08   #9
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dat U geen eurocent op een spaarboekje staan hebt... dat zal vermoedelijk wel een zekerheid zijn...
Oud 22 juni 2011, 16:31   #10
giserke
Banneling

Standaard

De weg naar anarchistische excessen ligt blijkbaar open.

Iets wat we alleen maar kunnen toejuichen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 16:49   #11
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat U geen eurocent op een spaarboekje staan hebt... dat zal vermoedelijk wel een zekerheid zijn...
En dat degenen die constant gespaard hebben het zullen moeten bekopen met degene die niet wouden onderdoen voor degenen die meer hadden is ook een zekerheid.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 16:53   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
En dat degenen die constant gespaard hebben het zullen moeten bekopen met degene die niet wouden onderdoen voor degenen die meer hadden is ook een zekerheid.
En deze met de sterkste rechtse zullen het meest binnen halen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 17:08   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb een tijd geleden mijn spaarrekening opgedoekt en alles in fysiek goud en zilver gestoken.

Nog geen seconde spijt van gehad.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 17:13   #14
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb een tijd geleden mijn spaarrekening opgedoekt en alles in fysiek goud en zilver gestoken.

Nog geen seconde spijt van gehad.
Groot gelijk... Ik vind het normaal dat klein extreem links zijn centjes in fysiek goud en zilver 'steken'...
Oud 22 juni 2011, 17:30   #15
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Groot gelijk... Ik vind het normaal dat klein extreem links zijn centjes in fysiek goud en zilver 'steken'...
ze weten dat ze de boel om zeep geholpen hebben daarom
Oud 22 juni 2011, 18:01   #16
kameleon
Minister

Standaard

Wij, het gepeupel, houden de economie draaiende en niet de banken. Als de middenklasse verdwijnt, verdwijnt ook de de economische groei.

Wij hebben het voordeel dat we in veel grotere getalen zijn dan de rijken, wij kunnen een coup plegen. En die zit er zeker en vast aan te komen. Voorlopig beseffen de Sheep people die elke dag hun uren gaan afdraaien nog altijd niet hoe zielig dit economisch bestel werkelijk is. Werklozen die hun thuis vervelen en tijd genoeg hebben om op het internet te zitten, kunnen uitvlooien hoe de economie werkelijk in elkaar zit. Deze worden dan snel verweten links tuig te zijn.

Sowieso moet ik de topicstarter gelijk geven. Alles is onherroepelijk failliet, de schulden zijn veel te ver gegaan. Het erge is dat men alles maar blijft rekken, nu ook met Griekenland, om geen gezichtsverlies te moeten lijden. Het Euro-project mag namelijk absoluut niet falen. Maar ondertussen wordt het werkelijke probleem maar groter. Typisch voor advocaten en politici. Problemen en moeilijke vragen ontwijken.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 18:12   #17
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wij, het gepeupel, houden de economie draaiende en niet de banken. Als de middenklasse verdwijnt, verdwijnt ook de de economische groei.

Wij hebben het voordeel dat we in veel grotere getalen zijn dan de rijken, wij kunnen een coup plegen. En die zit er zeker en vast aan te komen. Voorlopig beseffen de Sheep people die elke dag hun uren gaan afdraaien nog altijd niet hoe zielig dit economisch bestel werkelijk is. Werklozen die hun thuis vervelen en tijd genoeg hebben om op het internet te zitten, kunnen uitvlooien hoe de economie werkelijk in elkaar zit. Deze worden dan snel verweten links tuig te zijn.

Sowieso moet ik de topicstarter gelijk geven. Alles is onherroepelijk failliet, de schulden zijn veel te ver gegaan. Het erge is dat men alles maar blijft rekken, nu ook met Griekenland, om geen gezichtsverlies te moeten lijden. Het Euro-project mag namelijk absoluut niet falen. Maar ondertussen wordt het werkelijke probleem maar groter. Typisch voor advocaten en politici. Problemen en moeilijke vragen ontwijken.
De vraag is wat jij gaat doen zonder eten werken voor een hongerloon of liever verhongeren. Ik denk immers niet dat bedrijfsleiders enkel inzetten op hun branche maar ook landbouwgrond in hun bezit hebben.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 22 juni 2011 om 18:13.
Oud 22 juni 2011, 18:20   #18
kameleon
Minister

Standaard

Solidariteit overwint in tijden van crisis. Dat bewijzen de gezamenlijke protesten van mensen in Griekenland en Spanje nu. Ook tijdens WO II zag men deze solidariteit opduiken. Burgerinitiatief zal veel verder geraken dan je denkt. Alleen hebben rijken niet graag dat gewone burgers onafhankelijk worden. Want wederom wij houden hun inkomsten draaiende.
Oud 22 juni 2011, 18:25   #19
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Solidariteit overwint in tijden van crisis. Dat bewijzen de gezamenlijke protesten van mensen in Griekenland en Spanje nu. Ook tijdens WO II zag men deze solidariteit opduiken. Burgerinitiatief zal veel verder geraken dan je denkt. Alleen hebben rijken niet graag dat gewone burgers onafhankelijk worden. Want wederom wij houden hun inkomsten draaiende.
Rellen zijn een vorm van solidariteit? Ik denk als je zal mogen kiezen tussen verhongeren of voor een hongerloon werken dat je het laatste zal kiezen.
Oud 22 juni 2011, 18:28   #20
kameleon
Minister

Standaard

Dat zijn geen rellen, maar democratische protesten.
Indien ik ooit honger lijd, eet ik jou wel op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be