![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
|
![]() BMW richt nieuwe showrooms op
gecombineerd met een Mini-shop. Maar de kleine klant moet achter een wand verstoken voor ... the usual snob ![]() Je veux une Bé Em Double V, et un peu vite ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.646
|
![]() Ach,die "Mini" is inmiddels zelf een foeilelijk,en zelfs wat opgezwollen
![]() Misschien maar goed dat hij een beetje apart gezet wordt van die Beierse snobmobielen.... (meer algemeen :manmanman wat worden auto's de laatste 5 jaar LELIJK ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 oktober 2011 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Ach, da's marketing. Renault zet zijn Dacia's ook niet in dezelfde zaal, VW en Audi staan ook apart en Skoda staat op zijn beurt nog weer ergens anders. Peugeot en Citroen vind je ook niet in dezelfde showroom. Simple marketing logics.
Ik blijf verder bij BMW hangen; great cars. Zeker de nieuwe 5 en 6 kunnen me zeker bekoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.646
|
![]() DACIA,waar de vorm de funktie bepaald....
Momenteel het "merk" met de beste prijs/kwaliteitsverhouding ..... de Renault-groep heeft haarfijn gedetecteerd dat er zeer veel mensen zijn die eenvoudigweg niet bereid zijn veel centen te betalen voor een zogezegd "moderne" voituur met veel te veel design-features in....ze kunnen tegenwoordig die Roemenen niet tijdig genoeg aanslepen,ook in het "Rijke" West-Europa (ooit,in de jaren tachtig vorig eeuw bracht het Roemeense Dacia een versie van de Renault 12 op de markt......die "Commie-namaak-Renault" werd toendertijd algemeen beschouwd als de allerslechtste wagen op deze planeet ) Laatst gewijzigd door kelt : 6 oktober 2011 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, als ge ne BMW diesel hebt, zou ik hem niet in de garage parkeren, want dan zou je wel eens binnen de kortste keren vuur aan uw kont kunnen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
![]() As said, great cars in my opinion |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2011 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Citaat:
![]() En als er met die gevallen problemen zijn, fine, dan roepen ze maar terug en herstellen ze op hun kosten. Big deal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
|
![]() Nja, wie rijdt er nu in een Mini :roll:? BMW zou ik geen premium merk meer noemen. Iedereen rijdt tegenwoordig in een 3-serie of een 5-serie. Een zeer spijtige zaak dat BMW hun fantastische 6-in-lijn motoren steeds meer en meer begint te vervangen door 4 cilinders. BMW is niet meer het fantastische merk van weleer. BMW een Beierse trots bouwde decennia lang fantastische wagens die de chauffeur immens veel rijplezier bezorgden. BMW ooit geroemd om hun vooruitstrevende motorentechnologie richt zich tegenwoordig op een soort consument die de ballen kent van wagens en rijplezier. Een consument gewoon wil tonen dat hij/zij met een BMW rijdt. Saaie bankiers, boekhouders, CEO's maar de echte autoliefhebber laten ze in de kou staan. In diverse testen begint BMW steeds meer en meer terrein te verliezen. Een voorbeeldje. De Motorsportdivisie jarenlang geroemd om hun fantastische ontwikkeling van motoren doet het alsmaar slechter. BMW 1 M, X5 M, X6 M breken geen potten en de nieuwe M5 zal dat wellicht ook niet doen. Op papier allemaal indrukwekkende wagens maar totaal niet uitgebalanceerd en ze breken geen potten. Enkel de M3 is nog een pareltje. Triestig zo'n drastische koerswijziging.
__________________
“Every generation needs a new revolution.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.646
|
![]() BMW en Apple zijn enigszins vergelijkbare merken.Ze hebben een eigen "cultuur" gekweekt en voldoende volgelingen gevonden die eigenlijk niks anders meer willen.....goede marketing!
De moeilijkheid voor beide merken is dezelfde : hoever wordt je "universeler" (hetgeen op korte termijn een grotere klandizie oplevert)alvorens je je eigenheid verliest! Als een merk niet meer speciaal is (zoals Ford,Opel,....),dan is op den duur de prijs nog de enige faktor (ze maken allemaal ruwweg dezelfde kwaliteit,al is het maar omdat ze bijna allemaal dezelfde toeleveranciers hebben)....dat is absoluut dodelijk in een wat slabakkende economie.... Vergeten we niet dat er tegenwoordig ganse auto-besprekingen geschreven worden waarbij het rijden zelf slechts een van de beoordelingspuntjes is.In onze file-gewennende maatschappij zal het belang van het "rijden" zelfs nog afnemen ten voordele van de "inrichting" van een auto... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 oktober 2011 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
__________________
“Every generation needs a new revolution.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
|
![]() De 2de hands markt van BMW begint zelfs terrein te verliezen bij de Oost-Europeanen en Noord-Afrikanen. Vooral de C-klasse W204 met AMG pakket is daar nu erg in trek. Als het bij die culturen minder populair begint te worden, dan weet je genoeg zeker
![]()
__________________
“Every generation needs a new revolution.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.217
|
![]() Citaat:
Ik ga gedeeltelijk met uw analyse akkoord, maar ik denk dat deze evolutie voor een groot stuk onvermijdelijk is. Eco-fascisme enerzijds en schaalvergroting als noodzaak om verder te kunnen overleven anderzijds. Zelf vind ik het grootste 'probleem' het looks departement. De 6 Serie is nog steeds een pareltje, maar al de rest... De nieuwe 5 serie is 'oké' maar ook niet meer dan dat. En mbt BMW en Mini, dat gaat inderdaad om marketing. Net zoals bij alle andere brands. Zie geen reden om BMW daar te viseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
|
![]() Citaat:
__________________
“Every generation needs a new revolution.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |