Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2011, 19:08   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard BMW duldt Mini ... in aparte showroom

BMW richt nieuwe showrooms op
gecombineerd met een Mini-shop.
Maar de kleine klant
moet achter een wand
verstoken voor ... the usual snob



Je veux une Bé Em Double V, et un peu vite !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 19:50   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.646
Standaard

Ach,die "Mini" is inmiddels zelf een foeilelijk,en zelfs wat opgezwollen construktie geworden...Was de eerste "New Mini" een zeer verdienstelijke poging de legende weer op te rakelen...ondertussen zijn de designers ermee weggelopen,en die breken het vakkundig weer af...

Misschien maar goed dat hij een beetje apart gezet wordt van die Beierse snobmobielen....


(meer algemeen :manmanman wat worden auto's de laatste 5 jaar LELIJK )

Laatst gewijzigd door kelt : 5 oktober 2011 om 19:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 19:56   #3
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Ach, da's marketing. Renault zet zijn Dacia's ook niet in dezelfde zaal, VW en Audi staan ook apart en Skoda staat op zijn beurt nog weer ergens anders. Peugeot en Citroen vind je ook niet in dezelfde showroom. Simple marketing logics.

Ik blijf verder bij BMW hangen; great cars. Zeker de nieuwe 5 en 6 kunnen me zeker bekoren.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 20:38   #4
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach, da's marketing. Renault zet zijn Dacia's ook niet in dezelfde zaal, VW en Audi staan ook apart en Skoda staat op zijn beurt nog weer ergens anders. Peugeot en Citroen vind je ook niet in dezelfde showroom. Simple marketing logics.

Ik blijf verder bij BMW hangen; great cars. Zeker de nieuwe 5 en 6 kunnen me zeker bekoren.
Zitten tegenwoordig nochtans met een brandprobleempje
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 07:32   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.646
Standaard

DACIA,waar de vorm de funktie bepaald....

Momenteel het "merk" met de beste prijs/kwaliteitsverhouding ..... de Renault-groep heeft haarfijn gedetecteerd dat er zeer veel mensen zijn die eenvoudigweg niet bereid zijn veel centen te betalen voor een zogezegd "moderne" voituur met veel te veel design-features in....ze kunnen tegenwoordig die Roemenen niet tijdig genoeg aanslepen,ook in het "Rijke" West-Europa

(ooit,in de jaren tachtig vorig eeuw bracht het Roemeense Dacia een versie van de Renault 12 op de markt......die "Commie-namaak-Renault" werd toendertijd algemeen beschouwd als de allerslechtste wagen op deze planeet )

Laatst gewijzigd door kelt : 6 oktober 2011 om 07:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 16:09   #6
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
DACIA,waar de vorm de funktie bepaald....

Momenteel het "merk" met de beste prijs/kwaliteitsverhouding ..... de Renault-groep heeft haarfijn gedetecteerd dat er zeer veel mensen zijn die eenvoudigweg niet bereid zijn veel centen te betalen voor een zogezegd "moderne" voituur met veel te veel design-features in....ze kunnen tegenwoordig die Roemenen niet tijdig genoeg aanslepen,ook in het "Rijke" West-Europa

(ooit,in de jaren tachtig vorig eeuw bracht het Roemeense Dacia een versie van de Renault 12 op de markt......die "Commie-namaak-Renault" werd toendertijd algemeen beschouwd als de allerslechtste wagen op deze planeet )
Nu in de jaren tachtig was er ook zo'n echt Renaulteke, namelijk de R5, die je werkelijk kon horen roesten...zo abnormaal was dat dus blijkbaar ook weer niet.

Dit gezegd zijnde, als ge ne BMW diesel hebt, zou ik hem niet in de garage parkeren, want dan zou je wel eens binnen de kortste keren vuur aan uw kont kunnen hebben.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 21:21   #7
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Nu in de jaren tachtig was er ook zo'n echt Renaulteke, namelijk de R5, die je werkelijk kon horen roesten...zo abnormaal was dat dus blijkbaar ook weer niet.

Dit gezegd zijnde, als ge ne BMW diesel hebt, zou ik hem niet in de garage parkeren, want dan zou je wel eens binnen de kortste keren vuur aan uw kont kunnen hebben.
Nog niets dat ook maar in de verste verte daarop lijkt tegen gekomen

As said, great cars in my opinion
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 21:53   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nog niets dat ook maar in de verste verte daarop lijkt tegen gekomen

As said, great cars in my opinion
Vraag maar eens na : ca. 9000 Be voertuigen alleen al terug geroepen in verband met problemen rond de fuel preheater.

Ze houden het natuurlijk stil
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 22:31   #9
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Stingray : 6 oktober 2011 om 22:32.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 09:44   #10
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Vraag maar eens na : ca. 9000 Be voertuigen alleen al terug geroepen in verband met problemen rond de fuel preheater.

Ze houden het natuurlijk stil
Goed mogelijk, but still, great cars

En als er met die gevallen problemen zijn, fine, dan roepen ze maar terug en herstellen ze op hun kosten. Big deal.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 10:27   #11
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Nja, wie rijdt er nu in een Mini :roll:? BMW zou ik geen premium merk meer noemen. Iedereen rijdt tegenwoordig in een 3-serie of een 5-serie. Een zeer spijtige zaak dat BMW hun fantastische 6-in-lijn motoren steeds meer en meer begint te vervangen door 4 cilinders. BMW is niet meer het fantastische merk van weleer. BMW een Beierse trots bouwde decennia lang fantastische wagens die de chauffeur immens veel rijplezier bezorgden. BMW ooit geroemd om hun vooruitstrevende motorentechnologie richt zich tegenwoordig op een soort consument die de ballen kent van wagens en rijplezier. Een consument gewoon wil tonen dat hij/zij met een BMW rijdt. Saaie bankiers, boekhouders, CEO's maar de echte autoliefhebber laten ze in de kou staan. In diverse testen begint BMW steeds meer en meer terrein te verliezen. Een voorbeeldje. De Motorsportdivisie jarenlang geroemd om hun fantastische ontwikkeling van motoren doet het alsmaar slechter. BMW 1 M, X5 M, X6 M breken geen potten en de nieuwe M5 zal dat wellicht ook niet doen. Op papier allemaal indrukwekkende wagens maar totaal niet uitgebalanceerd en ze breken geen potten. Enkel de M3 is nog een pareltje. Triestig zo'n drastische koerswijziging.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 19:44   #12
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Goed mogelijk, but still, great cars

En als er met die gevallen problemen zijn, fine, dan roepen ze maar terug en herstellen ze op hun kosten. Big deal.
Tis te bezien, er is zo'n schadegeval met zo'n dame die in hare BMW opgesmoord is...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 08:17   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.646
Standaard

BMW en Apple zijn enigszins vergelijkbare merken.Ze hebben een eigen "cultuur" gekweekt en voldoende volgelingen gevonden die eigenlijk niks anders meer willen.....goede marketing!

De moeilijkheid voor beide merken is dezelfde : hoever wordt je "universeler" (hetgeen op korte termijn een grotere klandizie oplevert)alvorens je je eigenheid verliest!

Als een merk niet meer speciaal is (zoals Ford,Opel,....),dan is op den duur de prijs nog de enige faktor (ze maken allemaal ruwweg dezelfde kwaliteit,al is het maar omdat ze bijna allemaal dezelfde toeleveranciers hebben)....dat is absoluut dodelijk in een wat slabakkende economie....

Vergeten we niet dat er tegenwoordig ganse auto-besprekingen geschreven worden waarbij het rijden zelf slechts een van de beoordelingspuntjes is.In onze file-gewennende maatschappij zal het belang van het "rijden" zelfs nog afnemen ten voordele van de "inrichting" van een auto...

Laatst gewijzigd door kelt : 8 oktober 2011 om 08:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 09:24   #14
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Goed mogelijk, but still, great cars

En als er met die gevallen problemen zijn, fine, dan roepen ze maar terug en herstellen ze op hun kosten. Big deal.
Zelfs met de vlam in de pijp.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 09:55   #15
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
BMW en Apple zijn enigszins vergelijkbare merken.Ze hebben een eigen "cultuur" gekweekt en voldoende volgelingen gevonden die eigenlijk niks anders meer willen.....goede marketing!

De moeilijkheid voor beide merken is dezelfde : hoever wordt je "universeler" (hetgeen op korte termijn een grotere klandizie oplevert)alvorens je je eigenheid verliest!

Als een merk niet meer speciaal is (zoals Ford,Opel,....),dan is op den duur de prijs nog de enige faktor (ze maken allemaal ruwweg dezelfde kwaliteit,al is het maar omdat ze bijna allemaal dezelfde toeleveranciers hebben)....dat is absoluut dodelijk in een wat slabakkende economie....

Vergeten we niet dat er tegenwoordig ganse auto-besprekingen geschreven worden waarbij het rijden zelf slechts een van de beoordelingspuntjes is.In onze file-gewennende maatschappij zal het belang van het "rijden" zelfs nog afnemen ten voordele van de "inrichting" van een auto...
Veel echte autoliefhebbers hebben BMW al eventjes laten vallen hoor . Het is onder Chris Bangle dat de drastische koerswijziging is begonnen. Chris Bangle heeft BMW een zachter en meer vrouwelijker imago gegeven. De laatste jaren zijn BMW en Mini enorm populair geworden bij kapsters, homoseksuelen, schoonheidsspecialistes en noem maar op. Wie vroeger een BMW kocht, die kocht dat voor de uitstekende motor en het uitzonderlijke rijplezier en het merk had een vrij stoer imago. Nu gebruikt BMW de termen urban, lifestyle, kids .. .
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 10:03   #16
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

De 2de hands markt van BMW begint zelfs terrein te verliezen bij de Oost-Europeanen en Noord-Afrikanen. Vooral de C-klasse W204 met AMG pakket is daar nu erg in trek. Als het bij die culturen minder populair begint te worden, dan weet je genoeg zeker ?
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 16:59   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Nja, wie rijdt er nu in een Mini ? BMW zou ik geen premium merk meer noemen. Iedereen rijdt tegenwoordig in een 3-serie of een 5-serie. Een zeer spijtige zaak dat BMW hun fantastische 6-in-lijn motoren steeds meer en meer begint te vervangen door 4 cilinders. BMW is niet meer het fantastische merk van weleer. BMW een Beierse trots bouwde decennia lang fantastische wagens die de chauffeur immens veel rijplezier bezorgden. BMW ooit geroemd om hun vooruitstrevende motorentechnologie richt zich tegenwoordig op een soort consument die de ballen kent van wagens en rijplezier. Een consument gewoon wil tonen dat hij/zij met een BMW rijdt. Saaie bankiers, boekhouders, CEO's maar de echte autoliefhebber laten ze in de kou staan. In diverse testen begint BMW steeds meer en meer terrein te verliezen. Een voorbeeldje. De Motorsportdivisie jarenlang geroemd om hun fantastische ontwikkeling van motoren doet het alsmaar slechter. BMW 1 M, X5 M, X6 M breken geen potten en de nieuwe M5 zal dat wellicht ook niet doen. Op papier allemaal indrukwekkende wagens maar totaal niet uitgebalanceerd en ze breken geen potten. Enkel de M3 is nog een pareltje. Triestig zo'n drastische koerswijziging.

Ik ga gedeeltelijk met uw analyse akkoord, maar ik denk dat deze evolutie voor een groot stuk onvermijdelijk is. Eco-fascisme enerzijds en schaalvergroting als noodzaak om verder te kunnen overleven anderzijds.

Zelf vind ik het grootste 'probleem' het looks departement. De 6 Serie is nog steeds een pareltje, maar al de rest... De nieuwe 5 serie is 'oké' maar ook niet meer dan dat.

En mbt BMW en Mini, dat gaat inderdaad om marketing. Net zoals bij alle andere brands. Zie geen reden om BMW daar te viseren.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 17:11   #18
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
BMW richt nieuwe showrooms op
gecombineerd met een Mini-shop.
Maar de kleine klant
moet achter een wand
verstoken voor ... the usual snob



Je veux une Bé Em Double V, et un peu vite !
nochtans zijn de mini's van tegenwoordige evenwaardig aan bmw qua snobgehalte hoor
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 20:28   #19
Frost
Provinciaal Gedeputeerde
 
Frost's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik ga gedeeltelijk met uw analyse akkoord, maar ik denk dat deze evolutie voor een groot stuk onvermijdelijk is. Eco-fascisme enerzijds en schaalvergroting als noodzaak om verder te kunnen overleven anderzijds.

Zelf vind ik het grootste 'probleem' het looks departement. De 6 Serie is nog steeds een pareltje, maar al de rest... De nieuwe 5 serie is 'oké' maar ook niet meer dan dat.

En mbt BMW en Mini, dat gaat inderdaad om marketing. Net zoals bij alle andere brands. Zie geen reden om BMW daar te viseren.
Ik wel. Veel mensen kochten vroeger een BMW omwille van de uitzonderlijke motoren en het rijplezier. Het is dankzij die mensen dat het merk zijn naam en faam heeft te danken. Als je nu in een BMW stapt en ermee rijdt dan kan je niet meer zeggen wow, wat een verschil in rijden is dat. Stap eens in een model dat 8 jaar en meer geleden op de markt kwam dan kon je als consument zeggen wow dat is een BMW. Dat uitzonderlijk rijplezier biedt BMW al lang niet meer. Een BMW is een wagen geworden zoals het merendeel van de wagens die op de markt komen. De technologie en de motoren zijn nog altijd goed hé bij BMW maar Freude am Fahren is vandaag ver te zoeken. BMW/Mini richt zich vandaag vooral op de markt van de strandjanetten, de coiffeurs en de schoonheidsspecialistes en allerhande saaie bankiers en het zit waarschijnlijk goed met de verkoop, fine laat ze maar doen. Geloof me binnen een 5-tal jaar is het merk z'n legendarische reputatie volledig kwijt.
__________________
“Every generation needs a new revolution.”
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2011, 20:41   #20
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Ik wel. Veel mensen kochten vroeger een BMW omwille van de uitzonderlijke motoren en het rijplezier. Het is dankzij die mensen dat het merk zijn naam en faam heeft te danken. Als je nu in een BMW stapt en ermee rijdt dan kan je niet meer zeggen wow, wat een verschil in rijden is dat. Stap eens in een model dat 8 jaar en meer geleden op de markt kwam dan kon je als consument zeggen wow dat is een BMW. Dat uitzonderlijk rijplezier biedt BMW al lang niet meer. Een BMW is een wagen geworden zoals het merendeel van de wagens die op de markt komen. De technologie en de motoren zijn nog altijd goed hé bij BMW maar Freude am Fahren is vandaag ver te zoeken. BMW/Mini richt zich vandaag vooral op de markt van de strandjanetten, de coiffeurs en de schoonheidsspecialistes en allerhande saaie bankiers en het zit waarschijnlijk goed met de verkoop, fine laat ze maar doen. Geloof me binnen een 5-tal jaar is het merk z'n legendarische reputatie volledig kwijt.
Wellicht hebt U niet voldoende centjes om een deftige BMW te kopen... U zou dan dadelijk het verschil weten tussen een zielloze Mercedes en een BMW...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be