Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2011, 11:00   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Sven Vanhoutte verlaat Vlaams Belang

OCMW-raadslid Sven Vanhoutte verlaat Vlaams Belang.Vanhoutte was sinds de herfst van 2006 afdelingssecretaris te Affligem en bestuurlid in deregioraad van Halle – Vilvoorde. Toen het Vlaams belang de regio’s splitste werd Svenbestuurslid van het regiobestuur Halle.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 was Sven voor de eerste maal kandidaat op de
lijst van het Vlaams Belang / Leefbaar Affligem. Sven werd door de gemeenteraad verkozen
als OCMW-raadslid. De ideale leerschool volgens Sven. Zo probeerde hij het rustoord, Van
Lierde, in handen te houden van het OCMW. Dit door hard uit te halen met eerdere beloftes
van de meerderheidspartijen CD&V – NVA - VISIE – SPA – LDD.
Jammer genoeg werd hij verschillende malen ontgoocheld in bepaalde politieke figuren.
Onder meer door de opgedrongen splitsing van Vlaams Belang / Leefbaar Affligem. Waarbij
verschillende beloftes werden verbroken.
Op nationaal vlak ging de partij ook een ander richting uit. Dhr. Dewinter blijft op zijn eigen
manier aan politiek doen. Vlaams Belang telt niet langer meer, het zou beter Antwerps Belang
worden.
Sven had het hiermee heel moeilijk en op de regioraad van september 2010 heeft hij ook zijn
argumenten overgebracht aan dhr. Valckeniers. De nationale voorzitter kon zich toen vinden
in de punten van Sven. Maar jammer genoeg ging het van kwaad naar erger. Dhr. Dewinter
bleef echter zijn zin doenen de manier waarbij wijlen Marie Rose Morel en ex-nationaal
voorzitter dhr. Vanhecke werden behandeld is alles behalve fraai te noemen.
Het meerdendeel van het huidige nationale bestuur zijn volgens Sven gewoon postjespakkers
die hun stoeltjes willen beschermen. Men kan dit gemakkelijk besluiten uit het feit dat de
vernieuwing van de partij uitblijft.
Ik heb mij, samen met het hele bestuur, steeds trouw en royaal ingezet voor de partij. Maar bij
deze manier van werken kan ik mij nog moeilijk motiveren om langer lid te zijn van het
Vlaams Belang zegt Sven.
Maar na het ontslag van Johny Vermoesen wist ik snel dat ik hem zou volgen. Hij was
trouwens de persoon die mij in het verleden meerdere malen overtuigde om lid te blijven van
de partij.
Maar ik zal mij zeker blijven inzetten om het Vlaams karakter van onze gemeente te
beschermen. Later zal ik hier meer info om verstrekken.

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 11:21   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Normaal heb ik de neiging om individuele ongenoegens niet als "persbericht" te publiceren:
het forum is daar eigenlijk een betere plaats voor & de persberichtuitstuurder krijgt door de plaatsing in deze rubriek eigenlijk wat te veel aandacht.

Ik vond het evenwel nogal eigenaardig dat het Vlaams Belang in deze gemeente in een "kartellijst" opkwam en in wezen op die manier "het cordon" eigenlijk wist te doorbreken.
Nu blijkt dat mogelijk het VB zelf dergelijke constructies niet meer ziet zitten (?)

Verder is het merkwaardig dat dit ontslag absoluut niet ideologisch getint is, het gaat op het eerste zicht enkel en alleen over personele kwesties. de angst om de "goede posten" te verliezen en het bijeenschurken van de rest-VB lijkt prominent in deze ontslagbrief aanwezig.

We hoieven niet ver te zoeken : ook bij onze noorderburen zijn er bewegingen die op volstrekt niet-ideologische gronden het personeel van de verliezende "traditionele" partijen treft.

Ik denk dat dit fenomeen wat meer in de media op aandacht zou mogen rekenen en dat men de vlucht naar "meer kansrijke" politieke formaties gedenkt in het stemhokje.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 12:11   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Dit persbericht was eigenlijk voor den dag allemaal bedoeld.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 17:53   #4
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Allez, Halle-Vilvoorde is nu ook al gesplitst. De volgende splitsing zal dan zijn tussen Noord-Halle / Zuid-Halle en West-Vilvoorde / Oost-Vilvoorde, zeker?
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2011, 19:43   #5
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Allez, Halle-Vilvoorde is nu ook al gesplitst. De volgende splitsing zal dan zijn tussen Noord-Halle / Zuid-Halle en West-Vilvoorde / Oost-Vilvoorde, zeker?
Uw hersencel is vermoedelijk ook gesplitst...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 08:30   #6
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halle-Vilvoorde is niet gesplitst, Brussel-Halle-Vilvoorde is dat wel (bijna). Wat dat voor de rest te maken heeft met iemand die uit het Vlaams belang stapt is mij onduidelijk.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 11:32   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dit persbericht was eigenlijk voor den dag allemaal bedoeld.

Het publiceren ervan had alleszins reeds voor gevolg dat de gansche afdeling van Affligem ons verzocht een prequel persbericht te publiceren..
De hamvraag is vanzelfsprekend is "plaatselijke politiek" ook politiek ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 7 oktober 2011, 11:58   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het "splitsen" is inderdaad een eigenschap van onze nationale "belgische" volksaard. Zo werd de lokale politiek in Deurne tussen ca; 1880 en 1920 overheerst door de wens van de politiek in "Mengem" (Deurne-zuid)
om zich af te splitsen van Deurne.

Overigens zijn er hier in de buurt 2 parken ontstaan uit één park, door gemeentepolitieke afsplitsing van Borgerhout van Deurne ... Ik denk dat
er nogal wat stof is voor historische essays over de locale politieke strubbelingen waarbij men locale problemen wist "op te lossen" door "splitsingen" na te streven.

Tempo toleras
sed vero aperas
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be