![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie kijkt naar onze verkozenen kan moeilijk anders dan vaststellen dat het moment zij verkozen worden zij niet langer deel uitmaken van de middenklasse noch van de lagere inkomensklasse. M.a.w. enkel de hoge inkomens worden vertegenwoordigt in onze parlementen.
Desondanks blijven zij wel spreken over een democratie en dit terwijl zij slechts een zeer klein deeltje van onze beschaving vertegenwoordigen?
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij, het volk, wij kiezen onze vertegenwoordigers. Die vertegenwoordigers komen meestal uit de betere gelederen van onze samenleving maar niet altijd, en dat feit maakt an sich ook niets uit; dat ze rijk zijn, wil nog niet zeggen dat ze ons niet kunnen representeren. We hebben betreffende de democratie wel andere katten te geselen in België dan hetgeen jij aanhaalt. Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2012 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Evenals descipline...ook dat ik veel geleerd. Maar voor ik mij kan verdiepen in mensenrechten had ik graag eerst geweten wat mensen is? Kan iemand mij zeggen wat mensen is aub? Ik heb geleerd wat apen is,honden is,slangen is,insecten is,bacteriën is,virussen is......heb zelfs geleerd wat mannen is,wat vrouwen is,wat kinderen is.Maar heb nooit geleerd wat mensen is. Wat niet is kan geen rechten hebben. Dus leg nu uit wat mensen is.Pas dan zien of mensenrechten wel degelijk nuttig zijn. Is mensen ook een godsdienst als geld?Zo ja:weinig rechten voor mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
knijpen in het donker misschien, geselen heb ik nog niet gezien in België ![]() is mijn bedenking niet ; mijn bedenking is dat eender wie verkozen raakt, onmiddelijk een serieus overdreven belachelijk hoog inkomen geniet. Zijn er verkozenen die voor zichzelf volhouden dat zij wel de lagere inkomensklasse verdedigen? Hoe verklaren zij dat? We weten ondertussen dat de hoofdverantwoordelijke voor armoede het loonverschil is
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anderzijds, als je politici te weinig geld geeft, pak je waarschijnlijk eerder kansen af van de politici die uit de armere milieus komen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn. Daarnaast zou je een politieke loopbaan minder aantrekkelijk maken, indien een parlementslid maar evenveel zou verdienen als pakweg een schoolleraar. Volksvertenwoordigers hoeven ook niet evenveel te verdienen als het volk dat ze vertegenwoordigen, of even intelligent te zijn, of dezelfde interesses hebben, etc. Ze moeten bovenal iets voor dat volk kunnen betekenen door hun capaciteiten en inzet. Wat ik zou aanklagen is niet dat de parlementsleden te rijk zijn, maar dat ze te lui of toch te slapjes zijn om iets te betekenen in het politieke toneel. Waarom hoeft Di Rupo van geen enkel PS-parlementslid (ofwel PS-knopjesdrukker) schrik te hebben? Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2012 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tegeltjeswijheid: "geen gezeik, iedereen rijk".
En dan is de democratie weer hersteld....
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 januari 2012 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensenrechten waren nodig om de meerderheid van de Fransen te kunnen betrekken bij de strijd tegen het aristocratisch systeem, waardoor de de gestudeerde en rijke burgerij eindelijk ook zeggenschap kregen in het bestuur. Om een revolutie te krijgen moet de meerderheid van het volk in beweging komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloso Ja, ik denk dat ik zo maar weer wegga. Diepvries vleugeltjes alleen maar opwarmen...Kan aan niets anders denken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als we het loon tijdens de verkiezingen konden vastleggen? Zou dat geen idee zijn, we kiezen de mens en beslissen hoeveel zo'n postje voor ons betekent. Want mijn idee, als we dat aan die gasten zelf overlaten zal er zelden een overschot zijn. 'k Ben niet akkoord met die gedachte, als mensen met geld gemotiveerd moeten worden dan, vind ik, is de politiek niet de gezondste plek voor die mensen (laat staan voor de rest van ons ![]() In een rechtvaardige samenleving verdienen opvoeders allerhande sowieso meer waardering dan regelmakers. ![]() Over dat loonverschil heb je wel gelijk, ik zaag er gewoon over telkenmale ik ene bezig hoor over vertegenwoordiging en er zitten geen aanvaardbaar % allochtonen in en geen aanvaardbaar % vrouwen en geen aanvaardbaar % gehandicapten en weet ik wat ze nog allemaal gaan uitvinden en dit terwijl het enige relevante verschil tussen ons mensen het loonverschil is. (met relevant bedoelen we een impact op onze samenleving hebbende).
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En als ze elkaar bekritiseren, niet vertrouwen en bekampen is dat nog een extra plus want dat houdt de aandacht af van de eenvoudige waarheid wat het einde betekent van hun macht.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ze zijn heerlijk en niet eens zo duur. Zeg euro 1,30 als je de doos in drie porties verdeeld, voor drie dagen. Een nieuwe ontdekking van mij is de kilo verpakking van aardappel- of huzaren salade voor euro 1,30. Ongelooflijk, maar het is beter om niet de hele kilo achter elkaar op te eten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
van oorsprong (eerste democratieën) was er geen sprake van loon. Het waren net mensen met genoeg geld / kapitaal / land / militaire macht die tot het beleid konden toetreden, net omdat ze welvaart hadden en dus tijd en ruimte om aan de macht te komen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 januari 2012 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Wie wil je dan aan de macht? een 'cara'pils drinkende marginaal?
|
![]() |
![]() |