![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ... dit alles is in de veronderstelling dat de overheid in staat zou zijn om alle spaarders tot 100.000 euro te vergoeden in geval van een faillissement. We spreken dan, in het geval van Dexia, over potentieel tientallen miljarden euro’s. En dat is niet evident in het huidige beursklimaat, waarin ook overheden het lastig hebben om nog geld te lenen op de internationale kapitaalmarkt.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111004_071 De Belgische Staat is dus niet in staat zijn waarborg naar klanten van banken na te komen. Als er maandag om 10 uur geen oplossing is voor de Gemeentelijke Holding, dan is het faillissement onafwendbaar. Dat benadrukt de raad van de holding in een brief aan premier Yves Leterme (CD&V) en minister van Financiën Didier Reynders (MR). Vrijdagavond konden de federale overheid en de gewesten nog geen oplossing vinden. De Gemeentelijke Holding is een van de belangrijkste aandeelhouders van Dexia en leed door de crisis bij die bank grote verliezen. Komende maandag moet een lening van 5 miljoen euro worden afbetaald, en dat geld zou niet voor handen zijn. Belgische Staat moet wegens geldgebrek Holding failliet laten gaan. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111015_003 Waar het nu op aan komt, is om de financiële stress weg te nemen, wat het groeipotentieel van de Griekse economie verslechtert met de dag. In juli rekende het IMF nog op een groei met 0,60% voor 2012, nu wordt voor volgend jaar al een krimp met 2,50% verwacht. Dat percentage zal in de komende weken waarschijnlijk verder naar beneden aangepast worden. Wat Griekenland beleeft, staat binnenkort andere landen zoals België ook te wachten. Oplossingen voor dit soort problemen zijn bijzonder moeilijk te bedenken. Deutsche Bank heeft geen vertrouwen in Belgische Staat Deutsche Bank gaat haar Belgische retailbank, Deutsche Bank NV, onderbrengen in het filiaal naar Duits recht, Deutsche Bank AG. Als gevolg daarvan zal de bank een nagenoeg onbeperkte beschermingsregeling voor spaargeld kunnen aanbieden. Laatst gewijzigd door demonen : 15 oktober 2011 om 12:40. |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() wie wel?
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heel die problematiek is natuurlijk het onvermijdelijke gevolg van het jarenlang boven de stand leven van de Belgische politici, u weet wel, die van het kaliber die steevast "échte staatsmannen" genoemd worden.
Vergrijzing ? Een probleem dat men al decennialang ziet aankomen, maar waar men nooit echt iets ingrijpends voor gedaan heeft, met als trieste dieptepunt de aanstelling van de zuiplap als minister van pensioenen. Migratie, nog zo'n probleem waar men liever op rechts kapt, in plaats van het aan te pakken. De begroting, waar men liever als het goed gaat wat cadeautjes uitdeelt in plaats van de schuld af te bouwen. Het Belgische niveau blinkt uit in dagjespolitiek, en dit al 40 jaar lang. En zoals men op café wel een tijdje kan de rekening "op den boek" zetten komt er een moment dat de rekening moet vereffend worden. Toeval dat net nu zoveel "formidabele krachten" wegvluchten uit de politiek ?
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De Deutsche Bank staat nochtans ook op de lijst van de ratingbureau's om... een verlaging te krijgen (Rabobank trouwens ook).
Zou het niet eerder kunnen zijn dat DB België naar Duitsland gaat om de financiële structuur te verbeteren? |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Rabobank was nochtans de beste bank ter wereld ? Ach ja, alles is relatief in een luchtbel. Al het bezit aanslaan van de bevolking en de schulden zijn afbetaald.
|
![]() |
![]() |
#7 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb indertijd smakelijk gelachen toen Leterme aankondigde dat er niet €20.000 maar €100.000 gegarandeerd werd. Hij had even goed €100.000.000 kunnen zeggen. Maar dat ging misschien niemand meer geloofd hebben. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als ik de ratingbureaus zou moeten geloven bestaat er geen enkele goede bank, en zijn het allemaal "bad banks". Hoe motiveren die ratingbureaus die beslissing ? Soms lijkt het mij erop dat die ratingbureaus banken gewoon aanvallen, misschien om de VS en hun lamentabele financiën uit de wind te zetten.
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kan hij doen alsof hij de instorting niet ziet aankomen, dan kunnen ze verontwaardiging veinzen als de leugens uitkomen.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Een paar weken geleden dacht ik : misschien is het best van een bank buiten de euro-zone te kiezen. Daarbij dacht ik dan aan een bank in Groot-Brittanië. Een paar dagen later hoorde ik dat ook Britse banken geviseerd worden door de ratingbureaus. Tja, ik zou het niet meer weten.
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet alleen dat zij zeggen dat ze ethisch beleggen. Rabobank heeft (had ?) een triple-A rating. Ik weet niet op welke basis die rating bureaus dat plots verlagen, voor zover ik weet hebben zij nooit meegedaan aan de beleggingen in Lehman en dergelijke.
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind niet echt waarom ze die kredietwaardigheid verlagen, enkel iets over leningen die mogelijk slechter terugbetaald zouden kunnen worden, maar geen idee of dit leningen aan particulieren, bedrijven of overheden zijn, noch over in welk land dit zou zijn. Ik lees wel dat zij een van de enige banken in de wereld met een AAA rating zijn. Over de rating van Triodos bank lees ik dan het volgende : http://www.triodos.nl/nl/service/vee.../?faqId=182053 Waarom geeft mij dat antwoord weinig vertrouwen ?
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar één ding dat iedereen weet, en dat is dat een uitspraak die begint met 'iedereen weet' een duimzuigerij is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bank lijkt jou veiligst .... omdat je verliefd bent op haar sociaal doel ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Dit initiatief van de DB kan je hoofdzakelijk plaatsen onder de noemer "marketing".
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kom Schoofzak, geen rethorische spelletjes. Neem nu de favoriete grootbank van de Vlaams-nationalisten, KBC. Die heeft een schuld van 302 miljard €, deel dat door 11 miljoen Belgen en je zit aan een schuld van 27.500 per Belg. Quasi even groot als de staatsschuld waar we jaren over gedaan hebben om hem zo op te bouwen. Maar dat moet allemaal op zeer korte termijn er zijn, want als alle KBC klanten niet aan hun centen kunnen, valt de economie stil. Doe eens een test: probeer aan 27000€ te raken op een maand tijd buiten je normale inkomsten. Dat gaat niet. Die garantie, hoe groot ze ik is, dient enkel voor brave Belgen als u te sussen, zoals een stuk zeep vorm de gaskamers. (Godwin, maar dat kan me niet schelen) |
|
![]() |