![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
|
Politiek debat met jongerenvoorzitters: alleen VBJ ontbreektOp 22 oktober organiseert de Vlaamse Jeugdraad een groot congres waar jongeren tijdens vijf debatten hun mening komen geven over thema’s die hen zorgen baren. Net zoals op het recente jongerenvoorzittersdebat op het VRT-programma 'De Zevende Dag', zullen de jongerenvoorzitters van CD&V, Open VLD, SP.a, N-VA en Groen! hieraan deelnemen. Opvallende afwezige is het Vlaams Belang, dat tot op heden - ook hier - niet werd uitgenodigd.
Het is niet de eerste keer dat de Vlaamse Jeugdraad zich schuldig maakt aan deze ‘vergetelheid’. Nochtans fungeert de organisatie naar eigen zeggen als “officiële adviesraad voor de Vlaamse regering over alle domeinen die kinderen, jongeren en hun organisaties in Vlaanderen aanbelangen”. Door de weigering om de Vlaams Belang Jongeren uit te nodigen op het congres, meet de Vlaamse Jeugdraad zichzelf een opvallend ondemocratische en discriminerende houding aan. VBJ zal het niet nalaten te onderzoeken welke verdere politieke en juridische stappen ondernomen kunnen worden. Bij de voorstelling van het jaarprogramma van de Vlaamse Jeugdraad zal Vlaams Volksvertegenwoordiger Chris Janssens deze nalatigheid alvast aan de kaak stellen. Barbara Pas Voorzitter Vlaams Belang Jongeren Bron: politics.be
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Ik zou telkens klacht neerleggen bij het CGKR.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ondemocratische partijen die nog zelfs niet de grondwettelijke rechten van de mensen respecteren horen eigenlijk niet thuis op zo en event.
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Afschuwelijk.
Doet af aan ons democratisch overleg. VB is een volkomen democratische partij. Verkeerde les in intolerantie en uitsluiting. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2011 om 11:34. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Europees Commissaris
|
Jij bent echt een hypocriete fascist.
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe noemt U partijen die de verkiezingsuitslag negeren en de meerderheid van de bevolking een minderheidsregering in hun nek duwen? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 oktober 2011 om 13:25. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Als het ging om de overtuiging, dan werd N-VA ook geweerd. Al het gedoe tegen het VB gaat om het racisme en de andere misdaden die de vertegenwoordigers van het Vlaams Belang hebben gepleegd.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
onzin het is weldegelijk een geval van discriminatie op basis van politieke overtuiging
|
|
|
#14 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Hun immigratiepolitiek is misschien niet mijn ding, maar ik ben absoluut voor hun recht om hun mening te uiten. Een hele politieke partij het zwijgen opleggen, zogezegd in naam van de democratie, veel hypocrieter kan het niet. Laatst gewijzigd door mkb : 15 oktober 2011 om 13:44. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Minister
|
Citaat:
Vandaar dat er geen Mohammedanen mee doen. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Racisten zitten in alle partijen behalve Groen! Je moet naar de partijstandpunten kijken, niet naar individuën.
Het VB is niet racistisch maar voor een strengere immigratie-politiek. Dat maakt deel uit van het democratisch debat. |
|
|
|