Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 17:10   #1
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard Staat staat garant voor ARCO

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...16126-3099.art

Zal de staat nu voor elke aandeelhouder garant staan???

Nu al staat vast dat in geval van faillissement van de banken de staat niet over voldoende cash beschikt om zelfs maar gewoon de spaarders te vergoeden.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 17:19   #2
freelancer
Banneling

Standaard

Leuk voor die aandeelhouders... maar het heeft toch een erg vies smaakje...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 19:00   #3
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Belachelijk. De enigen die beschermd moeten worden zijn de gewone spaarders, al de rest heeft zijn geld gestoken in risicovolle beleggingen en moeten dus niet komen janken als het tij keert en ze hun geld kwijt zijn.

Kan niet wachten tot die clowns van de vakbond weer eens komen verkondigen hoe stout de vrije markt, het kapitalisme en de werkgever wel niet is.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 13:41   #4
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Belachelijk. De enigen die beschermd moeten worden zijn de gewone spaarders, al de rest heeft zijn geld gestoken in risicovolle beleggingen en moeten dus niet komen janken als het tij keert en ze hun geld kwijt zijn.
Kom, serieus blijven.

De doorsnee individuele coöperant van arcodit en arcodat hoort eerder thuis in de categorie 'gewone spaarder' dan in de categorie 'risicovol belegger'.

Hem helemaal gelijk behandelen als een spaarder, is er misschien over.
Maar het lijkt me billijk dat je zo'n individuele coöperant tot ergens halfweg of driekwart tegemoet komt.

Sinds 2008 kan je trouwens niet langer beweren dat 'gewoon sparen' geen risico's inhoudt... het zou imo geen kwaad kunnen daar dan konsekwent in te zijn en als staat niet langer 100% garant te staan voor spaargelden.
Kwestie van de mensen wat aan 't denken te zetten over de keuze van hun spaarbank.

Laatst gewijzigd door Knipp : 16 oktober 2011 om 13:45.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 13:49   #5
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Kom, serieus blijven.

De doorsnee individuele coöperant van arcodit en arcodat hoort eerder thuis in de categorie 'gewone spaarder' dan in de categorie 'risicovol belegger'.

Hem helemaal gelijk behandelen als een spaarder, is er misschien over.
Maar het lijkt me billijk dat je zo'n individuele coöperant tot ergens halfweg of driekwart tegemoet komt.
Toen ze hun geld hierin stopte zijn ze ongetwijfeld op de hoogte gesteld dat er bij deze belegging een (al dan niet klein) risico was. Als dit niet het geval is moet Arco vervolg worden voor oplichting.

Het is jammer dat de spreekwoordelijke "goede huisvader" de dupe is van het wanbeleid van Dexia (en Arco), maar als je geen probleem hebt met de voordelen van beleggen moet je de nadelen er ook bijnemen.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 13:50   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan niet wachten tot die clowns van de vakbond weer eens komen verkondigen hoe stout de vrije markt, het kapitalisme en de werkgever wel niet is.
Is die vrije markt dan niet stout geweest door gemeenschapsgelden en spaargelden te vergokken?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:12   #7
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit dat als je tegenwoordig in het GH Luxemburg een spaarrekening opent??? Ik krijg schrik voor mijn appeltje voor de dorst met mijn klein pensioentje. Zal de staat die borg staat voor mijn spaargeld dit wel allemaal kunnen betalen??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:29   #8
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Is die vrije markt dan niet stout geweest door gemeenschapsgelden en spaargelden te vergokken?
Neen

Het ACW/Arco draagt hier de schuld. Hadden ze maar niet op de beurs moeten (laten) gokken met het geld dat hen toevertrouwd is.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 19:51   #9
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Hoe zit dat als je tegenwoordig in het GH Luxemburg een spaarrekening opent??? Ik krijg schrik voor mijn appeltje voor de dorst met mijn klein pensioentje. Zal de staat die borg staat voor mijn spaargeld dit wel allemaal kunnen betalen??
Jawel... met peeschijven...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 05:23   #10
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Onder de matras of in een wollen sok is het veiliger als op een Luxemburgse of eender welke bank bank.
Oud 17 oktober 2011, 05:47   #11
subocaj

Standaard

Citaat:
Toen ze hun geld hierin stopten zijn ze ongetwijfeld op de hoogte gesteld dat er bij deze belegging een (al dan niet klein) risico was. Als dit niet het geval is moet Arco vervolg worden voor oplichting.

Het is jammer dat de spreekwoordelijke "goede huisvader" de dupe is van het wanbeleid van Dexia (en Arco), maar als je geen probleem hebt met de voordelen van beleggen moet je de nadelen er ook bijnemen.
Hetzelfde liedje als bij Fortis. De goede brave huisvader krijgt zijn info van de bank, die hij vertrouwt en van zijn politieke leiders die heulen met hun kapitalisten vriendjes. Beste voorbeeld is den dikke van Brugge, die ondanks de kennis van de toestand bij Dexia om zijn kapitalisten-vriendjes te dekken, gezwegen heeft als een Brabants trekpaard. En daardoor toegelaten heeft, dat zelfs zijn zogenaamde achterban, nog verder kon bestolen worden. Maar ja geld voor Club Brugge is er nog en dat is het voornaamste. De belasting betaler kan hem toch niets schelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be