![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...16126-3099.art
Zal de staat nu voor elke aandeelhouder garant staan??? Nu al staat vast dat in geval van faillissement van de banken de staat niet over voldoende cash beschikt om zelfs maar gewoon de spaarders te vergoeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Leuk voor die aandeelhouders... maar het heeft toch een erg vies smaakje...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Belachelijk. De enigen die beschermd moeten worden zijn de gewone spaarders, al de rest heeft zijn geld gestoken in risicovolle beleggingen en moeten dus niet komen janken als het tij keert en ze hun geld kwijt zijn.
Kan niet wachten tot die clowns van de vakbond weer eens komen verkondigen hoe stout de vrije markt, het kapitalisme en de werkgever wel niet is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De doorsnee individuele coöperant van arcodit en arcodat hoort eerder thuis in de categorie 'gewone spaarder' dan in de categorie 'risicovol belegger'. Hem helemaal gelijk behandelen als een spaarder, is er misschien over. Maar het lijkt me billijk dat je zo'n individuele coöperant tot ergens halfweg of driekwart tegemoet komt. Sinds 2008 kan je trouwens niet langer beweren dat 'gewoon sparen' geen risico's inhoudt... het zou imo geen kwaad kunnen daar dan konsekwent in te zijn en als staat niet langer 100% garant te staan voor spaargelden. Kwestie van de mensen wat aan 't denken te zetten over de keuze van hun spaarbank. Laatst gewijzigd door Knipp : 16 oktober 2011 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is jammer dat de spreekwoordelijke "goede huisvader" de dupe is van het wanbeleid van Dexia (en Arco), maar als je geen probleem hebt met de voordelen van beleggen moet je de nadelen er ook bijnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Hoe zit dat als je tegenwoordig in het GH Luxemburg een spaarrekening opent??? Ik krijg schrik voor mijn appeltje voor de dorst met mijn klein pensioentje. Zal de staat die borg staat voor mijn spaargeld dit wel allemaal kunnen betalen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Onder de matras of in een wollen sok is het veiliger als op een Luxemburgse of eender welke bank bank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |