![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Wat in tweetalig (!!) Brussel blijkbaar niet k�*n, is geen enkel probleem in het ééntalige Kortrijk:
Citaat:
Dit lijkt me toch de wereld op zijn kop. Wie heeft die cursus betaald? Vlaanderen? Dat Nederlandstalige patienten in Brussel gewoonweg de dood worden ingestuurd (ik ken toevallig een persoon die zo overleden is, ligt in proces) is blijkbaar geen enkele reden om de Brusselse franstalige verpleegkundigen een cursus Nederlands verplicht te laten volgen om de taalwetten te volgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Al eens geweest in Kortrijk? Je zou er nog van verschieten hoeveel Kortrijkzanen daar graag een woordje Frans praten.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overal ter wereld zal men dat wel doen indien het nodig is, alleen in Brussel niet. Gewoon één van de Brussels-francofone uitwassen. Er loopt daar jammer genoeg nog een meerderheid van "Nolsen" rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat ik me afvraag is waarom dat ziekenhuis nu plots overspoeld wordt door Franstalige patiënten. Is dat een actieve keuze van de patiënten of worden Moeskroen en Doornik tot dezelfde 'ziekenhuisregio' gerekend? Indien het eerste van toepassing is, waarom zou men dan kiezen voor een Vlaams ziekenhuis in de wetenschap dat men geen of onvoldoende Nederlands spreekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vroeger waren veel Kortrijkenaars parvenus en sprak men Frans om zgz chique te zijn,( en dan nog hoofdzakelijk in het openbaar)later ging men over op het ABN en werd het Frans veel minder .Er zijn wel nog families waar Frans de voertaal is, maar de kinderen liepen/lopen wel allemaal in het Nederlands naar school en de meesten spreken nu buiten de familiekring Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Is dat echt waar wat hier nu verteld wordt over hun fransdolheid? Wat een kutstad.
![]() Plots ben ik heel trots dat mijn wortels in de stad van Rodenbach liggen en niet in Kortrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben toch ook geen probleem om die extremistische neo fascistische centjes te graaien en schooien? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 mei 2011 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Over de dienstverlening in de Brusselse ziekenhuizen ben ik niet te spreken. Moest ik een ongeluk hebben en ik kom in een Brussels ziekenhuis terecht ik zou me er niet op mijn gemak voelen omwille van de communicatieproblemen.
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stem alleen nog maar voor een onafhankelijk Vlaanderen. Heeft niets met nationalisme te maken, maar met gelijkheid en rechtvaardigheid, en efficiëntie. Hoe kun je akkoorden blijven sluiten met een tegenpartij die van tevoren van plan is, zich er niet aan te houden en alleen maar uit is op bloedzuigen en gebiedsroof? Degenen die dát systeem willen handhaven, die België willen handhaven, dát zijn pas nationalisten, want andere argumenten dan nationalistische kan ik voor België niet verzinnen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() ja ik ben daar al geweest, zeer veel zelfs en heel regelmatig. En dat soort mensen bestaat idd nog, maar is serieus aan het uitsterven (ze worden vooral veel uitgelachen door de anderen, omdat hun frans avec des cheveux is)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 12 mei 2011 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden sinds een vijftal jaar wel Nederlandse taallessen georganizeerd voor Brussels spoed-en-mug personeel, maar dan wel door de Vlaamse gemeenschap. De opkomst is niet overdonderend denk ik. En ja de Brusselse ziekenhuizen beroepen zich op hun talrijke tweetalige verplegers, maar dat is dan Frans + Spaans of Frans + Engels enz.... Best vragen om naar het AZ van Jette gevoerd te worden als je een ongeluk hebt in Brussel. Spreek het wel uit als "Zjet" anders verstaan ze't misschien niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Gouverneur
|
![]() Dit kan tevens een rol spelen:
http://kw.rnews.be/nl/regio/wvl/nieu...4722872713.htm Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...talleerd.dhtml Citaat:
Laatst gewijzigd door captain jack : 12 mei 2011 om 22:43. |
||