Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2011, 06:24   #1
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard Oosterwaan gaat door

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...sterweel_begin

Zoals ik al schreef in een andere draad : de hardnekkigheid waarmee de Onoplossing wordt doorgevoerd begint verdacht te lijken...
Oud 24 september 2011, 06:28   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Zeker als je weet wat de gewezen penningmeester en fervente voorstander er van zegt :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rpen/1.1043006
Oud 24 september 2011, 08:35   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu eerst een jaar wachten op de goedkeuring van de EU....(het is juridisch aanvechtbaar dat openbare aanbestedingen niet volgens een openbaar biedproces verlopen zoals men gedaan heeft met die vereniging NORIANT)...

IK zie het eerste jaar nog geen spade in de grond. gaan
Trouwens,behalve deze zaak moeten de kandidaat bouwheren (Vlaamse Regering) nog al hun milieu-effecten rapporten en zo klaarmaken......

Hopelijk krijgt een kunstenaar eens de gelegenheid om een werk te maken met alle papierwerk die omtrent dit project verricht is,het zal waarschijnlijk groter zijn dan de betonnen/stalen versie die men wil bouwen...en minstens zo duur

Laatst gewijzigd door kelt : 24 september 2011 om 08:36.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 15:45   #4
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik voorspel dat men nog wel wat stokken achter de deur heeft om het Mecano-tracé desnoods via juridische weg opnieuw op de tafel van voorstellen te laten komen. Het zou een goede zaak zijn. Ik voorzie door alle hindernissen die er nog zullen volgen eerlijk gezegd geen afgewerkt geheel vóór 2030. Wie nu bevalt van zijn kleine, zal van geluk mogen spreken dat die kan leren autorijden over 17 of 18 jaar op de Oosterweel.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 16:21   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nu eerst een jaar wachten op de goedkeuring van de EU....(het is juridisch aanvechtbaar dat openbare aanbestedingen niet volgens een openbaar biedproces verlopen zoals men gedaan heeft met die vereniging NORIANT)...

Trouwens,behalve deze zaak moeten de kandidaat bouwheren (Vlaamse Regering) nog al hun milieu-effecten rapporten en zo klaarmaken......

Hopelijk krijgt een kunstenaar eens de gelegenheid om een werk te maken met alle papierwerk die omtrent dit project verricht is,het zal waarschijnlijk groter zijn dan de betonnen/stalen versie die men wil bouwen...en minstens zo duur

De kans dat Europa dit zal goedkeuren is nihil. Het is gewoon een manier om het probleem over de gemeenteraadsverkiezingen te tillen. We willen en kunnen wel maar het mag niet van Europa....

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 september 2011 om 16:21.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2011, 20:14   #6
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik voorspel dat men nog wel wat stokken achter de deur heeft om het Mecano-tracé desnoods via juridische weg opnieuw op de tafel van voorstellen te laten komen. Het zou een goede zaak zijn. Ik voorzie door alle hindernissen die er nog zullen volgen eerlijk gezegd geen afgewerkt geheel vóór 2030. Wie nu bevalt van zijn kleine, zal van geluk mogen spreken dat die kan leren autorijden over 17 of 18 jaar op de Oosterweel.
Ga jij tolgeld betalen om te leren autorijden?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 13:25   #7
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij tolgeld betalen om te leren autorijden?
Tegen dan zal rekeningrijden sowieso de regel zijn.
Oud 29 september 2011, 14:01   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1 week geleden moest ik toevallig in Apen zijn , ergens op de Noorderlaan,

terwijl iedereen gelijk onnozelaars in de file stond aan te schuiven ben ik de liefkenshoektunnel doorgeraced, heb die 4 euro en een sjiek betaald, en was op tijd voor mijn afspraak. Alleen al de tijd en mazout die ik gespaard heb, hebben die 4 euro goed gerendeerd.

Moraal van het verhaal, maak die aansluiting naar die tunnel goed, maak hem gratis, en maak vanuit linkeroever een goeie verbinding naar de E19

Maak vanuit de E19 ook een verbinding naar de E313/314 zodanig dat dat verkeer ontdubbeld kan worden.

Voorbeeld :

Vanuit het waasland rij ik de E19 op, zonder ooit over de ring of door de kennedytunnel te moeten, ik wordt niet gestoord door verkeer dat de ring op en af moet, en als ik naar holland of t noorden van antwerpen moet, pak ik de liefkenshoektunnel.

Wat maakt dat het op die ring (dat trouwens geen ring is ) het verkeer ook minder gaat worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 08:47   #9
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

terwijl iedereen gelijk onnozelaars in de file stond aan te schuiven ben ik de liefkenshoektunnel doorgeraced, heb die 4 euro en een sjiek betaald, en was op tijd voor mijn afspraak. Alleen al de tijd en mazout die ik gespaard heb, hebben die 4 euro goed gerendeerd.

Moraal van het verhaal, maak die aansluiting naar die tunnel goed, maak hem gratis, en maak vanuit linkeroever een goeie verbinding naar de E19

Maak vanuit de E19 ook een verbinding naar de E313/314 zodanig dat dat verkeer ontdubbeld kan worden. Voorbeeld :

Vanuit het waasland rij ik de E19 op, zonder ooit over de ring of door de kennedytunnel te moeten, ik wordt niet gestoord door verkeer dat de ring op en af moet, en als ik naar holland of t noorden van antwerpen moet, pak ik de liefkenshoektunnel.

Wat maakt dat het op die ring (dat trouwens geen ring is ) het verkeer ook minder gaat worden.
Vooral die vette gaat een wereld van verschil maken.
Oud 3 oktober 2011, 20:26   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat het ons maar eens ruimer stellen:

Honderduizenden vinden het bijna gans hun werkcarriere nodig om iedree werkdag opnieuw weer DEZELFDE file te gaan helpen veroorzaken en zouden dan DURVEN aan de politici van nu verwijten dat daar een file staat!

Maar o wee als dan een omleidingsweg of zo dwars door de schaamverkaveling waar ze wonen gepland wordt!

Zie je,misschien is het voor Antwerpen en voor gans Vlaanderen het beste dat men NIKS doet.Als een wegennet feitelijk onberijdbaar wordt(en we zijn daar heel dicht bij) dan komt misschien echte creativiteit,of in ieder geval VERANTWOORDELIJKHEIDSGEVOEL weer boven,in plaats van egoisme....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 oktober 2011 om 20:26.
Oud 3 oktober 2011, 20:53   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...sterweel_begin

Zoals ik al schreef in een andere draad : de hardnekkigheid waarmee de Onoplossing wordt doorgevoerd begint verdacht te lijken...
Als Antwerpen zich als grootstad wil profileren, moeten ze ook hun verkeersprobleem aanpakken.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 18:28   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Vooral die vette gaat een wereld van verschil maken.
Dat heet: de grote ring rond Antwerpen: Liefkenshoek-Haasdonk-Hemiksem-Lier-Oelegem. Samen met de afschaffing van de tol in de Liefkenshoektunnel, de enige echte oplossing voor het mobiliteitsprobleem omdat het doorgaand en plaatselijk verkeer uit elkaar haalt.
Oud 26 oktober 2011, 13:09   #13
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Voor de volledigheid :

Citaat:

«Huidige Oosterweelverbinding is nepoplossing»
Metro - 26-10-2011

antwerpen De plannen voor de Oosterweelverbinding die nu op tafel liggen zijn een nepoplossing. Dat zeggen actiegroepen stRAten-generaal en Ademloos, die stellen dat de huidige oplossing voor het mobiliteitsprobleem op de Antwerpse ring, en de daaraan gekoppelde infrastructuurwerkzaamheiden zo'n ? 4,5 miljard zullen kosten. De actiegroepen baseerden zich voor die conclusie op een rapport van het Vlaams Verkeerscentrum over het Masterplan2020. Volgens hen zegt het Verkeerscentrum «in bedekte bewoordingen dat het Masterplan niet werkt». Ze wijzen onder meer op de tol die automobilisten weghoudt van de Oosterweelverbinding en doet aanschuiven bij de gratis Kennedytunnel. De actiegroepen benadrukken voorts dat zij niet enkel een mobiliteitsoplossing bepleiten, maar een leefbare stad.
Oud 26 oktober 2011, 15:58   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is toch duidelijk dat de overheveling van het dossier naar Europa een manier is om de dicussie over de gemeenteraadsverkiezingen te tillen om vervolgens de schuld op Europa te steken als ze dit afkeuren. Responsabilisering a la Belge.
Oud 26 oktober 2011, 16:08   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat heet: de grote ring rond Antwerpen: Liefkenshoek-Haasdonk-Hemiksem-Lier-Oelegem. Samen met de afschaffing van de tol in de Liefkenshoektunnel, de enige echte oplossing voor het mobiliteitsprobleem omdat het doorgaand en plaatselijk verkeer uit elkaar haalt.

Nja lijkt me vrij evident maar heeft nooit op de agenda gestaan.
Oud 26 oktober 2011, 16:27   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Maak vanuit de E19 ook een verbinding naar de E313/314 zodanig dat dat verkeer ontdubbeld kan worden.

Voorbeeld :

Is dat niet het standpunt van ................Groen!
Oud 26 oktober 2011, 18:36   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja lijkt me vrij evident maar heeft nooit op de agenda gestaan.
Het tracé is er nog altijd, klaar om aangelegd te worden!
Oud 27 oktober 2011, 10:34   #18
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het tracé is er nog altijd, klaar om aangelegd te worden!
Let op mijn woorden: vóór 2030 is er geen sprake van een afgewerkte Oosterweelverbinding, daar wil ik op wedden. Na de Gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar zal het dossier in het gezicht van de politiek ontploffen op alle niveau's (van de gemeente tot in Europa). Vervolgens zal er een onoverzichtelijk juridisch getouwtrek zijn tot na 2020. Met wat geluk kunnen ze dan aan het tracé starten, als er dan tenminste nog wat geld over is. We hebben het laatste in dit dossier nog niet gezien, ik voorspel zelfs dat er in de toekomst eens een Vlaamse Regering om gaat vallen.

Sta me toe toch enig leedvermaak te hebben als ik al die mannen in maatpakjes in hun bedrijfslexus of BMW zie zuchten als ze weer eens door die verouderde sluis van een Kennedytunnel een paar uur in de file hangen op de ring.
Oud 29 oktober 2011, 15:45   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard dit wordt verkiezingsvuurwerk in Antwerpen!

Als "observator van veraf"(bijna op de Franse grens) schijnt het mij toe dat de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen niet zullen gaan over "Dewever of Janssens",maar over Oosterweel of Meccano....Beide heerschappen hebben zich echter al gepositioneerd op de Oosterweel!

Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2011 om 15:49.
Oud 30 oktober 2011, 15:59   #20
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als "observator van veraf"(bijna op de Franse grens) schijnt het mij toe dat de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen niet zullen gaan over "Dewever of Janssens",maar over Oosterweel of Meccano....Beide heerschappen hebben zich echter al gepositioneerd op de Oosterweel!
Dat weet ik nog niet zo zeker, Janssens voelt er steeds meer voor het Meccano alternatief au sérieux te nemen.

Wees gerust, de volgende gemeenteraadsverkiezingen zullen over veel mee gaan dan Oosterweel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be