![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoeveel moet dat bestraft worden?
In UK 4 maand voor jongeren en 6 maand voor volwassenen. Bij ons? De twee keer dat het mij overkwam gingen de daders vrijuit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Je had misschien een appel vast die geschild moest worden. Die jongens wilden alleen maar helpen door hun mes uit te lenen, hoe kan je die nu opgesloten wensen ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe schil je een appel met een slagersmes van twee en een half handbreedten lang en een halve handbreedte breed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() sedert crocodile dundee worden vlindermesjes niet langer als messen aanzien
![]()
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou die bij mij wat meemaken,... Dat is inderdaad wel al een serieus mes, ... zeg had jij zelf niks in je taxi liggen ? De meeste truckers die ik ken hebben allemaal een heel zware hamer in hun cabine liggen ... Een van die gasten , nen boom van ne vent overigens wist mij te vertellen dat ze 's nachts op parkings wel eens lastig worden gevallen, den eerste die op dien zijn deur komt bonken, ... ![]() Voor de gevallen dat ik door brussel moet heb ik zelf mijn materiaal bij, den eersten die mij probeert te carjacken heeft een noodhamer in zijn kop steken. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 28 oktober 2011 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en dat er nu niemand afkomt met diene zever van een schroevendraaier in een werkbak in de koffer van zijn auto ... die ligt er bij mij ook, maar ik laat dat achter in de auto, de zaterdagavond ...) Als onze messentrekker dan nog iemand bedreigt met dat mes, dan mag de straf al uitgedrukt worden in jaren. Ik heb namelijk geen behoefte aan sociaal contact met iemand die mensen bedreigt met een mes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() die kerel in "de rechtbank" op een kreeg toch 6 maand voor bezit van een mes? uiteindelijk gereduceerd tot 80u werkstraf? de straf hangt af wss van het feit of je wel of niet in het bezit bent van een id.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kreeg eens een brief van een procureur, het betrof mijn toen 17 jarige zoon, tijdens een controle had men vastgesteld dat hij een mes op zak had, of ik dat wist?
Uiteraard wist ik dat, ik had hem het mes zelf gegeven. Die mensen zouden precies graag hebben dat je je kinderen opvoed tot onnozelaars die schrik hebben van een zakmes.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dat bij zich hebben als ze 's nachts op een parking van een autosnelweg een automobilist aanspreken om een proletarische bijdrage aan de zwarte economie af te geven: ja. Overigens zie ik persoonlijk niet zo'n groot cultureel verschil in het bij zich hebben van een mes, tussen een inwoner van Bouillon of van Charleville Mézière; of tussen een inwoner van Bray-Dunes of De Panne. En al evenmin tussen de eigenaar van de chambre d'hotes in de buurt van de Mont Ventoux, waar ik met een paar maten een fietsvakantie doorbreng, of wij zelve. Dus tot daar uwe zever van 'de meeste mannen in Frankrijk hebben een mes op zak'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Dat men gewoon zware tot zeer zware straffen uitspreekt voor een crimineel feit.
Zware sancties met zelfs de doodstraf als alternatief, dit te beslissen door de rechter of jury. Enkel dan zullen (potentiële) criminelen meer dan 2x nadenken. Alleen al de gedachte dat bij een crimineel feit er geen tweede (of 38ste) kans wordt gegeven zal de mentaliteit in het voordeel van een vreedzame maatschappij veranderen denk ik. Wat hebben we nu als strafsancties, ofwel een (zeer tijdelijke) vrijheidsberoving, een geldboete die je ooit als je werk vindt eens mag betalen ofwel in het slechtste geval een levenslang luxeleventje in een gesloten instelling. Wat mensen (liefst zonder strafblad) op zak hebben of thuis liggen hebben (al dan niet voor zelfverdediging) zolang er geen slachtoffers vallen zie ik geen reden om hiervoor sancties door te voeren. Zwaardere sancties voor een crimineel en laat de rest van de bevolking met rust! |
![]() |
![]() |