![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De school is een gevang.
En om dat gevang vol te krijgen en vol te houden, hebben we de leerplicht uitgevonden, weliswaar zeer laat in de cultuurgeschiedenis, maar toch... Opvallend daarbij is, dat in een tijd waar er zoveel gevangenissen te weinig zijn en men gevangenenen exporteert of gewoon vrij laat rondlopen, men kinderen en jongeren opsluit onder condities van dwangarbeid en machtsmisbruik (om over het zo modieuze sexuele misbruik maar te zwijgen). Men zou natuurlijk kunnen argumenteren, dat van jongsaf wennen aan gevangenissen juist biezonder vormend is, omdat de maatschappij zelf helemaal institutioneel ingericht is als één grote gevangenis, inclusief met een allescontrolerend panopticum, zij het dan digitaal en electronisch. Een dergelijke opvoeding helpt natuurlijk sterk, als je dan toch naar de fabriek moet. Het helpt, dat je al aan de gevangenis gewend bent, als je toch je hele verdere leven aan de ketting van werk en carrière moet. De kettingdragerij valt dan allicht iets minder zwaar uit. Natuurlijk worden de kinderen er zenuwachtig van, en ontstond er dan ook een ADHD epidemie. Maar ook pilletjes slikken is pedagogische voorbereiding op de stress van het gevang van later... Kortom, ja, de school is een gevang, maar het is een zeer nuttig gevang. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2010 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu gaat ge een hoop gezeik te lezen krijgen dat ge het allemaal "zo niet moet bezien"...
![]() En inderdaad, ik heb ooit eens foto's gezien van iemand die vast heeft gezeten en het leek gewoon een school(/internaat). Wellicht zorg die typische sfeer die in beiden terug te vinden voor veel rust... Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 juni 2010 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ga dan niet.
En kom niet klagen dat ge helemaal aan de onderkant van de maatschappij bengelt zonder enige vorm van scholing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Je hebt natuurlijk ook altijd mensen die verslaafd raken aan hun (luxe-)gevang.
Een mens past zich zowel aan de beste als aan de slechtste omstandigheden aan, gedwongen of gehersenspoeld en misleid. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2010 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Past mijns inziens in het rijtje van totaal overbodige posts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2010 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Zoals gewoonlijk antwoord ik niet op persoonlijke aanvallen, anders dan met een driehoekje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik zal een constructieve vraag posten: wat is dan jouw alternatief voor ons bestaande school-gevang ? Ik ben benieuwd, uiteraard verwacht ik een realistisch voorstel, niet één of ander utopia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik pleit voor een verval van dit systeem en dus meer vrijheid in de plaats. We leven tenslotte maar één keer. Uiteraard is leren een natuurlijk proces, dus laten we ons ophouden met onze kinderen vanalles door hun strot te rammen (door een of andere instelling).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dingen als hoogstaande fysica en wiskunde leer je echt door gewoon je leven te leiden alsof je maar één keer leeft en dan ook geen tijd en moeite te willen steken in educatie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |