Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2011, 17:15   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard CGKR opent dossier tegen De Winter.

Citaat:
Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding heeft een dossier geopend tegen politicus Filip Dewinter (Vlaams Belang), omdat hij op 16 november tijdens de plenaire zitting van het Vlaams parlement "een aantal opmerkelijke uitspraken" over de Roma-bevolking deed. Dat meldt het CGKR vrijdag in een persmededeling.

Tijdens de zitting zei de volksvertegenwoordiger namelijk in het debat over het Vlaamse actieplan voor 2012 rond Midden- en Oost-Europese migranten in Vlaanderen: "Minister, in de ogen van de bevolking, dat weet u zeer goed, staat Roma voor de R van rovers, de O van overlastjunkies, de M van messentrekkers en de A van agressievelingen. Die realiteit wil u blijkbaar niet onder ogen zien. Ik herhaal: geen inburgeringsstewards, maar politieagenten hebt u nodig om de Roma terug te brengen naar de plaats waar ze thuishoren: Roemenië en Bulgarije, niet hier."
http://www.vandaag.be/binnenland/843...itspraken.html

---------------------

Nu dacht ik toch wel dat volksvertegenwoordigers TIJDENS DE ZITTING totale onschendbaarheid genoten? Of is ook daar de inmenging van de Inquisitie werkzaam?

Nu, we weten allemaal dat ROMA voor iets helemaal anders staat:

Radeloze
Ongelukkige
Mensen
Allemaal

of zoiets zeker?

Alleen, ik las net een brief van een Bulgaarse lezer, vertaald door Frank Van Hecke:

http://frankvanheckevb.skynetblogs.b...erdieping.html

Citaat:
Een paard op het balkon van de 3de verdieping...
In een recente uitgave van "Commission en direct", een meestal oersaai intern weekblad van de Europese Commissie, verscheen onlangs een lange lezersreactie die ik hieronder graag uit het Engels vertaal. Of hoe de onzin van de politieke correctheid soms uit heel onverwachte hoek een knauw krijgt...
"... We moeten een einde stellen aan de discriminatie van Roma... OK, maar hoe? Wanneer U stelt dat de Europese Lidstaten hen toegang tot onderwijs moeten verlenen kan ik als Bulgaarse enkel maar bevestigen dat die toegang hen NIET geweigerd wordt. Integendeel zelfs. Mijn moeder is lerares en moet letterlijk de ouders van Roma-kinderen gaan opzoeken en overtuigen hun kinderen naar school te sturen in plaats van ze op 15-jarige leeftijd uit te huwelijken. Voor de Roma heeft onderwijs blijkbaar weinig waarde, gedeeltelijk omwille van cultuurverschillen. Dus weet ik echt niet wat we nog meer kunnen doen- tenzij U zou suggereren dat we geweld zouden gebruiken om hun kinderen in de scholen te houden? Wanneer Roma nieuwe woningen worden aangeboden zijn die na een jaar onleefbaar geworden. Men doet zijn behoefte op de vloer, houten ramen worden afgebroken en als brandhout gebruikt, of men stalt zomaar een paard op het balkon van een derde verdieping. En denk niet dat het enkel om armoede gaat, dat bewijzen de talrijke satellietschotels van deze flats. Een aantal zaken zijn compleet onbegrijpelijk voor mensen met normaal gezond verstand. Met deze commentaar wil ik helemaal niet denigrerend zijn over Roma en al evenmin zeggen dat de staat helemaal geen verantwoordelijkheid moet opnemen. Ik wil enkel erop wijzen dat de situatie zeer complex is en dat het niet steeds een kwestie is van discriminatie of van geweigerde toegang tot sociale dienstverlening. Misschien moeten we eerst meer leren over de cultuur en de waarden van de Roma - in het bijzonder dan over die waarden die onmogelijk geintegreerd kunnen worden in het Europa van de 21ste eeuw en waar de Roma eerst zelf zullen moeten komaf mee maken ."
De historie met het paard op het balkon van de derde verdieping zal wel niet elke dag overal voorkomen - maar deze reactie is al bij al niet meer eenzijdig dan de politiek correcte verhalen over de Roma die we in de Europese instellingen dag-in-dag-uit ondergaan. Ik wou ze U dus niet onthouden - ook niet omdat ik de indruk heb dat ik al voor véél minder dan dit een klacht van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding aan mijn broek gehad heb .
Nadat we nu aparte stewards moeten hebben om die mensen te leren waar het toilet is, mogen we dan nog steeds niet zeggen waar het over gaat?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 17:48   #2
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
[url]
Nadat we nu aparte stewards moeten hebben om die mensen te leren waar het toilet is, mogen we dan nog steeds niet zeggen waar het over gaat?
Tja ... FDW zou beter moeten weten. Had hij er nu bij gepreciseerd dat zijn uitspraak kadert in in zijn religieuze overtuiging, dan had er geen CGKR-haan naar gekraaid. Vrijheid van godsdienst, weet je wel. "Hamas, Hamas, alle j... aan het gas" is zo'n religieuze expressie waar het CGKR geen dossier zal over openen.

Nee, alle extreem-linkse gekheid op een stokje, wat FDW zo maar uit zijn botten slaat, straks gaan de mensen nog geloven dat de Roma geen law-abiding nette mensen zijn die hun boterham verdienen met stevig belastte job. Hoe durft hij de publieke opinie zo op het verkeerde spoor te zetten!

Laatst gewijzigd door Elbow : 25 november 2011 om 17:49.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 18:05   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Die uitspraak was dan ook nergens voor nodig.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 18:21   #4
eno2
Banneling

Standaard

De Roma zijn een probleem
De anti-Roma ook
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 18:43   #5
Oblique
Banneling

Standaard

Men kan gekken als Dewinter en hun hatespeeches niet genoeg bestrijden.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 19:01   #6
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
2
Oud 25 november 2011, 19:16   #7
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Toch vreselijk eh. Dat men soms een vinger op de zere wonde legt.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 19:22   #8
Albrecht
Banneling

Standaard

Oh, wat is het CGKR toch de grote boeman die het arme VB zo hard aanvalt...

Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 19:27   #9
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die uitspraak was dan ook nergens voor nodig.
Ik vind van wel.

Roma = Gespuis

Dit zal iedereen bevestigen die in de buurt van roma wonen of hebben gewoond.
Een bende ordinaire messentrekkende inbrekers die voor het minste ruzie zoeken.
Dan woon ik nog liever naast een moskee met de wijlen Bin Laden als Imam.
Oud 25 november 2011, 19:28   #10
Oblique
Banneling

Standaard

Aanzetten tot discriminatie, haat of geweld is net als het verspreiden van denkbeelden gegrond op rassenhaat, bij wet verboden.

Hopelijk zegeviert de democratie en krijgt die een gepaste gevangenisstraf.
Oud 25 november 2011, 19:29   #11
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aanzetten tot discriminatie, haat of geweld is net als het verspreiden van denkbeelden gegrond op rassenhaat, bij wet verboden.

Hopelijk zegeviert de democratie en krijgt die een gepaste gevangenisstraf.
Welke haat en discriminatie? De waarheid zeggen is nog altijd niet strafbaar.
Oud 25 november 2011, 19:30   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de Stadscamping aan de Vogelzanglaan in Antwerpen hing toen ik er werkte een papier waar de woorden: zigeuners niet toelaten.

Toen ik het personeel vroeg waarom dat was zeiden ze: omdat die hier alles leegstelen.

Als de stad zigeuners mag weigeren omdat het dieven zijn, dan mogen andere mensen er toch nog wel over praten zeker?
Oud 25 november 2011, 19:36   #13
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Multicriminelenapostelen zou men beter het zwijgen opleggen. Zij zijn de ware oorzaak waarom de Vlaming een tweederangsburger is geworden en dat de grondwet verkracht wordt.
Oud 25 november 2011, 19:45   #14
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Welke haat en discriminatie? De waarheid zeggen is nog altijd niet strafbaar.
"Maatschappelijke problemen aankaarten is één zaak, maar het aanzetten tot discriminatie, haat of geweld is net als het verspreiden van denkbeelden gegrond op rassenhaat, bij wet verboden"

En hier maakte de Fluppe zich dus schuldig aan, en dat moet aangepakt worden.
Oud 25 november 2011, 19:55   #15
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Maatschappelijke problemen aankaarten is één zaak, maar het aanzetten tot discriminatie, haat of geweld is net als het verspreiden van denkbeelden gegrond op rassenhaat, bij wet verboden"

En hier maakte de Fluppe zich dus schuldig aan, en dat moet aangepakt worden.
Ik zie Dewinter nergens oproepen om Roma te discrimineren, bont en blauw te kloppen of hen te haten. Wel een oproep omwille van hun gedrag te belonen met een eenmalige reisje richting thuisland.
Oud 25 november 2011, 20:00   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

In hun thuislanden Roemenië en Bulgarije moeten de mensen alles wat los zit met kettingen vastleggen of de roma zijn er mee weg.

Iemand enig idee waar deze mensen van leven? Ze moeten toch eten en hun caravans onderhouden + auto kopen en benzine?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 20:05   #17
Albrecht
Banneling

Standaard

Zo verschrikkelijk en schandalig dat jullie een heel volk afrekenen op de misdaden van enkelen. Typisch Vlaams Belang-rechts: de Walen dit, de Marokkanen dat, de Turken dit, de Roma's dat...
Oud 25 november 2011, 20:12   #18
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In hun thuislanden Roemenië en Bulgarije moeten de mensen alles wat los zit met kettingen vastleggen of de roma zijn er mee weg.

Iemand enig idee waar deze mensen van leven? Ze moeten toch eten en hun caravans onderhouden + auto kopen en benzine?
Op een echte vrije markt zouden ze hun best moeten doen om nuttig te zijn (stelen is naast absurde regulering vrijwel de enige echte verstoring van de markt, of nu de overheid steelt, de oma's of de roma's). De vrije markt dwingt ons, onze medemens te dienen. Het probleem is niet de roma, maar de verzorgingsstaat. Zelfs als die hun geen uitkeringen geeft, creëert hij duizend-en-een mogelijkheden om te frauderen, en om naar het uitgangspunt van deze draad terug te keren: die verzorgingsstaat alias roverheid subsidieert ook de nietsnutten van het gelijke-kansen-dinges om mensen de mond te snoeren die verwoorden - en zelfs uitdrukkelijk slechts dát doen - wat bij de bevolking leeft.

Niet dat ik het eens ben met De Winter. Zonder verzorgingsstaat zou er geen xenofobie hoeven te bestaan: wie niet nuttig is, zou hier niet eens kúnnen of willen blijven.
Oud 25 november 2011, 20:15   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Zo verschrikkelijk en schandalig dat jullie een heel volk afrekenen op de misdaden van enkelen. Typisch Vlaams Belang-rechts: de Walen dit, de Marokkanen dat, de Turken dit, de Roma's dat...
Een heel volk, of alleen een groepje dat hier van de sociale zekerheid wilt komen leven ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2011, 20:20   #20
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een heel volk, of alleen een groepje dat hier van de sociale zekerheid wilt komen leven ?
Denk je nu echt dat het zo simpel is?

Ik ken een Waalse Zigeuner persoonlijk, die zijn leven lang gewerkt heeft, maar wegens een handicap niet meer mag werken. Denk je dat het goed leven is op een uitkering? Knokken als francofoon tegen huisjesmelkerij en tegenslag?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be