![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bij de hele planeet.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kan nog best wel eens voor hele vervelende dingen zorgen..
Geld is namelijk macht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Warren Buffet "met veel minder geld zou ik even gelukkig zijn" en dan zie je hem in van die fucking dure restaurants..
Immorele tering lijer.. haha |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel van het aangehaalde artikel in de redactie is verkeerd.
De 85 rijkste mensen ter wereld bezitten niet de helft van de planeet. Ze bezitten evenveel als de 3.5 miljard armsten. Absoluut niet de helft van de wereldrijkdom. Uit deductie wist ik onmiddellijk dat dit niet kon kloppen. Forbes die betere journalisten heeft dan de kwibussen van De Redactie die ofwel geen Engels kunnen lezen ofwel ter kwader trouw zijn. http://www.forbes.com/sites/laurashi...llion-poorest/ De realiteit is dat 70 miljoen mensen de helft van de wereldrijkdom bezitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is het probleem met die "fucking dure restaurants" wanneer ze tenminste lekkere gerechten klaar maken?
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk dan, die 3.5 miljard hebben bijna niks..
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u voor dat alles eerlijk zou verdeeld zijn.
Ik vraag mij af hoelang het zou duren voor alle geld zou verkwist zijn, productiemiddelen inbegrepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is inderdaad nog absurder, maar dat neemt niet weg dat de situatie die we nu aan het creëren zijn / gecreëerd hebben ook absurd en ongezond is.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus of Warren Buffet komt hier ook op ... of idd wereldwijde spanningen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kan daar veel moreel gelul over verkopen, maar zo'n situaties hebben objectief historisch gezien doorgaans maar een uitkomst: de guillotine, of varianten daarvan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) In welke dure restaurants dan? Als ik in de biografiëen over hem lees dat hij wekelijks fastfood zaken bezoekt en nog het liefst hamburgers met friet eet, denk ik dat dat nog meevalt. 3) Hij heeft ondertussen al 20 miljard aan goede doelen uitgedeeld (dat is een som waar de meeste goede doele organisaties tezamen nog niet aankomen). Daarlangs heeft hij de rest van zijn vermogen na zijn dood ook al beloofd aan één goede doelenfonds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door Savatage : 17 juli 2014 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die communistische wantoestanden zijn ondertussen ondenkbaar geworden in onze moderne maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ongelijkheid in de verdeling van de welvaart en de loskoppeling van meritus en inkomen (waarop het kapitalisme is gebaseerd) zorgt voor een democratisch deficit.
Mensen zijn niet langer rijk (of superrijk) omdat ze er voor hebben gewerkt, maar omdat ze hebben geërfd. De walmart erfgenamen (6) bezitten evenveel als de 40 % van de armste amerikanen. En zij hebben geen pink uitgestoken voor dat geld. Ook gaan deze superrijken met hun welvaart macht en invloed uitoefenen op de politiek. In de VS zie je dit door de grote donors bij verkiezingen en in Europa heb je de massa's lobbyisten. Ze kopen letterlijk bestuur op maat van hun. Democratie ? Op een gegeven moment is de middenklasse uitgeroeid. Dan krijg je een kleine groep "have-all" en een zeer grote groep die buiten rondkomen ter plaatse blijven trappelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn hier trouwens genoeg mensen die rijk zijn en nooit een pink hebben uitgestoken. Mensen die bijv. een reeks appartementen of parkeerplaatsen erfen en jaarlijks gewoon geld opstrijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U leest het hierboven goed: Walmart betaalt haar personeel zodanig weinig dat ze bij voedselbanken of bij het OCMW langs moeten gaan om rond te komen ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de redenen dat ik bijna nooit de Belgische berichtgeving volg. Als ze nog niet bekwaam zijn deftig Engels te lezen of te interpreteren van nieuws dat ze uit tweede hand hebben dan is dat zéér schaamtelijk voor die pseudo "journalisten". Tenzij het kwade trouw is, omdat hun kijkers toch alles slikken, dan is het nog erger. Laatst gewijzigd door Gipsy : 17 juli 2014 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |