![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat heeft de natuurramp te maken met de betaling.
http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=IQ3E9JPA Is het niet zo dat een goede organisatie in zijn kosten een degelijke verzekering moet voorzien. Waarom zou men voor iets moeten betalen dat men niet heeft gekregen? Door omstandigheden akkoord. Maar juist daarom bestaan er verzekeringen. Heeft de organisator op dat gebied zijn verantwoordelijkheid genomen om zijn publiek vrij te stellen? Waarom moeten de ouders met alle sympathie en medegevoel voor de slachtoffers tweemaal betalen? Hebben zij al niet genoeg te betalen is ook een goede vraag? Dat men rondgaat met een rampenfonds waar iedereen op een vrijwillige manier kan storten is een andere zaak of niet? Graag een debat. Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 24 augustus 2011 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat staat er op de contractuele overeenkomst tussen de pukkelpop organisatie en de ticketkopers?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, ik denk ook dat er een deel van de mensen geen terugbetaling gaat vragen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() de eerstedag ( dag van die storm) zal waarschijnlijk niet worden terugbetaald (wegens overmacht)
voor de 2 andere dagen, dat moeten de advokaten uitmaken. wettelijk moeten ze het niet terugbetalen als het onmogelijk was om het festival veilig door te laten gaan. dat is de hoofdvraag die zal moeten worden beantwoord
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 24 augustus 2011 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Degenen die een ticket hebben... die weten het.
Lees alle tekst die erop staat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant. Wat valt er te lezen op het ticket ? Mijn inziens heb je geen enkel verhaal tot terugbetaling als een optreden niet doorgaat, en ben je louter afhankelijk van de bereidwilligheid van de organisator.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij een voetbalwedstrijd is de regel dat je je geld of een ander ticket terug krijgt als de wedstrijd stop gezet wordt tijdens de eerste helft, eens de tweede helft begonnen heb je geen recht meer op een tegemoetkoming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
On-topic: Blijkbaar heeft de organisatie een verzekering bij A.G. insurance. Hun schade aan alle materieel wordt terugbetaald. Maar doordat de regering over haar eigen voeten valt in de haast dit als ramp te verklaren, kan de organisatie zich volledig terugtrekken van schadeclaims van festivalgangers, tot op het terugvragen van de ticket-kosten toe. Tegen een ramp/overmacht kan de organisatie immers niets doen. Tot dusver de theorie ... Iedereen is dus aangewezen op zijn persoonlijke verzekering, maar daarbij geldt een franchisedrempel die vaak te hoog is. Voor de andere mensen en vooral de zwaargewonden of erger hoop ik vooral dat zij een goede (hospitalisatie) verzekering hadden. Maar daarbij moet je er nog eens aan denken dat mensen blijvend letsel overhouden en levenslang beperkt in hun mogelijkheden zullen zijn ... (met andere woorden invalide). Het kostenplaatje ?? Niet voor de organisatie dus... als ik mag geloven wat men tot nog toe in de pers heeft verkondigd toch. En niemand stelt zich daar vragen bij. De organisatie blijft nog steeds een held. ![]() Bij Pukkelpop dachten ze al van in den prille beginne, toen de ramp nog nauwelijks al had toegeslaan al aan hun P.R als je het mij vraagt. De terugbetaling van de tickets bv., de beslissing daarover willen ze nu nog niet nemen en men hoopt dat de meeste mensen het al lang vergeten zijn indien ze de beslissing nemen. Ze lijken het achter de schermen te willen regelen met de festivalgangers, die werden uitgenodigd hun code te deponeren van het ticket op hun website ... De organisatie heeft nu dus belangrijkere zaken aan hun hoofd.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar toch wil ik mij nu de vraag al stellen of de organisator politieke hulp heeft gekregen in deze (rampbeschouwing of niet) in wat in zijn geheel zou kunnen beschouwd worden als stemmen ronseling (of niet)? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 24 augustus 2011 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 augustus 2011 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Net zoals die bordjes "de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen". Het is niet omdat je zoiets op een bordje schrijft, dat het ook zo is. Dat zou nogal gemakkelijk zijn.
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 augustus 2011 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is vanzelfsprekend dat de organisatoren de ticketten moeten terugbetalen.
De verzekering eventueel, tenminste als ze zichzelf goed hebben verzekerd hiertegen. Ik zie niet in waarom het rampenfonds moet aangesproken worden voor ticketten terug te betalen...
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het rampenfonds vergoedt enkel materieële schade geen diensten die niet zijn geleverd.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet was het niet onmogelijk om het festival met beperkte middelen en bezetting verder te zetten. Laatst gewijzigd door Robinus V : 24 augustus 2011 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Het kan ook zijn dat de veiligheidsdiensten het terrein en haar faciliteiten hebben afgekeurd = overmacht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap de logica niet. Het is overmacht, dus de partij die het geld in handen heeft mag dat geld houden?
Ok, het is "niet de schuld" van de organisator dat de ramp gebeurde. Maar het is toch ook niet de schuld van de persoon die het ticket gekocht heeft. Dus waarom moet die nu opdraaien?
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 augustus 2011 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geef Flippend Rund hierin gelijk: het is evenmin de schuld van zij die een ticket gekocht hadden, dus alles door hen laten betalen is onrechtvaardig.
Misschien is de eerlijkste oplossing dat mensen die elk evenveel schuld treffen, niets, een even groot percentage van hun maximale verlies kwijt zijn. De festivalgangers krijgen dan de helft van hun ticket terugbetaald. Toch denk ik dat de festivalgangers wat minder zouden moeten betalen en bijvoorbeeld 65% van hun ticket terugbetaald krijgen, aangezien het festival toch nog minstens voor 30% had kunnen doorgaan. (Voor zover ik weet. Als het werkelijk onmogelijk was verder te doen, dan lijkt 50-50 me het eerlijkst.) (Ik behoor tot geen van beide partijen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|