Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 13:32   #1
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard Modereert men nog?

Ik heb de indruk dat hier de laatste maanden nog slechts weinig gemodereerd wordt. Threads als deze zijn het bewijs van het almaar dalende niveau van dit forum. Serieuze leden blijven tegenwoordig meer en meer weg. De dubbelnickende trollen, daarentegen, hebben het nog nooit zo goed gedaan.

Enkele jaren geleden vond ik politics.be een ernstig, aangenaam forum waar veel mogelijk was, zolang het binnen de perken bleef. Momenteel valt het eerder te vergelijken met een beerput. Neem nieuwe of extra moderatoren aan en ruim dit forum wat op. Doe er iets aan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 oktober 2011 om 13:37.
van Maerlant is offline  
Oud 27 oktober 2011, 13:50   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat hier de laatste maanden nog slechts weinig gemodereerd wordt. Threads als deze zijn het bewijs van het almaar dalende niveau van dit forum. Serieuze leden blijven tegenwoordig meer en meer weg. De dubbelnickende trollen, daarentegen, hebben het nog nooit zo goed gedaan.

Enkele jaren geleden vond ik politics.be een ernstig, aangenaam forum waar veel mogelijk was, zolang het binnen de perken bleef. Momenteel valt het eerder te vergelijken met een beerput. Neem nieuwe of extra moderatoren aan en ruim dit forum wat op. Doe er iets aan.

Weet je waarom men alle goedbedoelde raadgevingen in de wind slaat in dat verband? Ik wel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2011 om 13:52.
eno2 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:09   #3
Arnold Layne
Global Moderator

Standaard

Er wordt nog steeds gemodereerd. Maar het aantal bullshit-, klaag&zaag-, persoonlijke - en nonsensdraden groeit omgekeerd evenredig met het moderatieteam. Om nog te zwijgen van de vetes en ruzies. Uitbreiding is dus welkom. En tegelijkertijd wellicht een strenger optreden tegen bovengenoemde fenomenen.
Arnold Layne is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:12   #4
Arnold Layne
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Weet je waarom men alle goedbedoelde raadgevingen in de wind slaat in dat verband? Ik wel.

U mag uw suggesties hier altijd geven. Zolang ze maar het hele forum beogen, en niet uw eigen persoon. Dié 'suggesties' krijgen we namelijk genoeg, via het rode driehoekje en andere draden die zich eerder in de net vernoemde categorieën bevinden.
Arnold Layne is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:24   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne Bekijk bericht

U mag uw suggesties hier altijd geven. Zolang ze maar het hele forum beogen, en niet uw eigen persoon. Dié 'suggesties' krijgen we namelijk genoeg, via het rode driehoekje en andere draden die zich eerder in de net vernoemde categorieën bevinden.
Ik heb jarenlang gecollaboreerd met moderatie door zowat alles te melden dat ik aan overtredingen tegenkwam, ook als het niet tegen mij gericht was, en dat laatste was altijd een hele hoop, als langdurige ex-dopper.
Maar sinds moderatie mij het etiket trol opplakte heb ik die collaboratie stopgezet. (VERLEDEN WEEK).

Volgens mij hebben jullie niet zozeer meer moderatoren nodig, wel meer actie. En die actie kan ingeleid worden door het aangeven van collaboratoren.
Ik doe hier dan ook een oproep aan iedereen die veel leest en post om zoveel mogelijk mee te werken.
eno2 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:27   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt nog steeds gemodereerd. Maar het aantal bullshit-, klaag&zaag-, persoonlijke - en nonsensdraden groeit omgekeerd evenredig met het moderatieteam. Om nog te zwijgen van de vetes en ruzies. Uitbreiding is dus welkom. En tegelijkertijd wellicht een strenger optreden tegen bovengenoemde fenomenen.
Allemaal naar K&K verplaatsen

Maar veel aanvragen daartoe van regelmatige collaborateurs worden niet gehonoreerd.

Toch niet zoveel werk, dat, verplaatsen? Of wel?
eno2 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:35   #7
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

anarchie
giserke is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:45   #8
Arnold Layne
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Ik heb jarenlang gecollaboreerd met moderatie door zowat alles te melden dat ik aan overtredingen tegenkwam, ook als het niet tegen mij gericht was, en dat laatste was altijd een hele hoop, als langdurige ex-dopper.
Maar sinds moderatie mij het etiket trol opplakte heb ik die collaboratie stopgezet. (VERLEDEN WEEK).
.

Correctie: zowat alles te melden dat u als overtreding beschouwde. Dat is soms een wereld van verschil.
Arnold Layne is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:47   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Correctie: zowat alles te melden dat u als overtreding beschouwde. Dat is soms een wereld van verschil.
Ja
Niettemin moet men collaborateurs aanmoedigen en niet als een pain in the ass beschouwen.
eno2 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:49   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja
Niettemin moet men collaborateurs aanmoedigen en niet als een pain in the ass beschouwen.
Eno, je bent te onverdraagzaam en te geweldadig voor je medemens.
Dat is niet goed voor uw hart.
Je moet veel meer groenten eten en minder vlees.

Laatst gewijzigd door giserke : 27 oktober 2011 om 14:49.
giserke is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:50   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Eno, je bent te onverdraagzaam en te geweldadig voor je medemens.
Dat is niet goed voor uw hart.
Je moet veel meer groenten eten en minder vlees.

GeweldDdadig
eno2 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 14:58   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Modereert men nog?
Ik kreeg al geruime tijd geen banpunten meer bij, idd.
filosoof is offline  
Oud 27 oktober 2011, 15:00   #13
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik kreeg al geruime tijd geen banpunten meer bij, idd.
Ik wel, omdat de moderatie bedreigd werd door het kabinet van minister De Smet.
Ik had eens teveel de waarheid gezegd over onfrisse praktijden in zijn kabinet.
giserke is offline  
Oud 27 oktober 2011, 15:25   #14
van Maerlant

Standaard

Eno, gelieve deze topic niet te kapen om uw persoonlijke vete met de moderatie verder te zetten.

Citaat:
Momenteel praat voor de vaak. Bij de topic die ik vermeldde, zette u blijkbaar zonet de tag 'humor', om hem vervolgens naar K&K te verplaatsen. Heeft u gelezen wat er zoals in die draad verteld wordt? Hoe forumleden daar met elkaar omgaan? Of is K&K gewoon de vuilnisbak van dit forum geworden? Wat u momenteel doet, is niet modereren. Dit is met een zeef het water uit de boot scheppen. Vroeger zouden zulke draden gesloten zijn en zouden de OP's (op basis van eerdere overtredingen) een waarschuwing of strafpunten gekregen hebben. Net zoals die 'meest vervelende forummer'-draad.

Treed strenger op, sluit topics, gooi met wat strafpunten of, indien nodig, bans. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet dat de censuur hier onverbiddelijk toeslaat, maar dit blijft een discussieforum. Sommige dingen horen enkel thuis aan de toog.

Ik acht u niet verantwoordelijk voor wat er met dit forum gebeurt (dat u mij van antwoord dient, vind ik al positief), maar er moet wel iets gebeuren, wil dit forum enig niveau behouden. En snel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 oktober 2011 om 15:32.
van Maerlant is offline  
Oud 27 oktober 2011, 15:44   #15
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Eno, gelieve deze topic niet te kapen om uw persoonlijke vete met de moderatie verder te zetten.
Totaal ongepaste en overbodige commentaar.
Iedereen is vrij te reageren op wat dan ook. En ik deed het zeer ter zake en on topic.

Stop jij liever met me de hele tijd PERSOONLIJK AAN TE VALLEN

Jij vind het echter de moeite niet bij te leren.

Ik heb geen vete met moderatie. Verre van.

Ik collaboreer alleen niet meer met ze.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2011 om 15:57.
eno2 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 15:47   #16
Arnold Layne
Global Moderator

Standaard

Citaat:

Momenteel praat voor de vaak. Bij de topic die ik vermeldde, zette u blijkbaar zonet de tag 'humor', om hem vervolgens naar K&K te verplaatsen. Heeft u gelezen wat er zoals in die draad verteld wordt? Hoe forumleden daar met elkaar omgaan? Of is K&K gewoon de vuilnisbak van dit forum geworden? Wat u momenteel doet, is niet modereren. Dit is met een zeef het water uit de boot scheppen. Vroeger zouden zulke draden gesloten zijn en zouden de OP's (op basis van eerdere overtredingen) een waarschuwing of strafpunten gekregen hebben. Net zoals die 'meest vervelende forummer'-draad.

Treed strenger op, sluit topics, gooi met wat strafpunten of, indien nodig, bans. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet dat de censuur hier onverbiddelijk toeslaat, maar dit blijft een discussieforum. Sommige dingen horen enkel thuis aan de toog.

Ik acht u niet verantwoordelijk voor wat er met dit forum gebeurt (dat u mij van antwoord dient, vind ik al positief), maar er moet wel iets gebeuren, wil dit forum enig niveau behouden. En snel.
Net daarom is K&K in het leven geroepen, deels als 'vuilbak' voor threads die het normale discussieniveau niet halen. Vaak zijn ze ook zo bedoeld. Dat is natuurlijk de keerzijde van de medaille.
Dat er af en toe niet meteen threads naar K&K worden verwezen, heeft puur te maken met de bezettingsgraad van de moderatie. Soms zijn we met velen, soms alleen. Vergeet nooit dat het hier over vrijwilligers gaat!

Daar komt nog eens bij dat we toch proberen zoveel mogelijk beslissingen te overleggen met elkaar.

Dat er een tag 'Humor' bij de betreffende draad staat, is gewoon omdat de titel ons inziens te eenzijdig geïnterpreteerd kon worden.

Ik was blijkbaar 'vroeger' niet op het forum. De manier van modereren is volgens mij nog steeds niet veranderd sinds de dag dat ik door buitenaardse wezens werd ontvoerd en teruggebracht als moderator. Alleen, nogmaals, het is soms vechten tegen een bierkaai van geruzie, gescheld, etc.
Arnold Layne is offline  
Oud 27 oktober 2011, 16:00   #17
eno2
Banneling

Standaard

Er moet iets aan gedaan worden.
eno2 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 16:02   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ik had een tijd geleden eens een PM gestuurd naar de moderator in verband met een scheldPM die ik had gekregen. Nooit antwoord op gekregen. (Op andere forums krijg ik steeds antwoord als "we zullen de persoon bannen", "we zullen hem eens aanspreken", "ik zie daar geen scheldPM in")
bgf324 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 16:07   #19
van Maerlant

Standaard

Citaat:
[color="Red"]Net daarom is K&K in het leven geroepen, deels als 'vuilbak' voor threads die het normale discussieniveau niet halen. Vaak zijn ze ook zo bedoeld. Dat is natuurlijk de keerzijde van de medaille.
Dat er af en toe niet meteen threads naar K&K worden verwezen, heeft puur te maken met de bezettingsgraad van de moderatie. Soms zijn we met velen, soms alleen. Vergeet nooit dat het hier over vrijwilligers gaat!
Nogmaals, heb jij die thread zelfs gelezen? Het is nooit de bedoeling geweest dat K&K een vuilnisbak van die aard werd.

Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Ziet u daar iets staan dat het bestaan van die draad rechtvaardigt? Als je meer mensen nodig hebt, zoek er dan.

Citaat:
Daar komt nog eens bij dat we toch proberen zoveel mogelijk beslissingen te overleggen met elkaar.
Onzin. Doe dat achteraf, als er klachten zouden zijn. Laat moderatoren optreden wanneer ze dat zelf nodig achten.

Citaat:
Dat er een tag 'Humor' bij de betreffende draad staat, is gewoon omdat de titel ons inziens te eenzijdig geïnterpreteerd kon worden.
Ik noem dat eerder een doekje voor het bloeden. Maar het gaat hier niet enkel over die draad.

Citaat:
Ik was blijkbaar 'vroeger' niet op het forum. De manier van modereren is volgens mij nog steeds niet veranderd sinds de dag dat ik door buitenaardse wezens werd ontvoerd en teruggebracht als moderator.
En toch is de sfeer helemaal naar de haaien. Vroeger werd je gestraft voor beledigingen en ongepaste topics. Nu zie je hier constant dezelfde bikkelharde discussies, gespekt met al dan niet verbloemde verwijten.

Citaat:
Alleen, nogmaals, het is soms vechten tegen een bierkaai van geruzie, gescheld, etc.
Verbannen. Dat bestaat toch voor een reden? Het feit dat sommige mensen hier met drie of meer accounts actief zijn, helpt ook al niet (zie bv. system).

Dat mensen hier bij een benoeming tot moderator een andere naam krijgen, is trouwens ook geen goed systeem. Geen transparantie, bitter weinig vertrouwen (zeker als je weet wie hier al moderator is geweest...).

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 oktober 2011 om 16:08.
van Maerlant is offline  
Oud 27 oktober 2011, 16:16   #20
eno2
Banneling

Standaard

van Maerlandt, groot-moderator in spé, maar nog niet eens zelf vrijwilliger en anderen zoals Eno2 moeten zwijgen. Stop eens met mij persoonlijk aan te vallen, dat helpt ook al.
eno2 is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be