![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Egyptenaar Ayman Youssef Mansour is veroordeeld voor het opzettelijk beledigen van de islam. Dat is het enige dat wordt prijsgegeven. Maar w�*t heeft hij dan geschreven?
Een oude grap is dat de belediging niet voor de rechtbank mag worden voorgelezen omdat dat ook een belediging van de islam is en degene die het voorleest is strafbaar. Dus zou het voldoende zijn als twee getuigen tegen de rechter zeggen dat de beklaagde schuldig is. (Dit probleem is overigens op vrolijke wijze bespot in de scene van de steniging in The life of Brian) Hoe luidt die Egyptische wet op beledigen van de islam eigenlijk, en mag men andere religies naar hartenlust beledigen? Ik neem aan dat in Egypte niet gepubliceerd mag worden wat Ayman Mansour heeft geschreven. Maar als iemand het weet, wil die het dan hieronder melden? En bovendien blijkt dat Ayman in 2007 hiervoor al veroordeeld is en dat hij vorig jaar is vrijgelaten. Waarom is hij dan opnieuw beschuldigd en veroordeeld? Citaat:
http://www.privacynieuws.nl/nieuwsov...vattingen.html http://ejbron.wordpress.com/2011/10/...gen/#more-6920 http://www.nu.nl/internet/2648177/dr...-facebook.html http://www.depers.nl/buitenland/6049...-Facebook.html Heel wat landen kennen een ernstige beperking van de vrijheid van meningsuiting in de vorm van een verbod van godslastering. In islamitische landen geldt volgens wikipedia het volgende: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() (P)ieslam ies fredeu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Volgens onderstaande informatie is het een merkwaardige toepassing van de wet. Want de veroordeling rust op een wet tegen religieus extremisme.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Dit maakt het al wat duidelijker ...
Citaat:
Zo kan je dus een wet tégen extremisme gebruiken om extremisten te beschermen. Het is mij duidelijk wie in Egypte de dienst uitmaken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Nou ja, die rechters hebben duidelijk geen kaas gegeten van de sierah van de Profeet Mohammed, vrede zij met hem.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is jouw kans Piero om te leren wat politiek inhoudt.
Politiek is het beperken én bepalen van de vrijheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, met de moslimbroederschap aan de macht kunnen we ons ginder vanalles voorstellen; Ik ben blij dat ik al geweest ben en de prachtige schatten deels heb kunnen bekijken, nu ze er nog staan! Hopelijk laten ze de rest nog onder de grond zitten tot de islamitische ideologie zichzelf heeft gekannibaliseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Er bestaan verschillende interpretaties van het islamitisch recht (shari'a) of er een hadd op godslastering staat." Dat kan best zo zijn; ik weet niet wat de Maliki school er over zegt. Maar ga eens onder Marokkanen vragen naar hun mening over doodstraf voor blasfemie en je zal er heel veel tegen komen die dat juist vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
@Piero: Bemoei u met uw eigen politiek! Als de rechtbank elders zo een uitspraak doet, dan is dat uw zaak niet!
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() En hoe denkt uw volk dan wel? Mij staat bij dat ze die fatwa over Salman Rusdie best wel juist vonden. Jij niet dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Maar overigens, ben jij een Egyptenaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Enkele eeuwen geleden werd je in Europa levend verbrand als je de kerk beledigde. Gelukkig zijn we hier mentaal veel vooruitgekomen dus.
Ik concludeer hieruit dat een deel van de moslimwereld nog een mentale achterstand heeft. Mentale retardatie is een andere term. Of gewoon simpelweg achterlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dit dan? Dat is toch even bemachelijk zeker.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |