Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2011, 13:09   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Niemand ziet slachtoffer

Niemand ziet slachtoffer: man sterft na uur in auto
vrijdag 28 oktober 2011

HERNE - De 38-jarige Filip Janquart kwam gisterochtend om het leven nadat hij in Herne in een gracht was gereden. Pijnlijk detail: de hulpdiensten wisten niet dat er iemand in de auto zat, waardoor kostbare tijd verloren ging.

De 38-jarige Filip Janquart reed gisterochtend met zijn kleine Ford in de Langestraat in Herne in de richting van Vollezele. Om onduidelijke reden week hij af, waardoor hij links van de weg in een gracht terechtkwam. Volgens de eerste vaststellingen heeft niemand het ongeval zien gebeuren, maar wat later passeerde wel een vrachtwagenchauffeur. De man stapte uit, maar zag niemand in het voertuig zitten. En dat belde hij om 5.40 uur ook zo door naar de hulpdiensten.

'Onze nachtpatrouille was bezig met een interventie, die een hogere prioriteit had dan een leeg voertuig in een gracht', zegt politiewoordvoerder Serge Roelens.

Uiteindelijk was de politie van Dilbeek als eerste ter plaatse. 'Ook zij hadden niet meteen gezien dat er iemand in de wagen zat. Toen dat toch duidelijk werd, is meteen de brandweer opgetrommeld', aldus Roelens.

Uiteindelijk duurde het een uur vooraleer de brandweer werd verwittigd. 'Toen we aankwamen, was het slachtoffer nog in leven en zat met zijn arm gekneld onder de auto', vertelt Koen Roesems, brandweercommandant van Lennik. 'We hebben de auto omhoog getild, maar dat heeft toch een half uur geduurd. De man werd nog gereanimeerd, maar stierf ter plekke', aldus Roesems.

Filip Janquart was woordvoerder van transportbond UPTR. Hij laat een vrouw en drie kinderen na.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GS33HMO1R

Sorry maar mijn 1ste reactie als ik dit lees: Wat zijn de mensen toch oliedom of kei onverschillig.
Je gaat in elk geval ff kijken als ge zoiets ziet of er nog iemand is, toch vanzelfsprekend. Of ben ik nu zo een bij de handje? Dat hoeft nog niet eens een professionele reactie te zijn, hoewel ik beroepshalve altijd ga kijken en overal kijken, achter, voor, onder enz. Heb ik in mijn beroep geleerd.
Ook als ik in privétijd bij iets uitkom.
Sorry maar das toch echt grove nalatigheid en degene die eraan voorbijgingen mogen ze best schuldig verzuim aansmeren.
Of gaan we chinese manierkes overnemen?
Oud 28 oktober 2011, 14:25   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Jamaar, ze moesten allemaal dringend in de file gaan staan !
Oud 28 oktober 2011, 14:31   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 38-jarige Filip Janquart reed gisterochtend met zijn kleine Ford in de Langestraat in Herne in de richting van Vollezele. Om onduidelijke reden week hij af, waardoor hij links van de weg in een gracht terechtkwam. Volgens de eerste vaststellingen heeft niemand het ongeval zien gebeuren, maar wat later passeerde wel een vrachtwagenchauffeur. De man stapte uit, maar zag niemand in het voertuig zitten. En dat belde hij om 5.40 uur ook zo door naar de hulpdiensten.

Uiteindelijk was de politie van Dilbeek als eerste ter plaatse. 'Ook zij hadden niet meteen gezien dat er iemand in de wagen zat.

'Toen we aankwamen, was het slachtoffer nog in leven en zat met zijn arm gekneld onder de auto', vertelt Koen Roesems, brandweercommandant van Lennik. 'We hebben de auto omhoog getild, maar dat heeft toch een half uur geduurd. De man werd nog gereanimeerd, maar stierf ter plekke', aldus Roesems.
Dat doet me ergens besluiten dat die man niet aangegordeld geweest was.

Dat ´de media´ dat dan tenminste erbij schrijven. Best vetgedrukt in de titel.
Citaat:
http://www.derwesten.de/staedte/nach...id3975127.html

Frau war nicht angeschnallt - tot

23.11.2010 | 12:04 Uhr
...
Citaat:
http://www.oe24.at/oesterreich/chron...Martina/834059

Tote Braut war nicht angeschnallt

Ganz Österreich weint mit dem Pinzgau über das Drama um Martina J. Die Braut (22) starb nach der Hochzeitsfeier bei einem Autounfall.
...
Citaat:
http://www.welt.de/print-welt/articl...udert_tot.html

Nicht angeschnallt: Aus Auto geschleudert - tot
...
enz...

Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2011 om 14:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 17:01   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Sorry maar mijn 1ste reactie als ik dit lees: Wat zijn de mensen toch oliedom of kei onverschillig.
Je gaat in elk geval ff kijken als ge zoiets ziet of er nog iemand is, toch vanzelfsprekend. Of ben ik nu zo een bij de handje? Dat hoeft nog niet eens een professionele reactie te zijn, hoewel ik beroepshalve altijd ga kijken en overal kijken, achter, voor, onder enz. Heb ik in mijn beroep geleerd.
Ook als ik in privétijd bij iets uitkom.
Sorry maar das toch echt grove nalatigheid en degene die eraan voorbijgingen mogen ze best schuldig verzuim aansmeren.
Of gaan we chinese manierkes overnemen?
Die vrachtwagenchauffeur die de moeite deed om te stoppen en de hulpdiensten te verwittigen, ook al zag hij niemand in het voertuig zitten, zou jij ook nog eens straffen voor "schuldig verzuim"? Ben jij wel helemaal lekker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 22:26   #5
Lainkes
Vreemdeling

Standaard

De vrachtwagenchauffeur is niks te verwijten. Hij heeft 2 keer zijn vrachtwagen zodanig geparkeerd om met zijn lichten op het wrak te schijnen. Daarna is er een 2e auto gestopt met een jong koppel. De man is op het wrak gesprongen en heeft met een zaklamp in de auto geschenen. En ook hij heeft niks gezien. Zelf de politie had niet direct in de gaten dat er iemand inzat.
En inderdaad, het slachtoffer had vrijstelling van gordeldracht om wille van medische redenen.
Het grote probleem is hier de communicatie bij de hulpdiensten. Als iemand belt vanuit Vollezele, en dan terechtkomt in een franstalige centrale waar men geen woord Nederlands verstaat, dan is dat schrijnend. Zo gaat er kostbare tijd verloren, en ook een mensenleven. Het is niet het eerste slachtoffer, en zeker niet het laatste zolang dat de heren in de Wetstraat de goedgekeurde wetten niet in uitvoering brengen.

Alain, broer van het slachtoffer.
Lainkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be