![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Volgens recente berichten is Komeet Elenin bezig om de Aarde te
naderen. Via volgend linkje een korte video over traject van die komeet, waarbij het rond 18 okt de baan van de Aarde passeert ... "Comet Elenin" (Orbit) http://www.youtube.com/watch?v=AG3Q4bI2qqk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een veilige afstand gelukkig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Men verwacht magnitude 6.
Zoek tegen dan dus toch maar een telescoop om toch nog iets van de komeet te kunnen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar zo'n beetje stoer doen in de verte. Kom tot hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Jaartje te vroeg ... de wereld zal pas vergaan op datum van 24/12/2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Astronomen vermoeden dat de komeet uit de buitenste regionen van ons zonnestelsel afkomstig is uit een gebied dat men de 'Oortwolk' noemt waar zich vele miljarden komeet-achtige objecten bevinden. Hoe de komeet Elenin zich nu de volgende weken en maanden verder zal ontwikkelen is moeilijk te voorspellen maar sterrenkundigen verwachten dat het object in oktober 2011 magnitude 6 moet halen. Hierdoor is de kans groot dat de komeet bij goede omstandigheden nog net zichtbaar zal zijn met het blote oog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik was al geen voorstander van kernenergie en toen ik meer en meer video's ging zien via Internet zag ik oa berichten over mogelijke komeetinslagen, met daarbij de opmerking: 't Is geen kwestie van of, maar wanneer het nog een keer gaat gebeuren. Wat mij betreft zou dat een argument tegen kernenergie kunnen zijn. En ik zag intussen ook meer video's ivm 2012, waarbij er ook wel berichten zijn over mogelijke ompoling van Aardmagnetisch veld. Ik vraag me wel eens af of het politici verweten kan worden onvoldoende bezig te zijn met zulke informatie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Kunnen ze niet beter mikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() De enige komeet die mij nog écht interesseert is diegene die hier op de aarde inslaat en dan liefst nog een global killer. Zijn we ineens van al onze problemen verlost want zelf gaan we er toch niet uitraken.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo is van nature uit een ompoling niet mogelijk of toch niet zonder aanleiding maar ligt het niet in de onmogelijkheden:de mens is of nu al óf in de toekomst in staat dit te forceren. Deze ompoling is eerder voor het leven op de planeet nefast door de daaraan verbonden impact op het leven op de aardkorst. Wat het vergaan van de aarde betreft in 2012.. het is nooit helemaal uit te sluiten maar momenteel onwaarschijnlijk. Tot op heden zijn er nog geen indicatoren -toch niet zover ik en wij weten- die een dergelijke ramp aankondigen, zeker niet op korte termijn. En zoals al vaker aangehaald; er is voldoende wetenschappelijke kennis maar enkel voor de elite en die kennis is bewust gecontroleerd want als morgen alle wetenschappelijke en daar aan verbonden sociale kennis voor iedereen openbaar zou zijn valt het hele systeem van politiek, machten en financiele belangen ineen. Er is dan immers geen nood of mogelijkheid meer dat de ene persoon de andere overheerst of leid.. ah nee want iedereen heeft de zo breed mogelijke inzichten voor het rapen. En dat is waar we ons nu maar eens stilaan als mens moeten op richten en ons terug als een denkend en welvoelend wezen gaan gedragen. Het arrogante individualistische wezen vol van haat, nijd en afgunst ver achter ons latende.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() niemand is 100% zeker of er echt iets in en rond het jaar 2012 iets zou gebeuren. Onthou goed dat onze kalender verschild van andere kalenders! Men zou zich inderdaad moeten bezig houden met de theorieën er rond, maar dit in het parlement gaan bespreken zal alleen maar cynisme opwekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Alsof daar ALLE kennis gepubliceerd staat in boeken of op harde schijf...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ja, kom dan als je durft! Watje!
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=155186 Het Einde der Tijden is op 21/10/11, schrijf het maar in uw agenda. Dat klopt dus vrij goed met de komst van de komeet Elohim... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik krijg de kriebels van mensen die dat soort sprookjes 'het voordeel van de twijfel' geven (ie. alle mogelijke wetenschappelijke kennis naast zich leggen) en zich dan nog 'kritisch' durven noemen. zij lopen klakkeloos de kwakzalvers en andere new-age goeroes achterna, en vinden dat ze 'meer open minded' zijn dan wetenschappelijk ingestelde mensen. Citaat:
ik ben zelf niet mystiek genoeg om dit soort zinnen te kunnen snappen. kun je me even helpen? overigens is ompoling wel degelijk mogelijk en zijn er heel veel aanwijzingen dat dit in het verleden zelfs al regelmatig gebeurd is. het gaat ook relatief vlug, maar op de geologische tijdsschaal is zelfs relatief vlug een kwestie van eeuwen. het idee dat het in een keer gaat gebeuren (zoals de 2012-goeroes zonder last te hebben van wetenschappelijke kennis beweren) is kwatsch. dat de mens nu of in de toekomst in staat zal zijn om dit te forceren lijkt me sterk. nu is de mens daar zeker nog niet toe in staat. waar we in de toekomst (binnen een eeuw? binnen duizend jaar? binnen een miljoen jaar?) in staat zal zijn valt onmogelijk te voorspellen. ter info: http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_reversal de nederlands wikipagina is zoals gewoonlijk vrij mager. Citaat:
nu is het natuurlijk zo dat de gemiddelde homo erectus iets minder afhankelijk was van electronica dan zijn nakomelingen in de 21ste eeuw. een afname van het aardmagnetisch veld betekent dat ons 'schild' tegen ioniserende straling van de zon een stuk minder wordt. dit zou wel eens een probleem kunnen vormen voor onze computers, microgolfovens, gsm-toestellen, programeerbare wasmachines... geen zorgen, de meest radikale geologen verwachten een dergelijke afname ten vroegste rond het jaar 2200. we hebben dus nog wel even tijd om oplossingen te vinden. Citaat:
Citaat:
maar echte wetenschap vergt natuurlijk een intellectuele inspanning. de wereld waarin wij leven is nu eenmaal zo complex dat je niet zomaar met een paar slogans alles verklaard krijgt. wetenschap wordt dus niet door een enorm complot geheim gehouden voor de bevolking, maar veel mensen zijn gewoon fundamenteel lui en willen de inspanning niet doen om een stuk wereld op een wetenschappelijke manier te leren kennen. Citaat:
vrede, redwasp
![]() |