Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2011, 07:03   #1
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard De Euromaffia wint.

Citaat:
Griekenland: vervroegde verkiezingen op 19 februari

maandag 07 november 2011 om 03u45

(Belga) De twee belangrijkste politieke partijen in Griekenland zijn zondagavond overeengekomen om op 19 februari vervroegde verkiezingen te organiseren. Dat heeft de Griekse minister van Financiën, Evangelos Venizelos, meegedeeld.

Topoverleg eerder op de avond in Athene tussen president Karolos Papoulias, Pasok-leider en ontslagnemend premier Giorgios Papandreou en leider Antonis Samaras van de grootste oppositiepartij Neia Dimokratia, leverde een akkoord op over de overgangsregering die het land in de komende maanden uit het economische en financiële dal moet halen. Ze zal dit doen door de eisen die de Europese Unie op 26 oktober formuleerde nauwgezet uit te voeren. Eens die taak volbracht, zullen vervroegde verkiezingen gehouden worden. In de overgangsregering of regering van nationale eenheid is geen plaats voor Papandreou. (LOR)
Nu kan de Euro maffia hun paard van Troje verplaatsen naar het volgende slachtoffer en ze hebben de keuze, België, Italië, Portugal, Spanje, Ierland en dan waarschijnlijk Frankrijk.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 09:40   #2
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Wie is dat, de Euro maffia?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 09:47   #3
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
IMF?
Oud 7 november 2011, 09:52   #4
subocaj

Standaard

Citaat:
Als je het nog niet weet zul je het binnenkort wel merken!
Het zijn die, die met voorkennis sinds de toetreding van Griekenland, de Griekse torenhoge staatsschulden lekker verzwegen hebben en nu de Griekse werkende burger, in plaats van de "groten", laten opdraaien voor al hun politieke gekonkelfoes, bij de aansluiting van Griekenland.
Troost je België komt ook aan de beurt en rapper dan je denkt.
Nu kunnen ze het rijtje afgaan.
Oud 7 november 2011, 09:54   #5
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Ge gaat het mij toch eens precies moeten zeggen, want ik kom niet verder dan Reynders die het al wist en ik weet niet welk voordeel die er bij had.
Oud 7 november 2011, 10:10   #6
subocaj

Standaard

Citaat:
Ge gaat het mij toch eens precies moeten zeggen, want ik kom niet verder dan Reynders die het al wist en ik weet niet welk voordeel die er bij had.
Was dat niet: wij wisten het allemaal.
Wie hij met allemaal bedoelde, zoek je zelf maar uit.
Van de Belgische parlementairen heb ik echter niemand horen beweren, buiten Iefke dat hij het niet wist. Maar iedereen weet ondertussen, dat hij eigenlijk nog nooit iets geweten heeft, wat niet op zijn blackberry gespijkerd staat.
Trouwens uit de rest van Europa is dat ook nergens ontkend.
Oud 7 november 2011, 10:27   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De Eurofascisten. Ik ben een Euromaffioso. En volgens de draadtitel van Hot Marijke een Vierdewereldnazi.

Mod beschouwt "Eurofascist" niet als een persoonlijk scheldwoord .
Maakt deel uit van een serene discussie onder respectvolle forummers.

De Eurofascist-schelder wint

Ik ben door en door democraat en wens niet in verband gebracht te worden met fascisme. Daarom zal ik op dit Forum nooit meer het woord tot Pelgrim richten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2011 om 10:32.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 10:59   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Van de Belgische parlementairen heb ik echter niemand horen beweren, buiten Iefke dat hij het niet wist. Maar iedereen weet ondertussen, dat hij eigenlijk nog nooit iets geweten heeft, wat niet op zijn blackberry gespijkerd staat.
Tuurlijk wisten wij dat allemaal.
Dat van Dexia, dat wisten wij ook allemaal.
En voorheen Fortis, dat ook natuurlijk.
Zelfs de dioxine-kiekens: op voorhand geproefd.

Alleen de ondergang van de vele communistische bolwerken die al gevallen zijn, en de schandalen die er waren ... dat wisten we niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 11:48   #9
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk wisten wij dat allemaal.
Dat van Dexia, dat wisten wij ook allemaal.
En voorheen Fortis, dat ook natuurlijk.
Zelfs de dioxine-kiekens: op voorhand geproefd.

Alleen de ondergang van de vele communistische bolwerken die al gevallen zijn, en de schandalen die er waren ... dat wisten we niet.
Door de tekorten, die nu tevoorschijn komen, in al hun glorie en het bijdrukken van virtueel geld hebben de Westerse landen, het fiasco iets langer kunnen volhouden dan het staatskapitalisme van de voormalige USSR.

Door de tekorten aan alle soorten energie nu, kunnen ze zelfs geen boycot meer uitvoeren tegen Rusland, zoals ze altijd gedaan hebben tijdens het ijzeren gordijn tijdperk.. Nu moeten ze gaan schooien bij de staats-kapitalist bij uitstek of hij aub het Westen wil voorzien van grondstoffen.
Poetin is een goede leerling geweest van het kapitalisme en nu verwijt men hem dat hij dezelfde kapitalistische trucjes toepast.
Beetje realist blijven aub.
Oud 7 november 2011, 12:46   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de tekorten, die nu tevoorschijn komen, in al hun glorie en het bijdrukken van virtueel geld hebben de Westerse landen, het fiasco iets langer kunnen volhouden dan het staatskapitalisme van de voormalige USSR.

....
Beetje realist blijven aub.
Heb jij een idee hoeveel nieuwe auto's er zullen ingeschreven worden in "ons fiasco Westers land" ?
Kijk eens rond hoeveel er al rondrijden met de nieuwe nieuw-rode nummerplaat ...

Wij zijn ferm gejost met de bankencrisis, daar niet van, maar ... fiasco .. zo ver zijn we nog niet hoor.

Crisis ??? Weet gij hoeveel een ticketje voetbal hoogste klasse kost ? En zitten die stadions vol of niet ?
Crisis ??? Weeg gij hoeveel een mobilhome kost, en weet ge hoeveel mensen er mee rondrijden? Zouden dat allemaal dokters en captains of industry zijn ? Aai donttink so.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:25   #11
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ah nee, ik weet niet wie de euro maffia is, en gij blijkbaar wel. De Bilderbergers? De Rozenkruisers? De Boerinnenbond?
Oud 7 november 2011, 14:48   #12
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb jij een idee hoeveel nieuwe auto's er zullen ingeschreven worden in "ons fiasco Westers land" ?
Kijk eens rond hoeveel er al rondrijden met de nieuwe nieuw-rode nummerplaat ...
Ken je het geluid van een uitlaat? poef,poef,poef. Heb je al gehoord van banken die failliet gaan omdat ze teveel "bad credits" hebben.

Citaat:
Wij zijn ferm gejost met de banken crisis, daar niet van, maar ... fiasco .. zo ver zijn we nog niet hoor.
Gehoord vandaag, dat het zinkende schip, Berlusconi moet verlaten ( en dit is een bewuste omkering, omdat de geld gieren uit zijn op hun volgende volgende slachtoffer. En die stoppen niet voor ze het volledige rijtje zijn afgegaan

Citaat:
Crisis ??? Weet gij hoeveel een ticketje voetbal hoogste klasse kost ? En zitten die stadions vol of niet ?
Dat er idioten zijn die wel geld hebben voor een seizoen abonnement voor het voetbal, maar geen geld, om met hun kinderen 3 dagen naar zee te gaan, moet je er ook bij vermelden, want van die idioten ken ik ook.

Citaat:
Crisis ??? Weeg gij hoeveel een mobilhome kost, en weet ge hoeveel mensen er mee rondrijden? Zouden dat allemaal dokters en captains of industry zijn ? Aai donttink so.
Gehuurde rijden er veel rond ja.
Gekochte al een pak minder en afbetaalde nog minder. Weet je wel poef, poef, poef en banken crisis.
Het spelletje gaat gewoon door.
Oud 7 november 2011, 17:05   #13
subocaj

Standaard

Citaat:
Actuele dossiers :

Eurozone in crisis

ECB voert aankopen obligaties sterk op

* maandag 07 november 2011, 16u47
*
* Auteur: wle

* Mario Draghi liet verstaan dat het opkopen van obligaties slechts een tijdelijke maatregel is.

Mario Draghi liet verstaan dat het opkopen van obligaties slechts een tijdelijke maatregel is.

rtr

De Europese Centrale Bank (ECB) heeft vorige week voor 9,5 miljard euro obligaties opgekocht. Dat is ruim een verdubbeling in vergelijking met de week voordien, toen voor 4 miljard euro obligaties zijn aangkocht.

De stijging is te verklaren door de storm waarin het Italiaanse waardepapier zich bevindt. Zo steeg de rente op de Italiaanse tienjaars obligaties eerder vandaag nog tot een recordhoogte van 6,68 procent.

De kersverse ECB-voorzitter Mario Draghi liet vorige week tijdens een persconferentie verstaan dat het opkopen van obligaties slechts een tijdelijke maatregel is.
Ja, dat is normaal na een tijdje zijn ze waardeloos. 13,5 miljard van de Europese belastingbetaler foetsie.
En dankbaar dat we die maffiosi zijn. Vooral omdat de beurzen een half uurtje in de plus stonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be