![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nu dat men alle café's rookvrij heeft gemaakt, zijn de uitbaters bijna verplicht om hun klanten buiten een onderkomen te voorzien, liefst verwarmd in de winter.
Dit is leuk hé mensen van de anti-tabak brigade? Nu mogen jullie allemaal gezellig lekker alleen binnen gaan zitten, terwijl de helft van het rokende cafépubliek buiten in de kou onder een blazerke gaat staan. En gezond dat dat is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen dat soort van terrasverwarming.
Over CO2 productie zonder nut te spreken...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De party-tenten of aanverwanten die ik al gezien heb, werden niet verwarmd, en dat was niet nodig ook.
Een mens kan nog wel een beetje tegen de kou hoor ! Uit de wind staan, maakt al een groot verschil.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over binnen een paar weken waarbij een onnoemelijke koudewinter op ons afkomt. Trouwens, het gaat me niet over de al of niet verwarming, maar over het feit dat de klanten van de café's buiten moeten staan, terwijl de anti tabak brigade dan alleen aan den toog mogen zitten. Als ik cafébaas was, ze kregen van mij geen blik tenzij het "oude" klanten waren die vroeger ook kwamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Al die miereneukende rookvrije ettertjes zouden nu verplicht moeten worden continu binnen te zitten, laat die gezellige partytenten maar komen.
De rokers zullen tenminste nog wat weerstand opbouwen ![]()
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Blij te horen dat er dan toch nog gezellige plaatsen zullen ontstaan met gezellige mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het hoor. Het is echt zwaar om dragen, zo'n verslaving.
Toch geven we niet toe. Streng, maar rechtvaardig ... http://www.youtube.com/watch?v=TQprOUX9RBw
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() t is gelukkig niet zo dat niet rokers daar niet binnenmogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() We roken ze eruit!!
![]() Shit ja... ik rook ook niet meer... Maar kunnen we dat niet enkel doen met die extreme anti-rokers?? Grrrr... waarom ben ik nu gestopt, mijn clubje is de minder leuke ![]()
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ZIJ zorgen ervoor dat de café leeg is, en de klanten buiten in de kou staan. Dat ze dan zorgen dat de café volzit met niet-rokers hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() welke anti tabak brigade ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor of na je hoestbui ?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herval zeker niet met roken, want dan ga je lethargisch worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Roken of stoppen met roken is een privé beslissing en net zomin als ik vroeger niet-rokers wou verplichten te roken, wil ik rokers niet verbieden te roken. In restaurants is het voor mij best dat er niet gerookt wordt, maar op feestjes krijgt men tegenwoordig het gesplitste gedeelte: de helft van de gasten staan buiten, en de andere helft van het gezelschap binnen. Leuk is wat anders en ik vind het ook niet leuk om alleen aan een tafel te zitten omdat de rest "is gaan roken". Zeker in de zomer blijven die gewoon buitenstaan en dat is het dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"jonge schoolmeester in de klas vertelt: ik ben hier al een half uur aan het uitleggen dat twee helften gelijk zijn aan mekaar, maar de grootste helft van de klas heeft het nog altijd niet gesnapt" ... Er zijn dus veeel meer mensen die niet roken, dan die wel roken. Het is dus een minderheid die naar buiten 'moet'. Ten tweede ze staan daar niet de hele tijd buiten. Ze staan daar buiten, tussen de soep en de patatten, en/of tussen de patatten en het nagerecht. Of daarna, als de vrouw begint te zagen om eens te gaan dansen. Ten derde zoals al gezegd in een andere draad, als niet-roker ga ik af en toe ook mee naar buiten. Dat is gezond, en van te lang binnen zitten wordt ge stijf (op de verkeerde plaatsen toch) Ten vierde als ge daar dan buiten staat eventjes, dan kunt ge ook eens babbelen tegen iemand die aan een andere tafel zit, in plaats van tegen uwe gebuur alleen.
||
![]() |
![]() |