Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2011, 11:55   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard De rooktent

Nu dat men alle café's rookvrij heeft gemaakt, zijn de uitbaters bijna verplicht om hun klanten buiten een onderkomen te voorzien, liefst verwarmd in de winter.

Dit is leuk hé mensen van de anti-tabak brigade? Nu mogen jullie allemaal gezellig lekker alleen binnen gaan zitten, terwijl de helft van het rokende cafépubliek buiten in de kou onder een blazerke gaat staan.

En gezond dat dat is!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 11:57   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben tegen dat soort van terrasverwarming.
Over CO2 productie zonder nut te spreken...
Oud 7 november 2011, 12:00   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De party-tenten of aanverwanten die ik al gezien heb, werden niet verwarmd, en dat was niet nodig ook.

Een mens kan nog wel een beetje tegen de kou hoor ! Uit de wind staan, maakt al een groot verschil.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 12:14   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De party-tenten of aanverwanten die ik al gezien heb, werden niet verwarmd, en dat was niet nodig ook.

Een mens kan nog wel een beetje tegen de kou hoor ! Uit de wind staan, maakt al een groot verschil.
welke kou? het is verdorie nog altijd 16 graden!
Ik heb het over binnen een paar weken waarbij een onnoemelijke koudewinter op ons afkomt.

Trouwens, het gaat me niet over de al of niet verwarming, maar over het feit dat de klanten van de café's buiten moeten staan, terwijl de anti tabak brigade dan alleen aan den toog mogen zitten. Als ik cafébaas was, ze kregen van mij geen blik tenzij het "oude" klanten waren die vroeger ook kwamen.
Oud 7 november 2011, 12:16   #5
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Al die miereneukende rookvrije ettertjes zouden nu verplicht moeten worden continu binnen te zitten, laat die gezellige partytenten maar komen.
De rokers zullen tenminste nog wat weerstand opbouwen
Oud 7 november 2011, 12:19   #6
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Blij te horen dat er dan toch nog gezellige plaatsen zullen ontstaan met gezellige mensen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 12:56   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp het hoor. Het is echt zwaar om dragen, zo'n verslaving.

Toch geven we niet toe. Streng, maar rechtvaardig ... http://www.youtube.com/watch?v=TQprOUX9RBw

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 november 2011, 12:58   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
welke kou? het is verdorie nog altijd 16 graden!
Ik heb het over binnen een paar weken waarbij een onnoemelijke koudewinter op ons afkomt.

Trouwens, het gaat me niet over de al of niet verwarming, maar over het feit dat de klanten van de café's buiten moeten staan, terwijl de anti tabak brigade dan alleen aan den toog mogen zitten. Als ik cafébaas was, ze kregen van mij geen blik tenzij het "oude" klanten waren die vroeger ook kwamen.
niemand MOET buiten gaan staan hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 12:59   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Al die miereneukende rookvrije ettertjes zouden nu verplicht moeten worden continu binnen te zitten, laat die gezellige partytenten maar komen.
De rokers zullen tenminste nog wat weerstand opbouwen
t is gelukkig niet zo dat niet rokers daar niet binnenmogen.
Oud 7 november 2011, 13:06   #10
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is gelukkig niet zo dat niet rokers daar niet binnenmogen.
als het aan mij lag, ik sjotte ze buiten!
Oud 7 november 2011, 13:07   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat je een junk bent, daar kan ik mee leven, ik aanvaard iedereen zoals hij is, maar dat je zo onverdraagzaam bent ... dat vind ik geen schone karaktertrek zene.
Oud 7 november 2011, 13:11   #12
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We roken ze eruit!!
Shit ja... ik rook ook niet meer...
Maar kunnen we dat niet enkel doen met die extreme anti-rokers??
Grrrr... waarom ben ik nu gestopt, mijn clubje is de minder leuke
Oud 7 november 2011, 13:14   #13
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
dat je een junk bent, daar kan ik mee leven, ik aanvaard iedereen zoals hij is, maar dat je zo onverdraagzaam bent ... dat vind ik geen schone karaktertrek zene.
ik ben al vier jaar gestopte roker. Heb nog altijd een even grote hekel aan de anti-tabak brigade.

ZIJ zorgen ervoor dat de café leeg is, en de klanten buiten in de kou staan. Dat ze dan zorgen dat de café volzit met niet-rokers hé?
Oud 7 november 2011, 13:16   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben al vier jaar gestopte roker. Heb nog altijd een even grote hekel aan de anti-tabak brigade.

ZIJ zorgen ervoor dat de café leeg is, en de klanten buiten in de kou staan. Dat ze dan zorgen dat de café volzit met niet-rokers hé?
welke anti tabak brigade ?
Oud 7 november 2011, 13:18   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor of na je hoestbui ?

Oud 7 november 2011, 13:21   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben blij dat je zo strijdvaardig blijft.

Herval zeker niet met roken, want dan ga je lethargisch worden.

Oud 7 november 2011, 13:28   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu dat men alle café's rookvrij heeft gemaakt, zijn de uitbaters bijna verplicht om hun klanten buiten een onderkomen te voorzien, liefst verwarmd in de winter.

Dit is leuk hé mensen van de anti-tabak brigade? Nu mogen jullie allemaal gezellig lekker alleen binnen gaan zitten, terwijl de helft van het rokende cafépubliek buiten in de kou onder een blazerke gaat staan.

En gezond dat dat is!
Wie verplicht hen te roken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 13:30   #18
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben blij dat je zo strijdvaardig blijft.

Herval zeker niet met roken, want dan ga je lethargisch worden.
ik heb totaal geen hervallingsneigingen hoor. Maar één van de eerste dingen die ik me voornam toen ik stopte, was om effektief nooit lid van de antitabak brigade te worden. Bezoek mag dus gewoon binnen roken bij mij (behalve als ze zelf buiten roken in hun huis, ja er zijn van die mensen die zèlf buiten roken maar bij een niet-roker dan vragen of ze binnen mogen roken).

Roken of stoppen met roken is een privé beslissing en net zomin als ik vroeger niet-rokers wou verplichten te roken, wil ik rokers niet verbieden te roken.

In restaurants is het voor mij best dat er niet gerookt wordt, maar op feestjes krijgt men tegenwoordig het gesplitste gedeelte: de helft van de gasten staan buiten, en de andere helft van het gezelschap binnen. Leuk is wat anders en ik vind het ook niet leuk om alleen aan een tafel te zitten omdat de rest "is gaan roken". Zeker in de zomer blijven die gewoon buitenstaan en dat is het dan.
Oud 7 november 2011, 13:31   #19
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke anti tabak brigade ?
Mythische wezens , uit de denkwereld van Cynara Cardunculus. (ze zullen wel 'dhimmis' zijn ook in haar wereldje )
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 13:48   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb totaal geen hervallingsneigingen hoor.
....
Daar ben ik oprecht blij om.

Citaat:
In restaurants is het voor mij best dat er niet gerookt wordt, maar op feestjes krijgt men tegenwoordig het gesplitste gedeelte: de helft van de gasten staan buiten, en de andere helft van het gezelschap binnen. Leuk is wat anders en ik vind het ook niet leuk om alleen aan een tafel te zitten omdat de rest "is gaan roken". Zeker in de zomer blijven die gewoon buitenstaan en dat is het dan.
Ten eerste, spreek jij van de helft.
"jonge schoolmeester in de klas vertelt: ik ben hier al een half uur aan het uitleggen dat twee helften gelijk zijn aan mekaar, maar de grootste helft van de klas heeft het nog altijd niet gesnapt" ...

Er zijn dus veeel meer mensen die niet roken, dan die wel roken.
Het is dus een minderheid die naar buiten 'moet'.

Ten tweede
ze staan daar niet de hele tijd buiten.
Ze staan daar buiten, tussen de soep en de patatten, en/of tussen de patatten en het nagerecht. Of daarna, als de vrouw begint te zagen om eens te gaan dansen.

Ten derde
zoals al gezegd in een andere draad, als niet-roker ga ik af en toe ook mee naar buiten.
Dat is gezond, en van te lang binnen zitten wordt ge stijf (op de verkeerde plaatsen toch)

Ten vierde
als ge daar dan buiten staat eventjes, dan kunt ge ook eens babbelen tegen iemand die aan een andere tafel zit, in plaats van tegen uwe gebuur alleen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be