![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...ertraging.aspx
Citaat:
Citaat:
Als ik aan "stille ruimte" denk, dan komt me de zaal voor van een of andere Nederlandse universiteit, die ook zo'n ruimte hadden geinstalleerd voor IEDEREEN maar waarbij na een tijdje het gewoon tot moskee werd omgevormd. Uiteraard (! nietwaar?) kan dit miljoenen kostende project dat door de belastingbetaler wordt betaald, niet tot een eenzijdige moskee worden omgevormd.... nemen we aan. ![]() elke gelijkenis met een moskee is zuiver toevallig. ![]() Iemand enig idee hoe we het ons moeten voorstellen? Atheist Cynara loopt op een groene vrijdag doodgemoedereerd naar de "stille ruimte" en struikelt daar over achterwerken en handgeknoopte perzische tapijten. Maar geen nood, voor haar werd een apart atheistisch plaatsje vrijgehouden zodat ook Cynara haar "stil moment" kan inpassen tussen de preken van de imam door. Of zouden die ook moeten zwijgen? Iemand enig idee? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() toch spijtig dat bibliotheken niet langer als stille ruimte in aanmerking komen.
Je zou elke zaterdag en zondag kunnen plannen met bijeenkomsten ter ere van het vliegend spaghettimonster; De rookkerk kan die ruimte zeer zeker invullen met zinnige zingevende momenten. Daarnaast kunnen de Jedi er eventueel wat introducties inrichten in het gebruik van the force (midichloriden.enzo); Ook nudisten kunnen er terecht met enkele kennismakings activiteiten. Lijkt mij toch allemaal zeer aangenaam en divers. Voor elk wat wils.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik ben altijd voorstander geweest om leegstaande kerken of publieke gebouwen open te stellen voor de verschillende levensbeschouwingen maar als ik het artikel zo lees gaat dat niet echt op de manier zijn de ik me had voorgesteld.
Ze noemen het wel stille ruimte maar ik lees daarnaast : "belangrijke levensbeschouwelijke momenten in hun leven een plaats te geven" en "Ook kan de zaal gebruikt worden als conferentiecentrum en voor concerten van klassieke muziek". Alles behalve stil dus en een bron vooral voor geruzie. Er zijn genoeg particuliere mogelijkheden om feesten, concerten en zo meer te organiseren. Ik had daar liever mensen van alle levensbeschouwingen - in stilte en samen - zien zitten of staan bidden, mediteren, reflecteren, nadenken, ... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen vermoed ik dat men de zalen gewoon kan afhuren. Vraag blijft of doelgroep 1 dan nog alcoholische drankjes mag schenken als de dag nadien doelgroep 2 het wil gebruiken voor hun vijf gebeden per dag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Profiteer ervan voordat men er stille ruimten van maakt. |
|
![]() |
![]() |