Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2011, 08:53   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.498
Standaard Leasebelasting ontwijken door Smart te kopen

EN dan noemt EDR : belasting op GROS bolides, dus alles dat meer dan een polo is, is een gros bolide;

EDR viseert 9 op 10 bedrijfswagens
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...26870-3136.art

http://www.lalibre.be/actu/belgique/...s-bolides.html
Les libéraux s’opposent, non pas au principe général, mais �* la progression qu’ils estiment fulgurante au niveau d’un véhicule moyen, �* savoir l’Audi A4. Pour eux, cela n’est pas une grosse voiture, mais un véhicule dont bénéficient beaucoup de cadres moyens. La réforme, telle que prévue par le formateur, devrait rapporter 500 millions d’euros.

en een patrimoniumbelasting ze
ale 300.000 mensen mogen nu ieder jaar 5000euro belasting betalen

Les lignes bougent au niveau de l’impôt sur la fortune. Sur proposition du SP.A, les six partis étudient une nouvelle formule qui toucherait les "gros revenus" du patrimoine et non le patrimoine lui-même. La proposition du formateur (une taxe de 0,5 % sur le patrimoine de plus de 1,250 million, �* l’exception de la maison principale et du patrimoine professionnel) sur la base d’une déclaration volontaire du contribuable semble, elle, passée �* la trappe.
brother paul is offline  
Oud 15 november 2011, 08:58   #2
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

wanneer de organisatie van di rupette in een cordon sanitaire? Long overdue
born2bewild is offline  
Oud 15 november 2011, 09:04   #3
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Je ziet, zoals Van Cauwelaert reeds lang lang geleden schreef: ook zonder de N-VA ligt daar een factuur van 22 miljard.

Eerlijk gezegd vind ik het erg dom om een eerder rechts georiënteerde partij als N-VA buiten te gooien, zeker omdat deze qua staatshervorming erg redelijk was (men vroeg geen onafhankelijkheid al voor de verkiezingen en zelfs het voorstel van BDW was federalistisch en niet confederalistisch). Idem Groen en Ecolo, toch partijen die niet erg moeilijk deden. Nu heb je een klassieke tripartite, wat olie en vuur verenigen is op het gebied van het socio-economische. Enerzijds heb je het grootkapitaal van de VLD en MR dat tegen de werknemerssyndicaten PS en SP.a moet opnemen en dan tussenin de tsjeven die zowel Unizo als het ACW te vriend moet houden en dus mossel noch vis betekent. Kalootje pesten zoals in 1999 kan ook niet meer, want die zijn nodig en erg economisch is dat niet.

Met óf N-VA erbij óf de groenen, had je een duidelijk rechtse of linkse coalitie en zouden er veel makkelijker knopen doorgehakt kunnen worden.

Nu heb je weer die twist tussen links (belast maar) en rechts (belast die auto's niet).

We're doomed.
Vito is offline  
Oud 15 november 2011, 09:07   #4
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Zou me € 2.124,- extra per jaar gaan kosten. Erg veel geld, waardoor ik noodgedwongen minder zal spenderen en dus de economie nog wat verder de dieperik in duw.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 09:09   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Dat ze nen Cayenne wat meer belasten daar valt nog mee te leven.

Maar hoeveel mensen hebben hun break of monovolume niet echt nodig, daarmee wil ik zeggen, zit maar eens de hele dag in ne slechten autostoel, ...

En pak maar eens wat materiaal mee voor installaties te gaan doen of dingen te gaan repareren...

Het is duidelijk dat sossen uit bergen niet weten wat werken is, ... laat het sociaal profitariaat maar opdraaien voor die 500 000 000 ipv eerlijk werkende mensen weer maar eens ne poot uit te draaien.
Herr Flick is offline  
Oud 15 november 2011, 09:11   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Misschien moeten ze met hun bedrijfswagen maar eens overal de ring gaan bezetten...

Eens zien hoe rap we die 500 000 000 miljoen er dan weer doorgedraaid gaan hebben.

Firmawagens van Vlaanderen verenigt u, gewoon den blok erop.
Herr Flick is offline  
Oud 15 november 2011, 09:12   #7
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Enfin, Di Rupo rijdt met een Audi A8, dus hij zal mee "mogen" betalen.
Ach nee, het is waarschijnlijk geen bedrijfswagen, maar een dienstwagen.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 09:15   #8
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Tais toi et paye!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 november 2011, 09:19   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Je kan ook ZELF je wagen bekostigen, net zoals de meeste mensen moeten doen.
Hoeveel zou dat je kosten?

Stropen die klootzakken ons nog niet genoeg, ? De helft van wat je al betaald op je mazout zijn taksen, btw etc...

Ik zeg het dat ze de mensen die werken eens gerust laten, en

A bij hun eigen het geld gaan zoeken

B bij de ambetantenaren het geld gaan zoeken

C bij de steuntrekkers het geld gaan zoeken.

De reguliere economie blijf je nu best met je poten af, die hebben al niks meer op overschot.
Herr Flick is offline  
Oud 15 november 2011, 09:19   #10
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.114
Standaard

ik betaal al op mijn firmawagen, afhankelijk van zijn CO²-uitstoot. Ik zou niet weten waarom ik nog meer zou moeten betalen voor een extralegaal voordeel dat voorzien wordt omdat de staat al gigantisch zit te graaien in mijn brutoloon.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
“Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.”
morte-vivante is offline  
Oud 15 november 2011, 09:21   #11
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 10.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Grapjas, jij hebt een tankkaart
de firma die de naft betaalt betaalt die accijnzen niet?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
“Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.”
morte-vivante is offline  
Oud 15 november 2011, 09:22   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.498
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...jfswagen.dhtml

Extra belasting op dieselbedrijfswagens
Toyota Corolla + 22 euro
VW Golf + 31 euro
Audi A3 + 41 euro
BMW 1 + 53 euro
Saab + 58 euro
BMW 3 + 79 euro
Audi A4 + 117 euro
Mercedes C + 119 euro
BMW 5 + 196 euro
Porsche Cayenne + 456 euro

voila ze pas op weer lekker hypocriet want de jaarlijkse belasting is dit

Extra belasting op dieselbedrijfswagens
Toyota Corolla € 264.00
VW Golf € 372.00
Audi A3 € 492.00
BMW 1 € 636.00
Saab € 696.00
BMW 3 € 948.00
Audi A4 € 1,404.00
Mercedes C € 1,428.00
BMW 5 € 2,352.00
Porsche Cayenne € 5,472.00


pasop bovenop privégebruik voordeel in natura belasting die nogal dikwijls totaal verkeerd en onredelijk hoog is.
Haleluja, dit is dan de dikke wagens extra belasten

Voor mij is de dikke wagen niet de gemiddelde wagen, maar een BMW5 of een Porsche Cayenne

NU hij mag het doen hoor voor mij, maar dan vind k dat hij iedereen een gratis treinabonnement moet geven. EN dat hij de ambtenaren moet BELASTEN VOORDEEL IN NATURA voor hun gratis treinabonnement


Als je een porsch cayenne koopt van 50.000euro, dan betaal je al stilleks aan de helft zelf, want die auto kun je zogezegd aftrekken, maar die 5000euro x 5jaar = 25.000euro + voordeel in natura 10.000km*5=50.000km is ook al een aardig bedrag. IK denk dus dat je beter de cayennen kontant koopt, en gewoon forfaitair kilometers aftrekt
ik heb meer en meer goesting om een maserati te kopen, een kwestie van die gast zijn ogen uit te steken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 november 2011 om 09:26.
brother paul is offline  
Oud 15 november 2011, 09:23   #13
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Je kan ook ZELF je wagen bekostigen, net zoals de meeste mensen moeten doen.
Hoeveel zou dat je kosten?
Belachelijke en kortzichtige opmerking. Die bedrijfswagen maakt gewoon deel uit van mijn loon. Als ik geen bedrijfswagen had gehad, had ik een hoger loon bedongen.
Als ik jou redenering volg, kan je ook gewoon aan iemand zeggen dat hij het eens met een deeltje loon minder zou moeten doen.
Trouwens, van de +/- 35.000km/jaar, doe ik ongeveer 27.000 km puur professioneel, dus ik heb wel degelijk een wagen nodig voor het werk.
Door nu de mensen met een bedrijswagen zo zwaar te gaan belasten, ga je hen gewoon een deel van hun loon afpakken.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 09:32   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
Standaard

Kijk ik rijd zelf rond met een bedrijfswagen en ik vind het een correcte redenering van De Heer Di Rupo. Die stelt namelijk dat bedrijfswagens in Belgie veel goedkoper belast worden dan in de ons omringende landen en hij wil dat nu gelijk trekken. Daar kan je dus in principe niks op tegen hebben. Ik verwacht van De Heer Di Rupo nu natuurlijk ook dat hij zijn redenering doortrekt en de volledige personenbelasting hervormt en gelijktrekt met de percentages in de ons omringende landen. De rechtlijnigheid van Di Rupo indachtig kan dat geen probleem zijn toch?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 november 2011, 09:33   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RTODTO Bekijk bericht
Grapjas, jij hebt een tankkaart
Nog niet,


Maar zelf als dat zo is spet mijn werkgever daar al voor af, niet ?

En als die meer moet gaan betalen kan hij minder investeren...

En als andere werknemers ook minder kunnen investeren of hun prijzen moeten optrekken, ...

En dit alleen omdat er een bende rooie gangsters zich in die regering binnen gewrongen hebben met een gat in hun hand. De Vlaamse kiezer heeft daar niet om gevraagd.
Herr Flick is offline  
Oud 15 november 2011, 09:35   #16
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
dus alles dat meer dan een polo is, is een gros bolide;
Een polo heeft toch ook meer dan 2PK ?
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline  
Oud 15 november 2011, 09:47   #17
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Maakt Toyota eigenlijk nog Corolla's?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 november 2011, 10:55   #18
Storm
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 259
Standaard

Voor mij mogen bedrijfswagens zwaarder belast worden.
Een bedrijfswagen levert nu immers een veel groter netto-voordeel tov wat je zou overhouden moest dat bedrag bruto bij je loon komen. Die kloof mag wel wat kleiner.

Enfin, heel veel ken ik er niet van, maar da' mijn indruk.
Storm is offline  
Oud 15 november 2011, 11:03   #19
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Voor mij mogen bedrijfswagens zwaarder belast worden.
Een bedrijfswagen levert nu immers een veel groter netto-voordeel tov wat je zou overhouden moest dat bedrag bruto bij je loon komen. Die kloof mag wel wat kleiner.

Enfin, heel veel ken ik er niet van, maar da' mijn indruk.
Weerom een kromme redenering. Dit heeft NIETS te maken met het feit of dat voor de werknemer aantrekkelijker is dan zelf een wagen te moeten kopen.

De overheid heeft de bedrijfswagens relatief aantrekkelijk gemaakt om de werkgevers in staat te stellen hun werknemers een deel van het loon in natura uit te betalen en zo de torenhoge loonlasten voor een stuk te vermijden. Indien ze dat niet zouden kunnen en dus geen bedrijfswagen zouden ter beschikking stellen, dan zouden ze die werknemer een veel hoger loon moeten betalen voor die functie.

De maatregel Di Rupo is gewoon een groot stuk nettoloon bij de werknemer weghalen !

Laatst gewijzigd door schietboog : 15 november 2011 om 11:04.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 11:07   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Voor mij mogen bedrijfswagens zwaarder belast worden.
Een bedrijfswagen levert nu immers een veel groter netto-voordeel tov wat je zou overhouden moest dat bedrag bruto bij je loon komen. Die kloof mag wel wat kleiner.

Enfin, heel veel ken ik er niet van, maar da' mijn indruk.
Laten we het daar dan bij houden. Deze ingreep zal vooral tot gevolg hebben dat de loonlast voor de bedrijven nog hoger wordt en dat ze nog wat minder concurrentieel worden tegenover het buitenland, waardoor jobcreatie in het gedrang komt. Of denk je nu werkelijk dat ik als werknemer die extra kost op mij ga nemen of zo?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be