Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Kan Yves Leterme een regering vormen?
ja, zonder meer 10 45,45%
ja. met de hulp van Dehaene en Co. 12 54,55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2004, 20:02   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Naar het schijnt heeft Y. Leterme tot nu toe enkel eens een gemeenteraad bijengeschaard, is deze man wel volwaardig genoeg om een hele regering onder moeilijke omstandigheden ineen te steken?
Rare jongens die politiekers. Ik dacht dat een beetje ervaring in dit soort zaken op zijn minst evident is, maar blijkbaar hoeft zelfs dat niet.
rare jongens....
Hopelijk heeft hij gisteren eens goed gefeest, want het zou wel eens voor een tijdje gedaan kunnen zijn!
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 01:01   #2
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

U bent de "nee" vergeten
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 01:27   #3
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

leterme heeft zowel verschillende jaren in het vlaamse en in het federale parlement gezeten, oa als fractieleider. een regering samenstelling heeft hij nog niet gedaan, maar er zijn genoeg mensen in zijn partij waar hij wel raad aan kan vragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 06:29   #4
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa
Naar het schijnt heeft Y. Leterme tot nu toe enkel eens een gemeenteraad bijengeschaard, is deze man wel volwaardig genoeg om een hele regering onder moeilijke omstandigheden ineen te steken?
Rare jongens die politiekers. Ik dacht dat een beetje ervaring in dit soort zaken op zijn minst evident is, maar blijkbaar hoeft zelfs dat niet.
rare jongens....
Hopelijk heeft hij gisteren eens goed gefeest, want het zou wel eens voor een tijdje gedaan kunnen zijn!

Yves Leterme sterk genoeg???Jazeker,..om te foefelen , te prutsen ,te sjoemelen en zijn eigen zakken te vullen .
Eigenbelang is het enige wat hem interesseert,..niet de belangen voor de bevolking!

Scarlet
scarlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 06:40   #5
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scarlet
]

Yves Leterme sterk genoeg???Jazeker,..om te foefelen , te prutsen ,te sjoemelen en zijn eigen zakken te vullen .
Eigenbelang is het enige wat hem interesseert,..niet de belangen voor de bevolking!

Scarlet
en op basis waarvan staaft u deze bewering? leterme is nog nooit in opspraak gekomen bij mijn weten. laster en eerroof is strafbaar, wist u dit?

Citaat:
Oud 15 juni 2004, 06:54   #6
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Citaat:
]

Scarlet
en op basis waarvan staaft u deze bewering? leterme is nog nooit in opspraak gekomen bij mijn weten. laster en eerroof is strafbaar, wist u dit?

Nog nooit in opspraak gekomen??? Laat me niet lachen!!Je had eens zijn smoel moeten zien zondagavond toen hij tegen de muur genageld was met de intelligentie ,onweerlegbare feiten van FILIP DE WINTER,...!!Een duivelsgezicht!Precies omdat hij geconfronteerd werd met waarheid en realiteit waar hij niet tegen opgewassen is,..
Het feit alleen al dat hij geen respect opbrengt voor een miljoen kiezers die voor een waardige partij als het VLAAMS BLOK hebben gekozen bewijst welk welk een soort hij eigenlijk maar is
Laster en eerroof strafbaar?? Dan beginnen we maar eens met leterme zelf aan te klagen hoe hij een heel groot deel van de bevolking oneer envernedering aandoet,...

Scarlet
Oud 15 juni 2004, 06:59   #7
ingenious

Standaard

Citaat:
Nog nooit in opspraak gekomen??? Laat me niet lachen!!Je had eens zijn smoel moeten zien zondagavond toen hij tegen de muur genageld was met de intelligentie ,onweerlegbare feiten van FILIP DE WINTER,...!!Een duivelsgezicht!Precies omdat hij geconfronteerd werd met waarheid en realiteit waar hij niet tegen opgewassen is,..
Het feit alleen al dat hij geen respect opbrengt voor een miljoen kiezers die voor een waardige partij als het VLAAMS BLOK hebben gekozen bewijst welk welk een soort hij eigenlijk maar is
Laster en eerroof strafbaar?? Dan beginnen we maar eens met leterme zelf aan te klagen hoe hij een heel groot deel van de bevolking oneer envernedering aandoet,...
Scarlet
had dewinter dan bewijzen dat leterme gesjoemeld, gefoefeld,... had om zijn eigen zakken te vullen. ik heb de hele uitzending gezien en ik weet van niks. uitleg?

Citaat:
Oud 15 juni 2004, 07:28   #8
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe CD&V op federaal vlak gaat besturen, terwijl deze op nationaal vlak zen 'coalitiepartners' moet bekritiseren.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 07:39   #9
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Ik vraag me af hoe CD&V op federaal vlak gaat besturen, terwijl deze op nationaal vlak zen 'coalitiepartners' moet bekritiseren.
het nationale en federale vlak is het zelfde mijn beste!

ik denk dat je federaal en vlaams bedoeld. ik denk dat men nu eindelijk deze niveaus, samen met de bijhorende bevoegdheden apart moet houden. en eens wat minder op de man spelen, maar op de inhoud.

Citaat:
Oud 15 juni 2004, 09:12   #10
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Scarlet
had dewinter dan bewijzen dat leterme gesjoemeld, gefoefeld,... had om zijn eigen zakken te vullen. ik heb de hele uitzending gezien en ik weet van niks. uitleg?

Ikzelf heb juist bewezen dat leterme een foefelaar,klungel en sjoemelaar is,..op uitleg voorgaande citaat,..maar daar zal jij als geestesgenoot wel geen oren willen naar hebben

Scarlet
Oud 15 juni 2004, 09:18   #11
ingenious

Standaard

Citaat:

Ikzelf heb juist bewezen dat leterme een foefelaar,klungel en sjoemelaar is,..op uitleg voorgaande citaat,..maar daar zal jij als geestesgenoot wel geen oren willen naar hebben

Scarlet
wat weet jij nu met wie ik al dan niet geestesgenoot ben. ik vraag gewoon wat je bedoeld. jij had het over sjoemelen en geld in iegen zak steken. ik weet daar niks van en vraag dus wat je bedoelt.

Citaat:
Oud 15 juni 2004, 10:27   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Non.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 10:33   #13
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Zowel Yves Leterme als Inge Vervotte zijn vlotte mediafiguren die zowel met lichaamstaal als woorden het heel goed kunnen uitleggen...

het is nogal gebeurd dat "het doen" heel wat moeilijker is als "het zeggen"...

maar ja, ze verdienen krediet...
voor mij zijn ze stukken beter als veel andere oudere ex-CVP'ers zijn...
met kan enkel op daden en niet op woorden alleen oordelen...
misschien kunnen ze het en dan wordt ik misschien fan

ook Tindemans was heel goed voor de camera, maar minder in "het doen"...
als minister en premier stapelde hij mislukkingen op...
het enige waar hij wat kleine resultaten boekte was als minister van landbouw: o.a. de wet op de vogelvangst afschaffen...
Oud 15 juni 2004, 11:02   #14
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Scarlet
wat weet jij nu met wie ik al dan niet geestesgenoot ben.

Met leterme natuurlijk

ik vraag gewoon wat je bedoeld. jij had het over sjoemelen en geld in iegen zak steken.

Ik heb duidelijk gezegd wat ik bedoel,...iemand die geen rekening houd met de wensen van minstens een miljoen mensen,...is o.a. een zakkenvuller ,..vermits hij als "regeerder" zijn eigen dictatuur handhaaft en daarbij onterecht zijn zakken vult,..omdat hij "zijn werk"niet rechtvaardig vervult.

ik weet daar niks van en vraag dus wat je bedoelt.

Vermits jij naar mijn aanvoelen een voorstander van leterme bent zul jij dat niet willen geweten hebben,...

Scarlet
Oud 15 juni 2004, 11:05   #15
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

wat weet jij nu met wie ik al dan niet geestesgenoot ben.

Met leterme natuurlijk :D

ik vraag gewoon wat je bedoeld. jij had het over sjoemelen en geld in iegen zak steken.

Ik heb duidelijk gezegd wat ik bedoel,...iemand die geen rekening houd met de wensen van minstens een miljoen mensen,...is o.a. een zakkenvuller ,..vermits hij als "regeerder" zijn eigen dictatuur handhaaft en daarbij onterecht zijn zakken vult,..omdat hij "zijn werk"niet rechtvaardig vervult.

ik weet daar niks van en vraag dus wat je bedoelt.

Vermits jij naar mijn aanvoelen een voorstander van leterme bent zul jij dat niet willen geweten hebben,... :wink:

Scarlet
En weeral eentje van het blok die zijn beweringen nog niet kan staven of bewijzen.

Maar ja, dat is de partij volgen zeker ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 11:11   #16
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:

Vermits jij naar mijn aanvoelen een voorstander van leterme bent zul jij dat niet willen geweten hebben,...

Scarlet
En weeral eentje van het blok die zijn beweringen nog niet kan staven of bewijzen.

En weertal een gefrustreerde kalle die de bewijzen niet wil aanvaardden.

Scarlet
Oud 15 juni 2004, 11:51   #17
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

En weertal een gefrustreerde kalle :lol: die de bewijzen niet wil aanvaardden.

Scarlet
Als jij dat bewijzen noemt ...

Ik heb nog 2 torens te koop in New York anders, niet geinteresseerd ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 12:00   #18
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk dat Leterme binnen 5 jaar nogal zal verschieten... bij de verkiezingen.

Hij zal paars overeind houden en de kiezer die nu het 'positieve alternatief' voor paars heeft gestemd zal dat met lede ogen aanzien. het kartel ging paars wegwerken en nu gaan ze paars eigenlijk depaneren.

Ik denk, of neen ik ben er bijna zeker van dat vele kiezers (nog meer dus) volgende keer het 'minder positieve alternatief' gaan kiezen.

Trouwens gezien hoe Sterckx op zondagavond al zichtbaar in Leterme zijne nol aan het boren was ('k kan der ook nie aan doen maar zo praten de mensen nu eenmaal he). Alles voor toch maar aan de macht te blijven...

Oja der zal wel een rerering komen maar van de beloftes zal niet veel in huis komen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 14:42   #19
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

En weertal een gefrustreerde kalle die de bewijzen niet wil aanvaardden.

Scarlet
Als jij dat bewijzen noemt ...

Inderdaad,..dit noem ik bewijzen die jij niet wil zien,...

Ik heb nog 2 torens te koop in New York anders, niet geinteresseerd ?

Neen,..niet geinteresseerd in jou en je torens

Scarlet

Oud 15 juni 2004, 15:54   #20
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

De vraag is durft hij een regering met het blok aan en is hij sterk genoeg om zijn kiezers niet te bedriegen door in zee te gaan met wat de kiezer heeft afgestraft en afgewezen.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be