Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2004, 13:27   #1
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

van het zevende dag forum geplukt.

-----------------------

er moet iets veranderen, dringend!!!
terug naar overzicht
(Kaat - 14 juni 2004)

Akkoord, het gaat er het Blok niet om om alle allochtonen het land uit te zetten, een beetje integratie is dat zoveel gevraagd? Ben je dan echt racist als je vindt dat een minimum van onze waarden en normen die wij aan onze kinderen meegeven, ook door hen gerespecteerd moeten worden? Dat is toch geen kwestie van onverdraagzaamheid naar hen toe? Ik werk veel met allochtonen en onze elementaire beleefdheidsregels, gewoon een simpele "dank u" , dat kennen ze niet. Ik scheer ze niet allemaal over de zelfde kam, maar het is wel de grote meerderheid. Ze tonen echt geen enkel respect voor je en wie dat niet gelooft, daar maak ik graag een afspraak mee om es met me mee te gaan. Weet u dat ik mijn produkten in het Arabisch moet kunnen vertalen, anders verkoop ik ze gewoon niet, want ze verstaan in de meeste gevallen geen Frans (waar ik me ook weer aanpas, ik klaag niet), laat staan Nederlands. Als je dan es een woord niet kent, zijn ze zelfs nog verontwaardigd! Ikzelf blijf altijd vriendelijk en beleefd, dat hebben mn ouders me geleerd, al maakt het je op de duur wel opstandig dat je geen enkel respect verdient, zij vinden het normaal dat ik me aanpas. Nu wil ik eens weten welke Vlaming dat normaal vindt?? Is dat niet de wereld op zn kop?
Naast een basis van de taal, zouden ze mensen die zich permanent in Belgie willen vestigen, ook een stukje Belgische geschiedenis moeten aanleren. Wij vergeten zelf soms wat onze voorouders, en dat zelfs nog niet zo eel lang geleden, gedaan hebben om ons de welvaart te geven die we nu hebben. Die is er toch niet vanzelf gekomen? Iemand die stemt voor het Blok is helemaal niet misnoegd of ontevreden met wat hij heeft in dit landje, integendeel. Zo'n uitspraak dat is toch grote zever. 100 jaar geleden werkten de kinderen hier bij ons ook nog in fabrieken! Ik zie hier dan op de markt allochtonen rondparaderen naast meneer Anciaux met een wapperende rode vlag. Weten ze eigenlijk waarvoor dit staat???? Ik vind dat eerlijk gezegd schandalig en nog nooit was een verkiezingsstrijd zo clownesk als deze. Ik komt uit West-Vlaanderen en woon nu in de rand. Was ik niet naar hier gekomen, dan had ik misschien ook niet kunnen begrijpen waarom iemand voor het Blok stemt, ik geef dat toe, als je het niet ziet, dan geloof je het misschien niet of zie je het als propaganda. Ik had dan waarschijnlijk voor CD&V gekozen, want Leterme lijkt me voor het ogenblik de enige capabele politieker. Dat zal de tijd natuurlijk moeten uitwijzen, ik wens hem alvast veel succes toe want ik zou niet in zijn schoenen willen staan. Ik hoop dat hij inziet dat het niet zo dom is om het Blok es te laten proberen, laat ze eens bewijzen of ze het kunnen of niet, in plaats van ze op voorhand geen krediet te geven. Want ze slaan toch dikwijls de nagel op de kop, waar andere partijen het eigenlijk niet durven zeggen. Wat de mensen, en dat zijn er ondertussen een hele hoop, die voor het Blok kiezen, boos maakt is dat heel het systeem niet meer klopt. Als ik hoor dat een Marokkaanse vader hier kindergeld trekt voor zijn kinderen die in Marokko naar school gaan, dan vind ik dat niet kloppen. Als ik in Anderlecht met mn auto aangereden wordt en ik ben in mn recht, dan mag je er voor 99% van op aan de mijn aanrijder geen verzekering heeft en dat ik lekker alleen mag opdraaien voor mn schade. Ik wil echt respect opbrengen voor allochtonen die hier iets opbouwen en werken, maar aanpassen aan de wetten en regels is echt geen overdreven vraag. Ik ken een heleboel allochtonen die hier iets proberen op te bouwen, een zaak uitbouwen, daar kan ik respect voor opbrengen, dat moet niet makkelijk zijn. Maar aan de andere kant hoor je weer dat de helft ervan sjoemelt met de btw, dat het carroussels zijn die massaal de belastingen ontduiken.. dat mag je toch aan de kaak stellen als brave belastingbetaler? Gelden de regels dan alleen voor ons? Ik snap dat echt niet meer ..ik denk dat veel mensen het beu zijn om zich netjes aan die regels te houden, terwijl andere mensen die gewoon aan hun laars kunnen lappen. Ik sprak vorige week nog een politie-agent , die ik van haar noch pluimen ken, maar je kan niet geloven hoe gedemotiveerd deze man was. HIj deed gewoon zijn beklag over alles en nog wat. Ze staan gewoon machteloos. Nog 5 jaar moet hij werken, hij telt iedere dag af, en dan gaat hij in het buitenland wonen, vastbesloten om niet meer terug te komen. En zo zullen er nog veel Belgen volgen in de toekomst. Dan spreken we nog niet van de bedrijven die het elders zullen gaan zoeken.
Moesten ze eens berekenen wat dit alles de Belgische staat allemaal kost, gewoon de mensen die niet produktief zijn, niet omdat ze niet kunnen maar omdat ze niet willen..Ik ben echt bang voor mn oude dag, zoals heel veel andere mensen, het is nu al armoe troef voor de oudere generatie, maar wij zullen het nog veel moeilijker hebben, waarom zien ze dat nu niet in? Ben je racistisch en extreem als je realistisch bent?
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 14:27   #2
Skempi
Vreemdeling

Standaard

wel, dat is ook net de reden waarom ik VB heb gestemd, ik geef die man 101% gelijk!
Skempi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 15:37   #3
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

ik zei het reeds in een andere posting te vinden op de verkiezing 2004 forum,...het feit dat er alsmaar meer ervaringsdeskundigen bijkomen, en het feit dat die ervaringen ook worden gedeeld met familie, vrienden en collegas , maakt dat het Vlaams Blok via een ondergrondse roddelstroming achterover relaxend in de pluche van het parlement electoraal rijk wordt.

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 15:55   #4
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

De Vraag is: Kan je zoiets oplossen met repressie, zal meer blauw op straat daar iets aan veranderen, zal het blok daar iets aan kunnen veranderen??? Het antwoord is absoluut NEEEEEEN!

Laten we liever samenwerken met allochtonen, dan enige vorm van sympathie te hebben met neo-nazi's... Denk je soms dat die ouders het leuk vinden dat hun zoon het verkeerde pad op gaat? Of dat ze het leuk vinden dat ze kunnen profiteren van een bestaansminimum, maar geen werk vinden? neen dus...
Los liever de echte problemen op, werk samen...
Zoek eens waarom sommige migranten niet kunne integreren, waarom ze kleinere kansen hebben, wat de oorzaak is van de verzuring, etc
Als je ziet dat initiatieven als de wachten door de vaders werken, doe dan meer zulke initiatieven... Zet liever meer gemeenschapswerkers in voor controle op straat... Mensen die een band hebben met de omgeving...

Kijk liever naar oplossingen in plaats van telkens op de problemen te focussen!!!
Oud 15 juni 2004, 09:30   #5
Skempi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
De Vraag is: Kan je zoiets oplossen met repressie, zal meer blauw op straat daar iets aan veranderen, zal het blok daar iets aan kunnen veranderen??? Het antwoord is absoluut NEEEEEEN!

Laten we liever samenwerken met allochtonen, dan enige vorm van sympathie te hebben met neo-nazi's... Denk je soms dat die ouders het leuk vinden dat hun zoon het verkeerde pad op gaat? Of dat ze het leuk vinden dat ze kunnen profiteren van een bestaansminimum, maar geen werk vinden? neen dus...
Zoek eens waarom sommige migranten niet kunne integreren, waarom ze kleinere kansen hebben, wat de oorzaak is van de verzuring, etc
Als je ziet dat initiatieven als de wachten door de vaders werken, doe dan meer zulke initiatieven... Zet liever meer gemeenschapswerkers in voor controle op straat... Mensen die een band hebben met de omgeving...

Kijk liever naar oplossingen in plaats van telkens op de problemen te focussen!!!
ocharmpkes toch, het is natuurlijk onze schuld dat die arme allochtonen niet goed integreren, mensen bedreigen in't stad, niet werken en leven op den dop!!!

Ik heb der zo'n compasie mee... zullen we ze nog wat extra dopgeld geven om ons te intimideren?
Skempi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 10:00   #6
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
k'vind het nogal arrogant om tegen iemand die dagelijks met allochtonen werkt te zeggen dat zij naar de oplossingen moet kijken ipv te focussen op de problemen.............. t'ja.......... zij zit wél met de problemen en dan ga je die ook bij naam noemen niet ??? of mag dit niet misschien..????

ik kan me héél goed inleven in haar problemen, k'heb j�*�*�*�*ren in moslimlanden gewerkt......en ook al spreek je de taal en ben je op eieren gaan lopen om niemand voor het hoofd te stoten ze blijven je ginder als een "vreemde hond"(en bij hun is HOND véél erger dan bij ons hoor !) beschouwen en wat ik daar heb moeten slikken tart alle verbeelding..... dus kom mij niet zeggen dat wij nu hier bij ons "thuis" ook al moeten inbinden !
Oud 15 juni 2004, 10:07   #7
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u de waarheid in pacht te hebben ? Of hebt u een glazen bol ?

1 ding staat vast, 1.000.000 mensen willen het Vlaams Blok mee aan het bestuur omdat ze vinden dat het Vlaams Blok dit verdient. En niet alleen omwille van hun underdog positie, maar ook omwille van de nationale problemen die het Vlaams Blok al zolang aankaart.

Deze ervaringsdeskundige heeft overschot van gelijk. Moslims hebben geen respect voor alls wat westers is, alleen voor ons geld, voor onze sociale zekerheid, voor ons kindergeld, voor onze werkloosheidsuitkering, enz...
Dat zijn enkele reeële pijnpunten die de modale Vlaams Blok stemmer tegen de borst stoten. Om nog maar te zwijgen van de communotaire problemen.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 11:14   #8
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

U bent heel naïef. Zo naïef als de traditionele partijen die al sinds zwarte zondag 1991 een signaal ontvangen hebben en er niets mee aangevangen hebben. Ja, veel leuteren over de multicul-verrijking en over de nood aan integratie-inspanningen. Maar al dat geleuter heeft geen vruchten afgeworpen. Dat bewijst de realiteit.
Het Blok stelt een krachtdadig beleid voor. Dat is niet synoniem met repressie.
Enkele items.
Een daadwerkelijk uitwijzingsbeleid van uitgeprocedeerde illegalen. De wetgeving is er, maar de politie krijgt de middelen niet in handen om ze uit voeren. Tenzij in verkiezingstijd. Tijdens de verkiezingscampagne gebeurden er onder leiding van Paars ‘opkuisoperaties’. Dagelijks werden uitgeprocedeerden op het vliegtuig naar huis gezet. We hebben Steve Stevaert hier niet over horen klagen. Deze deportaties gebeuren onder Paars. Maar het schijnheilig patertje blijft wel heel low profile. Bang om over dezelfde kam als het Blok geschoren te worden. Van schijnheiligheid gesproken.
Nu de campagne voorbij is, kunnen we erop aan dat de opkuisoperaties op een lager pitje geschoven worden.

Een strikt toegepaste immigratiestop. Het is toch een publiek geheim dat een bepaalde allochtone gemeenschap vooral via importhuwelijken en het systeem van familiehereniging ‘landgenoten’ België binnensluizen, met als doel : meepeuzelen aan de welvaartsstaat, waartoe zij vrijwel niet bijdragen. Hier moet een eind aan komen. Allochtonen die ‘landgenoten’ binnensluizen moeten financieel verantwoordelijk gesteld worden voor hun ‘invités” gedurende minstens tien jaar. Dus, geen automatisch leefloon, of stempelgeld, kindergeld, etc.

Een verplicht inburgeringstraject. Verplichting voor elke allochtoon, nieuwkomer én oudkomer, om een cursus in 1 van de landstalen te volgen. Strenge controle van de présence lijsten. Asielzoekers schrijven zich in, gaan 2 keer naar de les tot ze hun ‘attest van deelname’ hebben ontvangen dat zeer nuttig blijkt te zijn voor hun asielaanvraagdossier, en brossen vanaf de 3de les. Dat is de realiteit.

Een verplichte cursus “Maatschappelijke vorming” voor allochtonen van moslimsignatuur, waarin ze onderwezen worden inzake bepaalde belangrijke principes:
- de scheiding tussen kerk en staat + respect voor de geseculariseerde maatschappij : manier waarop die land bestuurd worden
- kenmerken over onze cultuur : het belang van onderwijs en betrokkenheid van de ouders in de schoolcarrière van hun kinderen ; respect voor de levenskwaliteit van de buurtbewoners (nachtlawaai, rondsslentergedrag jongeren, praktische info over bv gescheiden vuilnisophaling, etc.: respect voor het gelijkheidsbeginsel man/vrouw (duidelijk maken dat België geen islamitische traditie heeft en afkeurend staat tgo koranische dogma’s die ingaan tegen de mensenrechten).

Harde aanpak van criminaliteit en overlast. Financiële bestraffing van allochtone ouders die hun jongeren laten begaan en hervallen in overlast (ontnemen kindergeld). Bij recidive, het ontnemen van de Belgische nationaliteit en terugsturen naar het land van herkomst. Jeugdsanctierecht, aangevuld met heropvoedingscursussen.

In een stad als Brussel, nemen les ‘nouveaux Belges’ 95 % van alle vastgestelde criminele feiten voor hun rekening. Bron : de politie zelf. Deze cijfers zijn zo beschamend dat de beleidsmakers over gaan tot manipulatie van de statistieken.
Het wordt tijd dat de overheid elke nieuwkomer duidelijk op zijn plichten wijst, en er ook sancties aan koppelt.
De autochtoon heeft het recht zich nog goed te voelen in eigen land.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be