![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De VB-Kamerleden Gerolf Annemans (foto), Bert Schoofs en Peter Logghe hebben een reeks wetsvoorstellen ingediend om schijnhuwelijken strenger aan te pakken. Die worden deze namiddag in overweging genomen in de Kamer.
Annemans en co zetten eigenlijk de voorstellen die de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois formuleerde tijdens zijn hoorzitting in de Kamercommissie Justitie in wetteksten om. Wat stelt het VB voor? 1. De straffen voor een schijnhuwelijk komen van drie maanden op vijf jaar cel en de maximum geldboete van 550 euro op 11.000 euro. De boete wordt bovendien verplicht. Momenteel is dat niet zo. 2. Wie alleen maar wettelijk samenwoont, kan niet meer aan gezinshereniging doen. Eerder had het Antwerpse parket ervoor gepleit om het statuut van wettelijk samenwoner, dat er alleen maar kwam omdat homo's niet mochten trouwen, af te schaffen, omdat er te veel misbruik was en omdat de wettelijke samenwoonst niet kan worden gecontroleerd. De schijnsamenwoonst had het schijnhuwelijk vervangen om aan gezinshereniging te doen. 3. Wie al een keer niet mocht trouwen omdat de overheid een schijnhuwelijk vermoedde, moet een jaar wachten vooraleer hij opnieuw een verzoek indient om te trouwen. 4. Het schijnhuwelijk wordt een voortdurend misdrijf. Dat betekent dat de verjaringstermijn maar start op het moment dat het schijnhuwelijk wordt ontbonden. Nu start die termijn op het moment dat het schijnhuwelijk wordt afgesloten en daardoor zijn sommige schijnhuwelijken al verjaard als men ze ontdekt. Ook op deze wijziging had procureur-generaal Yves Liégeois aangedrongen. LEES VERDER: http://www.vandaag.be/binnenland/836...uwelijken.html ----------------------------------- Nu ben ik eens benieuwd of men deze maatregelen gaat blokkeren omdat ze vanachter het Geysselse-Stalinistische cordon zitten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat ze het er door krijgen. Maar gerust ben ik daar niet in
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige politiekers en partijen zullen hun kiesvee niet veel in de weg leggen. Of doen alsof, en er verder voor zorgen dat er toch weinig of niets verandert!
Het zal eerst volledig vierkant moeten lopen vooraleer er iets ernstig zal gebeuren die de huidige situatie echt aanpakt! Misschien kunnen ze vlug iedereen die zijn kopje over de grens steekt "Belg" noemen, en dan hebben we geen multiculproblemen meer. Belgen... Indien onze huidige superpolitiekers van onze "democratische partijen" het ganse multiculboeltje weer hoofdzakelijk in franstalige handen laten weten we genoeg zeker? En de bevoegdheden over zoveel mogelijk excellenties verdelen, zodat de ene kan dwarsbomen wat de andere doet. Laatst gewijzigd door andev : 17 november 2011 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die worden zelden of nooit goedgekeurd.
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet niet zeggen dat je benieuwd gaat zijn... je weet heel goed dat dit voorstel er nooit zal komen. Als je zoals jij actief bent op een politiek forum moet je op dat vlak niet de maagd uithangen. Nooit maar dan ook nooit zal een andere partij een wetsontwerp van blokkers mee goedkeuren gezien ze in het cordon zitten. Als het inhoudelijk goed is (wat het hier volgens mij overduidelijk is) dan zal in het beste geval een parlementariër van een andere partij (vermoedelijk dan n-va of o-vld) de quasi ongewijzigde tekst in eigen naam indienen, waarna het behandeling kan krijgen en desgewenst stemming kan krijgen. Het blok mag dan daarna in t Pallieterke gaan klagen dat de anderen niet willen meespelen met hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groot aantal mensen stemmen voor die partij. Op een gegeven moment was dat aantal mensen zo groot dat de andere partijen schrik kregen en dus het cordon sanitaire in leven riepen. De stemmen van de aanhangers van die partij worden dus volkomen genegeerd wat er eigenlijk op neerkomt dat die stemmers behandeld worden als tweederangsburgers. Discriminatie dus ![]() Het wordt hoog tijd dat ons politieke systeem grondig veranderd wordt zodat alle stemmen tellen en niet enkel deze welke een aantal achterbakse mensen goed genoeg vinden. En voor het geval het u interesseert : nee, ik stem zelf niet voor het Vlaams Belang. Maar ik vind dat cordon sanitaire een valse bedoening.
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom zou het ondemocratisch zijn om een wetsvoorstel van een opoositiepartij niet te steunen ? Je begrijpt toch wel hoe een parlement werkt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik beter weet dan u hoe lang het cordon al bestaat, ik ben hoogst waarschijnlijk iets ouder dan u. Ja, ik weet wat een cordon sanitaire is. Ja, hun stemmen worden opgenomen. Maar ... geen enkele partij wil met hen regeren.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 18 november 2011 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat men met droge ogen normale en GOEDE wetsvoorstellen weigert te bekijken vind ik een schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik weer de enige die dat niet wist? ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn die in feite helemaal niet "verloren", maar al diegenen die door hadden dat ze door de zogenoemde "democratische" partijen in het verdomhoekje werden gezet alsof zij geen burgers waren van dit apenlandje zijn eventjes of voorgoed, onbelangrijk, overgeschakeld naar een andere partij waarvan ze hopen of vermoeden dat die wel iets gaat doen met hun wensen! Wanneer een andere partij begint rekening te houden met de "verrijking" van ons multiculwereldje en daar iets begint aan te doen, zullen we zien! De kiezers zijn er niet voor de partijen maar omgekeerd. En het is weer afwachten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat samenleven brengt steeds meer agressie en geweld, samen met een crisis die weinig goeds voorspeld willen mensen duidelijkheid in een beleid wat hun verzuchtingen gehoord heeft en concreet iets doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |