Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 november 2011, 16:53   #1
demonen
Banneling

Standaard Is Euro nog veilig?

België staat er slecht voor.
Ik ben zeker dat ik ondanks een volle loopbaan en als meer dan gemiddelde verdiener in de privé een erg karig pensioentje ga krijgen.
Mijn beleggingen, pensioensparen en levensverzekering zullen waardeloos zijn, in elk geval veeeeeeeeeeeeeeel minder dan ik gehoopt heb.
Volgens mij hebben vele "dikkoppen" hun geld al omgewisseld, dus uit de Euro nr bijvoorbeeld Zwitserse frank.
Zijn er forumgangers die er ook aan denken hun spaargeld buiten de Eurolanden te plaatsen?

Laatst gewijzigd door demonen : 23 november 2011 om 16:53.
demonen is offline  
Oud 23 november 2011, 17:06   #2
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

De Zwitserse frank is tegenwoordig ook een soort gekoppeld met de Euro.

Zo zullen ze tegenwoordig slechts een minimum van 1.2 € / CHF toelaten.

Laatst gewijzigd door netslet : 23 november 2011 om 17:26.
netslet is offline  
Oud 23 november 2011, 17:17   #3
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik ben zeker dat ik ondanks een volle loopbaan en als meer dan gemiddelde verdiener in de privé een erg karig pensioentje ga krijgen.
Mijn beleggingen, pensioensparen en levensverzekering zullen waardeloos zijn, in elk geval veeeeeeeeeeeeeeel minder dan ik gehoopt heb.
Volgens mij hebben vele "dikkoppen" hun geld al omgewisseld, dus uit de Euro nr bijvoorbeeld Zwitserse frank.
Zijn er forumgangers die er ook aan denken hun spaargeld buiten de Eurolanden te plaatsen?
Alhoewel ik de € nog niet zie verdwijnen zou wel gek zijn als je op een berg liquiditeiten zit om deze allemaal in € te beleggen. Deense kroon, Zwitserse franken en zelfs de dollar zijn volwaardige alternatieven.
Maar wat voor mij het allerbelangrijkste is is in welke bank je je liquiditeiten of fondsen in € plaatst.
Opteer zeker voor een bank met een lage een leverage-ratio (verhouding balans/eigen vermogen) want als een grote bank �* la KBC met een erg hoge leverage ratio over kop zou gaan kan de Belgische staat de spaargelden ten belope van meer dan 125 miljard nooit uitbetalen en ben je dus alles kwijt.

Laatst gewijzigd door speurneus : 23 november 2011 om 17:18.
speurneus is offline  
Oud 23 november 2011, 17:21   #4
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De Zwitserse frank is tegenwoordig ook een soort gekoppeld met de Euro.

Zo zullen ze tegenwoordig slechts een minimum van 1.2 CHF / € toelaten.
Heeft men geprobeerd maar het systeem blijkt in de praktijk niet te werken. Het zijn nl. de markten die die wisselkoers bepalen en niet de Zwitserse overheid.
speurneus is offline  
Oud 23 november 2011, 17:33   #5
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Heeft men geprobeerd maar het systeem blijkt in de praktijk niet te werken. Het zijn nl. de markten die die wisselkoers bepalen en niet de Zwitserse overheid.
Ik had me eerst vergist (het moet natuurlijk EUR/CHF zijn).

Maar dat werkt dus wel. Een munt devalueren tegenover een andere munt is niet zo bijster moeilijk. Een munt opwaarderen tegenover een andere munt dan weeral wel.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  eurchf.PNG
Bekeken: 78
Grootte:  22,2 KB
ID: 83677
Oud 23 november 2011, 18:48   #6
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Vlucht met uw geld naar waar je wil; je bent constant genaaid tenzij je echt multimiljonair bent. Dan is er geen issue want je bespeelt de "markten" als een volleerde topsporter de golven of het veld. Je bent maw mee de crisis en problemen van deze wereld in de hand aan het werken, be- of onbewust al gelijk.

In ieder geval als we aan dit tempo blijven prutsen als maatschappij en alluminati dan verdwijnt de euro nog binnen de 5 jaar en/of met grote gevolgen die zelfs de speculanten of veroorzakers niet durfden te voorzien.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 23 november 2011, 18:51   #7
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Vlucht met uw geld naar waar je wil; je bent constant genaaid tenzij je echt multimiljonair bent. Dan is er geen issue want je bespeelt de "markten" als een volleerde topsporter de golven of het veld. Je bent maw mee de crisis en problemen van deze wereld in de hand aan het werken, be- of onbewust al gelijk.

In ieder geval als we aan dit tempo blijven prutsen als maatschappij en alluminati dan verdwijnt de euro nog binnen de 5 jaar en/of met grote gevolgen die zelfs de speculanten of veroorzakers niet durfden te voorzien.
Wat is dat voor natte vinger werk.

Ik geloof al lang niet meer dat de euro het einde van 2013 haalt, als we daar al geraken...

Zelfs Duitsland begint te lijden onder de Euro, ook hun staatsobligaties worden niet meer vertrouwt omdat de euro nu eenmaal elk land besmet, ook Duitsland.
Tijd om eruit te trekken, zo vlug mogelijk!

Laatst gewijzigd door poekieJ : 23 november 2011 om 18:52.
poekieJ is offline  
Oud 23 november 2011, 20:47   #8
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik steek samen met mijn vriendin elke maand de overschot van onze gemeenschappelijke rekening in renminbi. Doen dit reeds twee jaar en moet zeggen dat het me tot nu toe geen windeieren gelegd heeft.
Bollywood is offline  
Oud 24 november 2011, 11:18   #9
Snarf
Vreemdeling

Standaard

Als ik geld zou overhebben, dan kocht ik gewoon goud.

- verliest zijn waarde niet.
- als je het veilig opbergt dan kan de staat het ook niet afpakken.

Maar aangezien ik geen geld over heb moet ik er niet aan denken
Snarf is offline  
Oud 24 november 2011, 11:48   #10
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snarf Bekijk bericht

Ik wil uw goudbelletje niet doorprikken, maar veel ga er toch ook niet mee aanvangen bij een economisch fiasco. Wat gaat ge ermee doen? Er schilfertjes afveilen als ge een brood moet kopen?
En denkt ge niet dat er veel tungsten of verontwaarde legeringen de ronde zullen doen?

Overigens is de prijs van het goud ingestort de afgelopen weken..
Vigilante VL is offline  
Oud 24 november 2011, 13:56   #11
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Ik wil uw goudbelletje niet doorprikken, maar veel ga er toch ook niet mee aanvangen bij een economisch fiasco. Wat gaat ge ermee doen? Er schilfertjes afveilen als ge een brood moet kopen?
En denkt ge niet dat er veel tungsten of verontwaarde legeringen de ronde zullen doen?

Overigens is de prijs van het goud ingestort de afgelopen weken..
Je hebt duidelijk moeite met het denken buiten je referentiekader van modale burger.

Ik heb een familielid die in het goud werkt, bij een grote bank. Ongelofelijk hoeveel goud er wordt gekocht. Dan gaat natuurlijk niet om kleine klantjes. En het gaat evenmin om geld dat nodig is om een boterham van te kopen.

Het potentieel verlies dat deze klanten bij goud kunnen hebben (op korte termijn kan het idd enorm fluctueren) schrikt hen minder af dan datzelfde geld investeren in aandelen, staatsobligaties, of het laten staan op rekeningen van Europese banken.

Ergo; België implodeert, ook Europa krijgt klappen, en de rijken kiezen eieren voor hun geld.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 24 november 2011 om 14:03.
pixelpower is offline  
Oud 24 november 2011, 14:18   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen geld om mij daar zorgen over te maken...

Moest ik wel hebben, ja dan zou er een deel naar t buitenland gaan, kom als ge een paar honderduizend te veel hebt he...

Of ergens wat huizen kopen, maar dan best in een land waar de huizenmarkt al in mekaar geklapt is.
Herr Flick is offline  
Oud 24 november 2011, 23:50   #13
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snarf Bekijk bericht

Verliest zijn waarde niet?
De goudprijs is meer dan verdubbeld, maar geloven dat de goudprijs nooit meer zal zakken is erg naief.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be